MotoGP van Catalunya

Hoe gaat Bo het doen!?

  • Dapper maar puntloos

    Stemmen: 15 42,9%
  • Top 15, missie geslaagd

    Stemmen: 13 37,1%
  • Top 10, heerlijke prestatie

    Stemmen: 5 14,3%
  • Top 5, dreams can come true

    Stemmen: 1 2,9%
  • Bad Bo for Podium! *O*

    Stemmen: 1 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    35
Jammer dat Ianonne JL er af tikte.

JL die steeds verder terugzakt door het hele veld is eigenlijk veel leuker. De sippe kop na afloop is dan echt onbetaalbaar. :+ _O-

Ja, haha. Nu had hij nog gelijk ook, dat kan natuurlijk helemaaaal niet!
 
Ondanks dat ik het geweldig vind om Vinales op de Suzuki vooraan te zien vond ik hem wel wat slordig en ongeduldig in zijn inhaal acties. zal mss ook te maken hebben met ervaring.
 
Begrijp heel goed dat Lorenzo boos is, en ook niet gelijk excusses wil van Iannone. Daar is die jongen veel te gedreven voor. Ianonne stomme fout natuurlijk. Alweer.
Rossi is toch wel een legende van epische proporties aan het worden hoor. Ik ken niemand die zo lang bij de beste hoort. Pure klasse.
Dit WK is zich weer prachtig aan het ontwikkelen, net als vorig jaar.

Zarco zeer mooie race gereden. Wat zou ik hem graag op de soes zien volgend jaar! Rins dan naar Tech3.
Brad Binder ook weer belachelijk goed. Die Rodrigo deed het ook goed, op 2 foutjes na. Leuk om weer nieuwe gezichten vooraan te zien. Net als Pawi, dat is er 1 voor volgend jaar. Bo natuurlijk ook super, al had ik verwacht dat hij die laatste 2 in zn groep wel ging pakken zoals vorig jaar in de RBR.

Ook goed om te zien dat de Aprilia's op stoom gaan komen. Dat wordt leuk volgend jaar met KTM erbij!

Mijn vrouw keek ook even mee en vroeg zich hardop af of er ook fans voor de andere coureurs waren, kon ze zich niet voorstellen.
 
Mijn vrouw keek ook even mee en vroeg zich hardop af of er ook fans voor de andere coureurs waren, kon ze zich niet voorstellen.
We hebben hier een 17 jarige jongen die stage loopt en die kon alleen Lorenzo opnoemen.. want die wint toch altijd. :?
Mijn vriendin zag Lorenzo vertrekken bij de start.. en die zei.. nee niet alweer.. gaat die alweer winnen. _O-
Sommige mensen zien alleen Jorge. :P
 
Hier een quote uit de samenvatting van David Emmett na interview/perconferentie met Pol Espagaro;

[quote]Small mistake, big consequences

Pol Espargaro, sitting behind Iannone for most of the race, had a front row view of the incident, and confirmed what Iannone said. "We have to say for sure that Iannone didn’t brake late. Iannone braked in the same place," he told me. "It was not a crazy line, he was on the correct line when he hit Lorenzo," Espargaro affirmed.

The problem was that Lorenzo was struggling with the front tire, and having to brake much harder for the corner than normal. "Jorge had for sure some problems with the front tire," Espargaro said. "I don’t know why but he was not carrying his speed as his usual. His initial stop is okay but then when he have to release the brake, he hold it for too long." That meant that Iannone found Lorenzo in a place he had not expected to find him, and had hit him and taken him down.

That was no excuse for hitting Lorenzo, Espargaro was keen to point out. "It’s same as the cars when you are driving on the street. The one who is behind is always at fault." What Iannone would have done, was the general consensus among several riders and team managers, is go to the outside of the corner, not the inside. Valentino Rossi explained during the press conference, "Maybe what Iannone can do is try to go on the outside more than on the inside, because you arrive in one moment that you have to understand that you don’t stop and you have to try to go on the outside." If he had done that, Iannone may have ended up crashing, but he would not have taken Lorenzo out in the process.

Ducati boss Davide Tardozzi agreed with that assessment. "When you are on the highway, and someone put on the brakes and you hit him, it's your fault," Tardozzi said. It was a small mistake by Iannone with big consequences. But it was not like Iannone's other incident, at Argentina. That had been a major error of judgment, Tardozzi told us. This was a small mistake which anyone could make. But it could have been avoided if Iannone had gone outside instead of inside.

Perhaps Iannone's biggest error is the fact that he had plenty of time to attempt a pass somewhere else. He could even have run wide, and still caught and passed Lorenzo again. Iannone was seven tenths a lap quicker than Lorenzo on the lap before the incident. "We were catching Lorenzo so fast, in three laps we were with him," Pol Espargaro said. The issue was that Iannone had been here before, rather too many times. "He didn't make a crazy thing like Argentina," Espargaro said. "The problem is, he made this many times."
~[/quote]

Bron:
2016 Barcelona MotoGP Post-Race Round Up: On Healing Races, a Reconciliation of Sorts, and Silly Mistakes | MotoMatters.com | Kropotkin Thinks
 
Tja mischien had Iannone tijdens het remmen dan lekker toch maar moeten besluiten rechts er om heen te remmen en de bocht te missen ipv toch gaan insturen..
Denk dat er wel tijd was om zo'n beslissing te maken..
 
Volgens mij ook hij moest harder remmen het achterwiel kwam hierdoor omhoog en tja dan heb je een Duc in je reet :+

Maar wel sneu voor JL want zo wil je niet onderuit gaan.


Tja op het moment dat merkt dat je wel heel hard afkomt op een lorenzo zal je toch nog wel proberen bij te remmen en dan gaat zo'n motor wel zweven aan de achterkant..
 
Tja mischien had Iannone tijdens het remmen dan lekker toch maar moeten besluiten rechts er om heen te remmen en de bocht te missen ipv toch gaan insturen..
Denk dat er wel tijd was om zo'n beslissing te maken..
|( |( |( _O- _O- _O-
Ik denk dat je toch niet echt weet waar je het over hebt.
 
Heerlijk om op de spaanse tribune te zitten en dan bijna alle spanjaarden uit hun dak te zien gaan als Vale weer iemand inhaalt, geweldig. MM heeft wel veel fans daar maar je ziet wel dat Lor steeds meer uitgekotst wordt, bijna geen fans in Barcelona en dan te bedenken dat hij daar uit de buurt komt.
 
|( |( |( _O- _O- _O-
Ik denk dat je toch niet echt weet waar je het over hebt.


Denk dat je je daar toch in verkijkt ;) ..

Affin', Iannone neemt gewoon domme beslissingen, dit was precies net zo'n geval als met Dovisioso in Zuid America waar hij hem tóch instuurt terwijl het echt niet meer kan..
 
Denk dat je je daar toch in verkijkt ;) ..

Affin', Iannone neemt gewoon domme beslissingen, dit was precies net zo'n geval als met Dovisioso in Zuid America waar hij hem tóch instuurt terwijl het echt niet meer kan..

De baas van Ducati is het niet met je eens ;)
It was a small mistake by Iannone with big consequences. But it was not like Iannone's other incident, at Argentina. That had been a major error of judgment, Tardozzi told us. This was a small mistake which anyone could make. But it could have been avoided if Iannone had gone outside instead of inside.
 
Ik ben het niet eens met de baas van Ducati. :)

Ik vond dit net z'n "major error of judgement als met Dovi." Die Lorenzo wist niet wat hem overkwam. Opeens vloog hij door de lucht....

"A small mistake" maakte Pedrosa door zich te verremmen en Dovi er af te knikkeren. Klein foutje met grote gevolgen.

Iannone is gewoon een kamikaze piloot soms. Het brengt een hoop sensatie en kleur in de wedstrijden, maar het bagatelliseren gaat mij wat ver (,meneer Ducati).

Het is wel 1 van de leukere coureurs om naar te kijken vanwege de sensatie.
 
Laatst bewerkt:
Hij doet mij inderdaad ook aan Simoncelli denken en dat hoop ik ook maar!

De humor van Simoncelli mis ik alleen nog :o Die had echt altijd zijn lolbroek aan (niet dat Iannone een brok chagrijn is ofzo).
 
Lorenzo had zn banden en zn ritme niet op orde en gaat dan rare lijnen rijden ( en eerder remmen , wat dan wel weer logisch is )

ianonne liep keihard in en remde zoals elke ronde heel laat , Lorenzo remde veel eerder en daar had ianonne natuurlijk niet op gerekend , hij had immers nietd e kans gehad om er een stuk of wat ronden achter te hangen om zn sterke en zwakke punten te bekijken.

Dat ianonne instuurde vind ik totaal niet vreemd , de gp jongens remmen tot in de bocht en dus zul je van te voren al een beetje moeten "voorsturen " als Jl dan ineens op je lijn zit dan heb je weinig mogelijkheden meer in een split second.

Al met al past het hele verhaal mooi in het straatje van JL, die gewoon keihard tegen viel , Ianonne is het bokje want dit overkomt hem "zo vaak " , denk dat het gewoon de bekende druppel was en dat ze daarom besloten hebben he m te straffen / waarschuwen
 
Al met al past het hele verhaal mooi in het straatje van JL, die gewoon keihard tegen viel , Ianonne is het bokje want dit overkomt hem "zo vaak " , denk dat het gewoon de bekende druppel was en dat ze daarom besloten hebben he m te straffen / waarschuwen
Iannone moet wat meer buitenom denken inplaats van binnendoor.
Als je er zo snel bij komt dan is er iedere bocht wel een kans. ;)

Mist igg het overzicht van een Rossi..
 
Laatst bewerkt:
Iannone moet wat meer buitenom denken inplaats van binnendoor.
Als je er zo snel bij komt dan is er iedere bocht wel een kans. ;)

Mist igg het overzicht van een Rossi..


Heb je het gat gezien voordat ze begonnen te remmen ?? Dat rem je normaal echt niet dicht hoor !! Nu zou ianonne misschien anders wel iets te wijd gegaan zijn maar dat hoort bij het racen , als je bang moet zijn omdat je te dicht op iemand komt kun je beter stoppen met racen naar mijn bescheiden mening ;)
 
Tuurlijk, doe het even voor :')

Simpel antwoord, ik heb gewoon redelijk wat ervaring met hard remmen en sturen onder remmen en heb naar mijn idee wel kijk op wat daarin mogelijk is

Dat ianonne instuurde vind ik totaal niet vreemd , de gp jongens remmen tot in de bocht en dus zul je van te voren al een beetje moeten "voorsturen " als Jl dan ineens op je lijn zit dan heb je weinig mogelijkheden meer in een split second.

Juist die bocht, de nieuwe bocht die na een recht stuk bijna 150graden linksaf ging is niet het type bocht waarin tijdens het remmen heel erg ingestuurd word, alleen als je een defensieve lijn rijdt en daar had Ianonne naar mijn idee geen belang bij?


Heb je het gat gezien voordat ze begonnen te remmen ?? Dat rem je normaal echt niet dicht hoor !! Nu zou ianonne misschien anders wel iets te wijd gegaan zijn maar dat hoort bij het racen , als je bang moet zijn omdat je te dicht op iemand komt kun je beter stoppen met racen naar mijn bescheiden mening ;)

Lorenzo was ongetwijveld langzaam aan het rijden, banden stuk zoals overal al stond.. maar dan nog stuur je gewoon niet met 2 keer zo'n hoge snelheid in..

Ik weet ook 100% zeker dat hij die bocht niet op orginele lijn had "gehaald" als er niemand reed.
 
Simpel antwoord, ik heb gewoon redelijk wat ervaring met hard remmen en sturen onder remmen en heb naar mijn idee wel kijk op wat daarin mogelijk isJuist die bocht, de nieuwe bocht die na een recht stuk bijna 150graden linksaf ging is niet het type bocht waarin tijdens het remmen heel erg ingestuurd word, alleen als je een defensieve lijn rijdt en daar had Ianonne naar mijn idee geen belang bij?Lorenzo was ongetwijveld langzaam aan het rijden, banden stuk zoals overal al stond.. maar dan nog stuur je gewoon niet met 2 keer zo'n hoge snelheid in..

Ik weet ook 100% zeker dat hij die bocht niet op orginele lijn had "gehaald" als er niemand reed.

Ondanks al jouw ervaring is Pol Espargaro het niet met je eens want die verklaarde dat Ianone op exact hetzelfde punt begon met remmen als de voorgaande rondes.

Maar goed, jij zult net wat meer circuitervaring in de GP-klasse hebben dan Pol dus we zullen maar ervan uit gaan dat jij het bij het rechte eind hebt. :]
 
Ondanks al jouw ervaring is Pol Espargaro het niet met je eens want die verklaarde dat Ianone op exact hetzelfde punt begon met remmen als de voorgaande rondes.

Maar goed, jij zult net wat meer circuitervaring in de GP-klasse hebben dan Pol dus we zullen maar ervan uit gaan dat jij het bij het rechte eind hebt. :]


Volgens mij snappen jullie mijn punt niet helemaal, en ik heb al helemaal niet beweert dat ik er meer vanaf weet dan welke GP rijder dan ook..
 
Terug
Bovenaan Onderaan