Dat is inderdaad niks nieuws, maar het is wél jammer dat er op eurosport 2 helemaal niks te zien geweest is van de kwalificaties terwijl het wel op de programmering stond. Het lijkt net alsof ze ineens wakker schrokken en erachter kwamen dat er dan ook tennis zou zijn
Haha ik ga toch maar uit van het goede in de mens en hopelijk worden de races wel uitgezondenHou je hart dan voor volgende maand maar alvast vast, dan krijg je Wimbledon én de Tour..
Haha ik ga toch maar uit van het goede in de mens en hopelijk worden de races wel uitgezonden
Het is dat Eurosport bij het zenderpakket van Ziggo inbegrepen zit, want er extra voor betalen heb ik geen zin in. Zeker gezien het feit dat het regelmatig voorkomt dat wat ze uitzenden op willekeur berust. Want regelmatig komt het voor dat de programmering van geen kanten klopt. Dan lees je in dat kader, onderin het scherm, Nascar-race Houston-Texas, en (b)lijkt het snooker in Sjanghai te zijn..
Als ik me niet vergis zit eurosport 2 in een extra zenderpakket en dus betaal je er wel voor. In mijn geval heb ik hiervoor gekozen omdat ik geen zin hem in een los WSBK/BSB/MotoGP/Whatever abonnement/videopass om diverse motorsport races te volgen. Dat het jammer is dat ze bij eurosport af en toe maar wat lijken te doen is een feit.
Het is dat Eurosport 1 bij het zenderpakket van Ziggo inbegrepen zit, want er extra voor betalen heb ik geen zin in.
Dat is een besluit dat je zelf hebt genomen en daar is niks mis mee. Mag iedereen zelf weten.
Maar wat mij tegen de borst stuit is dat mensen die dat besluit zelf hebben genomen daarna hier kwaad gaan zitten doen.
Ik begrijp je frustratie, maar het werkt trouwens ook de andere kant op:
Ik heb eurosport 2 in mijn zenderpakket zitten juist zodat ik de motorsport kan volgen en ondanks dat er gisteren aangegeven stond dat de kwalificaties er zouden zijn, zag ik daar niets anders dan tennis. Het tot de beschikking hebben van eurosport 2 zegt dus ook niet zoveel en dat is af en toe wel jammer.
Wat ik vaak niet begrijp is dat mensen een extra zender pakket voor Eurosport 2 nemen ipv Eurosportplayer .
Vaak is een extra zender pakket duurder terwijl je met de Eurosportplayer zowel Eurosport 1 en 2 kan kijken en als je wilt zelfs op je tablet of mobiel alles kan volgen .
Even over de race:
Ik heb krijg soms het gevoel alsof ik 16 ronden naar een (heel mooi) toneelstuk kijk en dat de echte veldslag pas aan het einde komt.
Toch ligt er ook een gevaar in dat ophouden van het veld, want als een Miller bijv. voor dagsucces denkt te kunnen gaan en overijverig de bocht in duikt, neem wel de kans toe dat hij iemand meeneemt in zijn val.Nu je het zegt... het is inderdaad de strategie van Dovi.. Maar de anderen lijken daar prima in mee te gaan.
Soms kwam Dovi niet eens uit de slipstream van MM terwijl dat makkelijk kon. Dan ben je gewoon aan het inhouden en ik heb het gevoel dat we 'vroegah' niet van dit soort spelletjes hadden. Als je er voorbij kan en je doet het niet, is het dan nog racen?
Dat lijkt maar, inderdaad. Rins kon gewoon niet wegrijden in Qatar bijvoorbeeld, omdat Dovi op het rechte stuk steeds weer als betonblok vóór Rins kwam rijden. Da's het mooie eraan wat mij betreft: het is een strategie die je moet verslaan, like any other. Miller en Petrucci zijn de mannen bij uitstek om dat te proberen. Marquez ook - hoewel die liever meteen al wegrijdt, als-ie kan. Ook dat is zo mooi aan de kampioen: hij kan momenteel met meerdere strategieën uit de voeten en zichzelf naar het podium rijden. Geen wonder dat-ie op Mugello toch weer zijn voorsprong wist uit te bouwen!Nu je het zegt... het is inderdaad de strategie van Dovi.. Maar de anderen lijken daar prima in mee te gaan.
Toch ligt er ook een gevaar in dat ophouden van het veld, want als een Miller bijv. voor dagsucces denkt te kunnen gaan en overijverig de bocht in duikt, neem wel de kans toe dat hij iemand meeneemt in zijn val.
Misschien rijden ze wat meer op reserve om in de laatste ronden alles te geven, maar ik ervaar de GP's wel spannender als een jaar of tien geleden en de verschillen groter waren en het veld kleiner leek.
En reed Rossi ook niet eens meer dan tien seconden bij de concurrentie weg omdat hij inhaalde onder geel? Die had toen ook zeker nog wat over. Dat was 2003 als ik het mij niet vergis.
Toch ligt er ook een gevaar in dat ophouden van het veld, want als een Miller bijv. voor dagsucces denkt te kunnen gaan en overijverig de bocht in duikt, neem wel de kans toe dat hij iemand meeneemt in zijn val.
Misschien rijden ze wat meer op reserve om in de laatste ronden alles te geven, maar ik ervaar de GP's wel spannender als een jaar of tien geleden en de verschillen groter waren en het veld kleiner leek.
En reed Rossi ook niet eens meer dan tien seconden bij de concurrentie weg omdat hij inhaalde onder geel? Die had toen ook zeker nog wat over. Dat was 2003 als ik het mij niet vergis.
Even over de race:
Natuurlijk prachtig dat Petrucci heeft gewonnen! Mooie wedstrijd, veel inhaalacties. Maar ik heb toch een vreemde bijsmaak bij dit soort races dit seizoen.
Het lijken strategische spelletjes te worden. De top 4-5 weet dat ze schijnbaar op 95% van hun kunnen de rest zoek rijden. Een wedstrijd van 20 ronden is 16 rondjes lang sparen, prikken, inhalen zonder 'consequenties'. En pas in de laatste rondjes gaat het tand om tand.
Ja we zien enorm veel inhaalacties. Maar dat komt omdat het tempo gedrukt wordt en ingehaald worden geen ramp is omdat je weet dat je nog wat over hebt. Daardoor blijft de deur open staan en wordt er niet hard verdedigd. Het lijkt wel een beetje wielrennen waar ze af en toe een ander de trein laten trekken om vervolgens een sprint naar de finish te trekken.
Ik heb krijg soms het gevoel alsof ik 16 ronden naar een (heel mooi) toneelstuk kijk en dat de echte veldslag pas aan het einde komt.
Eens. Dovi probeert de wedstrijd te controleren, MM probeert weg te komen. De rest reageert hierop. Ik vind dat juist mooi zon tactisch spelletje.Dat lijkt maar, inderdaad. Rins kon gewoon niet wegrijden in Qatar bijvoorbeeld, omdat Dovi op het rechte stuk steeds weer als betonblok vóór Rins kwam rijden. Da's het mooie eraan wat mij betreft: het is een strategie die je moet verslaan, like any other. Miller en Petrucci zijn de mannen bij uitstek om dat te proberen. Marquez ook - hoewel die liever meteen al wegrijdt, als-ie kan. Ook dat is zo mooi aan de kampioen: hij kan momenteel met meerdere strategieën uit de voeten en zichzelf naar het podium rijden. Geen wonder dat-ie op Mugello toch weer zijn voorsprong wist uit te bouwen!