MotoGP of Superbike

MotoGP of WSBK

  • Motor GP kijken

    Stemmen: 21 28,0%
  • World Super Bike kijken

    Stemmen: 54 72,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75
Superbike! Het startveld is groter en de rijders zitten dichter op elkaar. Bij de GP zit er soms best veel tijd tussen de rijders en dan is het minder spannend. Ben het er wel mee eens dat de echte kampioenen in de GP zitten en de SBK-rijders het liefst in de GP zitten. Echter vind ik de GP weer wat afstandelijker. Bij het SBK kan je makkelijker in de paddock komen en een praatje maken. Bij de GP moet je om de 100 meter door een poortje lopen en zijn de units zo afgesloten dat je nergens kan kijken. Mijn favorieten rijden dan ook in de SBK, niet zo zeer omdat ze zo goed zijn, maar na 13 jaar leer je ze wel kennen.
 
Pfff, jullie ouwehoeren alsof elke WSBK zo spannend is :z

Vandaar ook dat de WSBK topics zo goed lopen :N

heeft niks met de topics te maken. meer met het willen meelopen met de grote meute om zo blind te kunnen meegillen... Je zou eens afwijkend gedrag vertonen... Dat lig je zo buiten de groep hoor.. ;)

iets met kudde gedrag zeg maar *D
 
MotoGP, MotoGP, MotoGP *O* WSBK beter omdat 't toegankelijker, vriendelijker is, er betere races en meer coureurs zijn?

Misschien dat er bij de KNMV Cup nog wel betere races zijn, men vriendelijker is en het nog weer veel makkelijker is om bij de coureurs te komen, maarrr dat maakt het nog geen betere klasse

MotoGP zijn de beste coureurs, mooiste motoren met mooiste geluid :Y Minder toegankelijk ja. Niet gek, iedereen wil de beste coureurs ter wereld een keer zien/aanraken. Het zou nogal een chaos worden als iedereen net zo makkelijk binnenkwam als bij SBK

Overigens hebben we in de motogp maar 2 echt saaie seizoenen gehad, 2008 en 2010
 
MotoGP is ieder weekend 10 pagina's met saaie race, 125cc was mooi, strak gereden door Jasper, 10 pin bowling in de Moto2 blablabla.
En er word een beetje nagepraat over de races.
Het wsbk is maar weinig woorden nodig bijna alle grote merken doen mee en er is een zeer grote kans dat er meerdere winnaars zijn over het gehele seizoen. Daarnaast meer rijders, meer actie en dubbele races ;)
 
Ik heb ook voor de Superbikes gestemd. In de motogp zijn het vaak maar een man of 3 á 4 die de kop bepalen en dat is zo ongeveer ieder weekend het zelfde verhaal. In de WSBK is dit soms ook het geval, echter is daar vaker de koop veel groter en dichter op elkaar. Ook zie je daar veel vaker gewaagde uit rem acties. Het hele circus om de Motogp vind ik ook zwaar overdreven, in de WSBK koop je een kaartje en kun je tot bijna in de pitbox van een team komen. terwijl je bij de motogp bijna een vip kaart nodig hebt om naar het toilet te mogen.
 
MotoGP is ieder weekend 10 pagina's met saaie race, 125cc was mooi, strak gereden door Jasper, 10 pin bowling in de Moto2 blablabla.
En er word een beetje nagepraat over de races.
Het wsbk is maar weinig woorden nodig bijna alle grote merken doen mee en er is een zeer grote kans dat er meerdere winnaars zijn over het gehele seizoen. Daarnaast meer rijders, meer actie en dubbele races ;)

Sports,ik ben het helemaal met je eens :o .

@appie : races zijn om naar te kijken,niet alleen om over te ouwehoeren.
Trouwens er zijn ,voor mij,wel meer interresante topics hier op het forum.


WSBK dus *O* *O*
 
Superbike! Het startveld is groter en de rijders zitten dichter op elkaar. Bij de GP zit er soms best veel tijd tussen de rijders en dan is het minder spannend. Ben het er wel mee eens dat de echte kampioenen in de GP zitten en de SBK-rijders het liefst in de GP zitten. Echter vind ik de GP weer wat afstandelijker. Bij het SBK kan je makkelijker in de paddock komen en een praatje maken. Bij de GP moet je om de 100 meter door een poortje lopen en zijn de units zo afgesloten dat je nergens kan kijken. Mijn favorieten rijden dan ook in de SBK, niet zo zeer omdat ze zo goed zijn, maar na 13 jaar leer je ze wel kennen.

Precies,en dat met mannen die een fractie langzamer gaan dan de motogp jongens,de gemoedelijke sfeer is net wat mij zo aanspreekt : gewone gasten,die ongewoon hard gaan ;)
 
Ik begin de laatste tijd steeds meer richting de SBK te gaan. Motogp... fantastisch...TT geniet ik met volle teugen van (maar niet alleen op de racedag :P). Er zijn alleen zelden geweldige races, en als er geweldige races zijn, is dat meestal omdat er een paar ronden wat spanning is. Niet heel de wedstrijd "stuivertje wisselen".
Vooral sinds motogp niet op de NL televisie te bewonderen is (of je moet er wat pakketten bij kopen) moet ik het e.e.a via nieuwsgroepen opzoeken. Daar intussen ook diverse SBK races bekeken. Hoewel de motoren, coureurs enz misschien wat minder zijn, is het kijkplezier voor mij vele malen groter.

Volgend jaar ga ik naast de TT ook zeker naar Assen voor WSB!

Groeten Falierke
 
Laatst bewerkt:
Superbike, zonder twijfel.
GP begint steeds elitairder te worden. Er zijn zelfs GP coureurs die klagen over de grootte van de steentjes in de grindbak en klagen over het feit dat iedereen in het begin van de manche rijdt alsof hun leven ervanaf hangt. Ook moeten de meest idiote constructies verzonnen worden om het startveld vol te houden. Bv, max aantal blokken per seizoen, waar dan weer een merk van vrijgesteld wordt ivm vulling van veld. Of rookies die alleen mogen starten in een sattelietteam, waarvan wederom (hetzelfde) merk wordt vrijgesteld, ivm veldvulling.
Superbike wordt veel meer in geknokt, desnoods kuip tegen kuip, dat is racen. Diverse positiewisselingen in 1 ronde. Dit zie je ook in Supersport, waar het soms nog spannender is en tegenwoordig steeds meer geslided wordt. (bv Chaz Davies op Triumph)

Hier een voorbeeld van stukje spectaculaire rijstijl (alles of niets)


(hij heeft geleerd in de hogeschool van British Superbike!)

Superbikes (en supersport) rules.......................

ps, recent reed Rea 0.7 sec trager als lorenzo bij kwalificatie in Engeland, moest het effe kwijt)

De Kale
 
Deze zal me altijd bijblijven :
over :"de dood of de gladiolen" gesproken :P
 
Laatst bewerkt:
WSBK vs MotoGP is zoals GP2 tov Formule1

Het ene is soms meer close racing, maar het andere blijft de koninginneklasse..

Exactemonde...

GP is nr.1 alleen al door de coureurs en de entourage.
WSBK is uiteindelijk een veredeld merkkampioenschap.
Niks mis mee maar niet de traditie en gevoel van wat een MotoGP wedstrijd opbrengt.

Volg de MotoGP al sinds begin jaren 80 en uiteraard waren er niet alleen maar spannende wedstrijden. Hell..soms hele seizoenen die best saai waren maar dat weerhoud mij niet van kijken.
WSBK is zeker vaker een spannende clash geweest met machines die tegen elkaar botsten en coureurs die toegankelijker zijn/lijken.

Maar de TT heeft meer waarde voor mij dan de WSBK. Sinds ze niet meer in September op Assen komen ben ik nooit meer geweest, kan dan niet met mijn werk en het boeit me ook minder.
Nog eerlijker...de afgelopen 2 jaar vond ik WSBK :Z :z meestal het kijken niet waard qua spanning.
Bij de MotoGP ben je toch meer benieuwd wie er WK gaat worden en hoe. Dat het optochtjes zijn... tjsa... het is geen 125cc ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan