motogp mugello

stucie

MF'er
13 jul 2010
174
2
hallo we gaan dit jaar met een paar man naar de motogp in mugello.
we hebben niet de tijd om door de hele mooie stukken in oostenrijk te gaan rijden maar als we over de brennerpas gaan is dat ook een mooi stuk om te rijden of is het vooral redelijke(voor oosterijkse begrippen) vlakke snelweg? of heeft iemand andere alternatieven?
 
over de brennerpas is op zich leuk binnendoor rijden. Wel DRUK zomers (iedereen die zonder tol te betalen door oostenrijk naar italie wil lijkt die brennerpas te pakken)
 
Wij zijn in 2009 op weg naar de vakantiebestemming via de plaats Nauders gereden.
Dat is vlak langs de Zwitserse grens zegmaar. ;)

Sowieso was het daar rustig rijden, al die vakantiedrukte gaat via de snelwegen in Oostenrijk.
Bij Bolzano kwamen wij toen weer bij het vakantieverkeer terecht.

Met de motor is dat ook wel een prettige weg denk ik. Zijn wel wegen waar je aardig door kunt rijden, maar er zitten ook wel wat haarspeldbochten in die route. Sowieso erg mooi uitzicht daar :)

Wellicht is dat een optie voor je?
 
Over de brenner is wel gaaf, mega slingeren naar boven n naar beneden.
Mugelo is gaaf ik heb er in okt 3 dgn gereden met mijn s1000rr, 12 sec langzamer als Rossi maar dan nog indrukwekkend baantje!
 
De Brenner is best leuk om te rijden, al zijn er veel mooiere stukken weg daar.
Wel kóud.......
 
over de brennerpas is op zich leuk binnendoor rijden. Wel DRUK zomers (iedereen die zonder tol te betalen door oostenrijk naar italie wil lijkt die brennerpas te pakken)

Er is ook nog de oude brennerpas(loopt er slingerend parallel langs)
 
over de brennerpas is op zich leuk binnendoor rijden. Wel DRUK zomers (iedereen die zonder tol te betalen door oostenrijk naar italie wil lijkt die brennerpas te pakken)

Fragdaddy bedoelt de bundesstrasse van innsbruck af de grens over. (dit is "De pas")

Er is ook een (tol) snelweg (A13) en dat is de brenner autobahn.

Asfalt op de pas (dus niet de snelweg) is ok, maar idd kan druk zijn. Rijdt ook landbouwverkeer. voor o.a. het stubaital

Een ding om rekening mee te houden als je met de motor bent: In de brenner autobahn zitten in het stuk innsbruck-vipiteno 2 flinke tunnels

In tijd scheelt het niet heel veel, aangezien je op sommige stukken niet echt door kan rijden op de autobahn en je soms in de rij moet voor de tolpoortjes (en soms houden ze gele-platen razzia's en moet alles uit je kofferbak, dan sta je zo een kwartier te wachten)


Edit:
ben ff aan het checken op maps.google, maar zo te zien is de SP503 van Firenzuola naar Mugello ook een feestje :O

Ik zou gewoon het stuk van Innsbruck naar Vipiteno binnendoor rijden, dat scheelt op de ttotale reistijd maar weinig (minuut of 5-10), en je kan dan in een van die (vele) plaatsjes, zoals Matrei am Brenner ofzo een drankje/hapje doen en ff rusten. Innsbruck - mugello is nog altijd 500 km + de km's die je vanaf NL al rijd. Het si een hele reis.

Rijdt je trouwens via Munchen of via de Fernpass (Reutte) dat scheelt namelijk best wat tijd, zeker als er file staat op de 8
 
Laatst bewerkt:
Gaan jullie in één dag, dan zou ik de snelste route doen. Wij zijn er ook op de motor naar toe geweest, en het is een behoorlijk stuk rijden.
En als je daar op de camping staat dan ga je nog wat meemaken, die lui zijn zwaar gestoord daar *O* We hebben al aardig wat buitenlandse GPs bezocht, maar thats the place! P.S let goed op je spullen daar, ze jatten daar het spul onder je neus vandaan :(
 
Fragdaddy bedoelt de bundesstrasse van innsbruck af de grens over. (dit is "De pas")

Er is ook een (tol) snelweg (A13) en dat is de brenner autobahn.

Asfalt op de pas (dus niet de snelweg) is ok, maar idd kan druk zijn. Rijdt ook landbouwverkeer. voor o.a. het stubaital

Een ding om rekening mee te houden als je met de motor bent: In de brenner autobahn zitten in het stuk innsbruck-vipiteno 2 flinke tunnels

In tijd scheelt het niet heel veel, aangezien je op sommige stukken niet echt door kan rijden op de autobahn en je soms in de rij moet voor de tolpoortjes (en soms houden ze gele-platen razzia's en moet alles uit je kofferbak, dan sta je zo een kwartier te wachten)


Edit:
ben ff aan het checken op maps.google, maar zo te zien is de SP503 van Firenzuola naar Mugello ook een feestje :O

Ik zou gewoon het stuk van Innsbruck naar Vipiteno binnendoor rijden, dat scheelt op de ttotale reistijd maar weinig (minuut of 5-10), en je kan dan in een van die (vele) plaatsjes, zoals Matrei am Brenner ofzo een drankje/hapje doen en ff rusten. Innsbruck - mugello is nog altijd 500 km + de km's die je vanaf NL al rijd. Het si een hele reis.

Rijdt je trouwens via Munchen of via de Fernpass (Reutte) dat scheelt namelijk best wat tijd, zeker als er file staat op de 8

Ik had al het vemoeden.

TS let dan ook op voor agenten,aan de oostenrijkse zijde.

Tot 2 maal toe staande gehouden,eerst mijn maat 3 jaar geleden,wegens het overschrijden van een doorgetrokken streep.
En een jaar later,wij met zijn 3 en in de auto met een motortrailer erachter.
Precies op dezelfde plek,zaten we over het 1e voorval te lullen,worden we aangehouden _O- ,blijken we niet met die trailer over de oude pas te mogen rijden :N .
Boete was een schijntje,maar toch ;)
 
Fragdaddy bedoelt de bundesstrasse van innsbruck af de grens over. (dit is "De pas")

Er is ook een (tol) snelweg (A13) en dat is de brenner autobahn.

Asfalt op de pas (dus niet de snelweg) is ok, maar idd kan druk zijn. Rijdt ook landbouwverkeer. voor o.a. het stubaital

Een ding om rekening mee te houden als je met de motor bent: In de brenner autobahn zitten in het stuk innsbruck-vipiteno 2 flinke tunnels

In tijd scheelt het niet heel veel, aangezien je op sommige stukken niet echt door kan rijden op de autobahn en je soms in de rij moet voor de tolpoortjes (en soms houden ze gele-platen razzia's en moet alles uit je kofferbak, dan sta je zo een kwartier te wachten)


Edit:
ben ff aan het checken op maps.google, maar zo te zien is de SP503 van Firenzuola naar Mugello ook een feestje :O

Ik zou gewoon het stuk van Innsbruck naar Vipiteno binnendoor rijden, dat scheelt op de ttotale reistijd maar weinig (minuut of 5-10), en je kan dan in een van die (vele) plaatsjes, zoals Matrei am Brenner ofzo een drankje/hapje doen en ff rusten. Innsbruck - mugello is nog altijd 500 km + de km's die je vanaf NL al rijd. Het si een hele reis.

Rijdt je trouwens via Munchen of via de Fernpass (Reutte) dat scheelt namelijk best wat tijd, zeker als er file staat op de 8
We wille bij fusse de grens over dan kome we volges mij langs reute. Ga je dan over de fernpas?
 
:Y
dat is inderdaad de Fernpass.

Je hebt wel een vignet nodig, maar dat wist je denk ik al. En in de vakantietijd controleren ze extra!
 
Gaan jullie in één dag, dan zou ik de snelste route doen. Wij zijn er ook op de motor naar toe geweest, en het is een behoorlijk stuk rijden.
En als je daar op de camping staat dan ga je nog wat meemaken, die lui zijn zwaar gestoord daar *O* We hebben al aardig wat buitenlandse GPs bezocht, maar thats the place! P.S let goed op je spullen daar, ze jatten daar het spul onder je neus vandaan :(
We rijde er in 2 dage heen. We zijn vorig jaar naar de sachsenring geweest en als je 500km duitse autobahn hebt gerede met een racer ben je behoorlijk afgepeigerd. Dus na duitsland ff een nachtje slapen net over de grens
 
:Y
dat is inderdaad de Fernpass.

Je hebt wel een vignet nodig, maar dat wist je denk ik al. En in de vakantietijd controleren ze extra!
Da had ik idd al gelezen. De gp is eerste weekend juli dan zalle de kontroles en de drukte wel meevalle tog
 
We rijde er in 2 dage heen. We zijn vorig jaar naar de sachsenring geweest en als je 500km duitse autobahn hebt gerede met een racer ben je behoorlijk afgepeigerd. Dus na duitsland ff een nachtje slapen net over de grens

heel slim, dan rijd je 2x 700 km ofzo. mooi uitgebalanseerd.

In de buurt van reutte heb je veel hotelletjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan