MotoGP naar 800cc

MotoGP naar 800 cc

  • Tof

    Stemmen: 0 0,0%
  • Jammer

    Stemmen: 7 21,2%
  • Maakt niet uit

    Stemmen: 17 51,5%
  • Veel spannender

    Stemmen: 4 12,1%
  • Veel saaier

    Stemmen: 0 0,0%
  • Laten zoals het is

    Stemmen: 5 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Zo onwaarschijnlijk is het niet. Een Alstare Suzuki GSX-R1000 heeft nu al zo'n 220 PK waar de MotoGP zo rond de 250 PK zit. Als ze teruggaan naar 800cc zullen de vermogens het eerste jaar ook wel een PK'tje of 20/30 dalen terwijl de Superbikes nog best wat kunnen doorgroeien qua vermogen. Enige echte grote voordeel van een MotoGP fiets zijn dan de banden en het gewicht.

Toch weet ik niet of het te lichte gewicht van de MotoGP machines dan zo'n voordeel zijn wbt de tractie...
 
Toch weet ik niet of het te lichte gewicht van de MotoGP machines dan zo'n voordeel zijn wbt de tractie...

Daar hebben we weer tractioncontrol voor. Las trouwens dat suzuki en ducati dit ook op hun SBK hebben.

voordeel voor de GP-machines zit hem volgens mij in gewicht, banden en remmen.
 
ik heb ergens gelezen dat ducati er zich niet zo heel druk om zou maken, als ze terug gingen naar 800cc zouden ze even bij ferrari aankloppen(doen al heeeeeel veel samen) en overgaan op pneumatische klepbediening, kunnen ze bijn 20.000 toeren maken en nog op bijna hetzelfde vermogen uitkomen

volgens mij gelezen in de PS(duits blad)

pneumatische jij ziet ze vliegen.... gewoon desmodromisch... hebben ze toch nooit probs mee gehad ? DESMO power :P pneumatischpower klinkt toch niet ? wees eerlijk _O- _O- _O- _O-

btw ales ze gibernau nemen en pneumatische kleppen dan ga ik een andere sport kijken .... iig een andere klasse :S -O-


-O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-


(btw nooit een duits blad geloven ze dachten vroeger ook de oorlogen te winnen :P :P :P
 
Laatst bewerkt:
als je het mij vraagt,kost het misschien 1 jaar..maar dan zitten de 800cc motoren aan het vermogen van nu. wat wel een leuke bijkomstigheid is,dat de motoren lichter worden,en de bochten snelheid omhoog gaat..nee over het vermogen geen zorgen...als ze maar niet over 5 jaar terug gaan naar 500cc..ik ben net gewend.... ;) ;)
 
Ik vind het een onzin regel.

Ze doen dit dus om de hoge topsnelheden omlaag te doen. Ok, een motor die 150 kilo weegt en 340 gaat, is toch wel bijna schrikwekkend. Maar even serieus...

Wie crasht er nu op het rechte einde, met 330/340 :z (los van Nakano vorig jaar).

Meeste crashes zijn bochtenwerk. En ik denk niet dat Rossi of wie dan ook door deze "langzamere motor" (duur inderdaad volgens mij ook maar een jaar) nou minder hard door die bocht heen vliegt. Die regel is volgens mij vrij nutteloos...
 
Ik vind het een onzin regel.

Ze doen dit dus om de hoge topsnelheden omlaag te doen. Ok, een motor die 150 kilo weegt en 340 gaat, is toch wel bijna schrikwekkend. Maar even serieus...

Wie crasht er nu op het rechte einde, met 330/340 :z (los van Nakano vorig jaar).

Meeste crashes zijn bochtenwerk. En ik denk niet dat Rossi of wie dan ook door deze "langzamere motor" (duur inderdaad volgens mij ook maar een jaar) nou minder hard door die bocht heen vliegt. Die regel is volgens mij vrij nutteloos...
Bochtensnelheid zal wss nog een eind omhoog gaan ivm met kleiner blok :)
Qua veiligheid maakt het denk ik geen zak uit.
 
ik zal eens kijken of ik hem ergens kan op slaan en dan de link plaatsen momentje
als het geen uren duurd tenminste
 
maar hij zei het alsof het niet meer kan gebeuren

Zo zei ik het niet. Hun wilde de top omlaag voor veiligheid. Veiligheid ---> crashes. En die crashes zijn zo minimaal op een lang stuk dat het onzin is. Het zijn de bochten waar ze naar moeten kijken.

Ohw en btw: toen Nakano crashte toen, was et met 300. Nog niet eens de topsnelheid dus.
 
Maakt allemaal geen zak uit, in no time rijden ze dezelfde tijden als nu ( en zelfs sneller) })
 
No way, fabrikanten zoals Honda en Yamaha lichten alle mogelijkheden door en wegen daarna af welk motortype het meest geschikt is :Y

Mooi niet...Voordat Rossi bij Yamaha kwam, deden ze het ook niet best!
Gewoon (?) een combinatie van een uitstekend coureur met een goed team, et voila!
 
Mooi niet...Voordat Rossi bij Yamaha kwam, deden ze het ook niet best!
Gewoon (?) een combinatie van een uitstekend coureur met een goed team, et voila!

Ehm, heb het over het type blok, dus 4 in lijn 3-pitter, V5, V4 enz...
Fabrieken als Honda en Yamaha hebben het geld voor een ontwikkelingsafdeling om al die type's te onderzoeken....
 
Ehm, heb het over het type blok, dus 4 in lijn 3-pitter, V5, V4 enz...
Fabrieken als Honda en Yamaha hebben het geld voor een ontwikkelingsafdeling om al die type's te onderzoeken....

Pak het blok van de VFR V-tec, die is V4 met 800CC

en hobby-en maar
:9

ben erg benieuwd wat ze allemaal bedenken voor de 800cc
 
Er gaan ook al geruchten dat Honda met een V8 bezig was :P maar dat de kans heeeeeel klein was dat ze daarmee aantreden in 2007 -O-

Ik ben ook zeer beniewd, waar ze mee gaan komen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan