MotoGP naar 800cc

MotoGP naar 800 cc

  • Tof

    Stemmen: 0 0,0%
  • Jammer

    Stemmen: 7 21,2%
  • Maakt niet uit

    Stemmen: 17 51,5%
  • Veel spannender

    Stemmen: 4 12,1%
  • Veel saaier

    Stemmen: 0 0,0%
  • Laten zoals het is

    Stemmen: 5 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    33

Razr

Die hard MF'er
4 jul 2005
712
0
Het was toch zo dat de MotoGP-klasse naar de 800cc ging?? Volgend seizoen??

Zou dat trouwens veel verandering met zich meebrengen?
 
jah alleen ik weet alleen ff niet meer of het KOMEND seizoen is of die daarop.

KTM was der iniedergeval niet zo vrolijk mee.
die hadden het begin van het seizoen een start gemaakt met de ontwikkeling van hun blok en ineens komen ze op het idee om er 800cc van te maken. zegmaar dag tegen al je reseach en je investeringen.

Ik vind het in iedergeval minder bijzonder de GP.
Bedoel, vond het wel gaaf die pk monsters.
Maar vanwegen de veiligheid gaan ze de cc's minder maken.
So what, ze gaan met die dingen makkelijk over de 300. Dat kunnen ze straks met die 800cc's ook.
 
denk het wel :? het is een nieuwe uitdaging voor iedereen.
of de rijders er blij mee zijn weet ik niet.
maar ik ben zeker wel benieuwt.
ook welke merken er op achteruit gaan en welke wel vooraan zijn te vinden *D
maar we zullen zien.
zouden de pk,s hard achteruit gaan denken jullie? :?
 
jah alleen ik weet alleen ff niet meer of het KOMEND seizoen is of die daarop.

KTM was der iniedergeval niet zo vrolijk mee.
die hadden het begin van het seizoen een start gemaakt met de ontwikkeling van hun blok en ineens komen ze op het idee om er 800cc van te maken. zegmaar dag tegen al je reseach en je investeringen.

Ik vind het in iedergeval minder bijzonder de GP.
Bedoel, vond het wel gaaf die pk monsters.
Maar vanwegen de veiligheid gaan ze de cc's minder maken.
So what, ze gaan met die dingen makkelijk over de 300. Dat kunnen ze straks met die 800cc's ook.
in 2007 komen ze.
maar wat dacht je van wcm :? die was ook met een compleet nieuwe machiene bezig.maarja niks aan te doen
 
2007, dat dacht ik ook al.

Ja er waren ook nog een stel amerikanen bezig met een motorfiets waarvan het blok in de lengte richting lag.

Denk dat de gene met het meeste geld het beste blok neer kan zetten.
 
Over een jaar of wat rijden die 800cc motoren even hard als die motoren van nu.
De techniek staat nooit stil.
 
minder cc's=kortere slag=meer toeren=vermogen,dus kunnen ze weer pneumatisch kleppen bedienen,voila wat een power...en geld.
 
2007 Pas. Ik zie het probleem niet zo. Of ze nou met 340 of met 310 over het rechte stuk knallen, voor het kijken maakt het zoveel niet uit. En ook driften zal nog best kunnen met een 800cc.
 
Denk dat ze dan weer beetje 2 takt karakter krijgen en dat dan het verschil tussen de echte coureurs en de mindere weer beter tot zijn recht komt.
 
zou dat zoveel verschil maken die 190cc minder?
ik denk het niet, kwa pk zitten de fietsen van nu lang nog niet op hun max.
dus denk dat ze ff wat langer sleutelen en bijna even veel pk's als nu uit de fietsen vissen!
 
ik heb ergens gelezen dat ducati er zich niet zo heel druk om zou maken, als ze terug gingen naar 800cc zouden ze even bij ferrari aankloppen(doen al heeeeeel veel samen) en overgaan op pneumatische klepbediening, kunnen ze bijn 20.000 toeren maken en nog op bijna hetzelfde vermogen uitkomen

volgens mij gelezen in de PS(duits blad)
 
Wat je straks gaat krijgen is dat Superbikes meer vermogen hebben dan een MotoGP fiets...
 
Een MotoGP motor minder vermogen dan een superbike.. :?

Dat denk ik niet, met de technologie van tegenwoordig hebben ze die 800cc's zo weer met meer vermogen rond rijden dan de superbikes...
 
De meeste fietsen zijn al geknepen wat vermogen betreft ;)
Veel vermogen is 1 ding, al dat vermogen op het asfalt krijgen een tweede. Ze hebben nu al niet voor niet traction-control in de superbikes (misschien in de GP al wel langer), wat ik jammer vind... Ik bedoel, een coureur moet het toch zonder al die poespas kunnen :? :?

Dus ik zeg, 800cc erin, electronica eruit en gaan :] :]
 
ktm en wcm hebben geen geld en rijden dus achter aan!
honda en yamaha hebben wel geld en winnen dus.
dus geld maakt wel degelijk uit
 
De meeste fietsen zijn al geknepen wat vermogen betreft ;)
Veel vermogen is 1 ding, al dat vermogen op het asfalt krijgen een tweede. Ze hebben nu al niet voor niet traction-control in de superbikes (misschien in de GP al wel langer), wat ik jammer vind... Ik bedoel, een coureur moet het toch zonder al die poespas kunnen :? :?

Dus ik zeg, 800cc erin, electronica eruit en gaan :] :]

Inderdaad daar heb je ook weer gelijk in, maakt het allemaal denk ik wel spannender
Ik denk wel meer coureurs die zich gaan vergissen in het vermogen zonder traction control en hem onderuit trekken bij ht uitkomen van een bocht, dus spectakel *D

En even off topic.. hulde aan Marco Melandri voor zijn race in qatar, dit is een aankomend wereldkampioen :} :} :}
 
Een MotoGP motor minder vermogen dan een superbike.. :?

Dat denk ik niet, met de technologie van tegenwoordig hebben ze die 800cc's zo weer met meer vermogen rond rijden dan de superbikes...
Zo onwaarschijnlijk is het niet. Een Alstare Suzuki GSX-R1000 heeft nu al zo'n 220 PK waar de MotoGP zo rond de 250 PK zit. Als ze teruggaan naar 800cc zullen de vermogens het eerste jaar ook wel een PK'tje of 20/30 dalen terwijl de Superbikes nog best wat kunnen doorgroeien qua vermogen. Enige echte grote voordeel van een MotoGP fiets zijn dan de banden en het gewicht.
 
Zo onwaarschijnlijk is het niet. Een Alstare Suzuki GSX-R1000 heeft nu al zo'n 220 PK waar de MotoGP zo rond de 250 PK zit. Als ze teruggaan naar 800cc zullen de vermogens het eerste jaar ook wel een PK'tje of 20/30 dalen terwijl de Superbikes nog best wat kunnen doorgroeien qua vermogen. Enige echte grote voordeel van een MotoGP fiets zijn dan de banden en het gewicht.

Ok ik heb voor m'n beurt gepraat dacht dat die fietsen uit de superbike rond de 200 pk zaten.

Maar volgens mij zitten de motoGP motoren zo weer boven het aantal pk van een superbike fiets, ik denk dat ze bij zowel Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki en Kawasaki zo weer boven het vermogen van een superbike fiets zitten, maar dat word afwachten...
Ben wel benieuwd *D
 
Het is dat de Pirelli banden dit jaar niet super zijn in de SBK maar 2 jaar (?) geleden was de pole-tijd van de SBK op Assen vrijwel even snel als de MotoGP daar voor zover ik me kan herinneren. Zegt toch wel iets. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan