MotoGP van Shanghai

Wie wint de MotoGP van Shanghai

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 25 44,6%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 6 10,7%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 4 7,1%
  • Casey Stoner

    Stemmen: 8 14,3%
  • Andrea Dovisiozo

    Stemmen: 1 1,8%
  • Collin Edwards

    Stemmen: 2 3,6%
  • James Toseland

    Stemmen: 8 14,3%
  • John Hopkins

    Stemmen: 1 1,8%
  • Loris Capirossi

    Stemmen: 1 1,8%
  • Chris Vermeulen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    56
Over Lorenzo: Ik denk ook door de grote shot adrenaline die door zijn lijf giert...

Leuke race. Grote middengroep met veel wisselingen. Rossi en Pedrosa die heel lang bij elkaar bleven... mooie eindsprint van Rossi.... eenzame race van Stoner die op ruim 16 secs eindigde.... absoluut knappe prestatie van Lorenzo....leuk seizoen tot nu toe.
 
Sowieso heel erg bedankt voor je informatie sports-photografy, een deel wist ik al maar een ander deel ook niet. :)

De act met de dubbelganger of al luchtgitaarspelend vind ik nog wel gaan maar die vlag planten met Lorenzo Land vind ik persoonlijk vrij arrogant overkomen.
Naar het schijnt zijn er een aantal jongens uit de grote klasse die hier al iets over hebben gezegd en dan heb ik het nog niet eens over enkele Nederlandse en Engelse commentatoren.
Er zit inderdaad ook wel iets van arrogantie en verhevens in, maar als andere coureurs er niet blij mee zijn dat Jorge Lorenzo na het behalen van de overwinning het circuit tot 'Lorenzo's Land' bombardeert, zullen ze hem simpelweg moeten verslaan. :)

Ik snap heus wel dat andere coureurs lang niet altijd blij zijn met dat gedrag, het zou ze alleen nog gedrevener kunnen maken. Geef hem de kans niet, om te denken dat hij de beste is. Immers, als hij niet wordt verslagen gaat hij naast zijn schoenen lopen. Echter vertoont niet alleen Lorenzo dergelijk gedrag, na het behalen van de titel kwam Casey Stoner met de uitspraak dat hij nooit fouten maakt en nog diezelfde ochtend ging hij onderuit.

Grappig... je kan niet eens meer je mening verkondigen of men denkt dat het frustraties zijn.
Dat ik misschien tot in de puntjes weet te bewoorden waar het mij in scheelt betekent nog niet dat ik dan maar gelijk "gefrustreerd" ben. Dat is een vrij groot woord als je het mij vraagt.
Dan is het een groot woord, maar dat is wel wat ik concludeer uit het gescheld op Lorenzo, vanuit je eerdere post.

En om terug te komen op het feit dat Rossi ook rondrijdt met een vlag etc... of wat voor capriolen doet na het winnen van een race. Zoals je misschien wel weet... (of juist dus niet) Rossi heeft zo zijn charmes waarmee hij het publiek weet te raken. Lorenzo probeert dat in mijn ogen na te doen alleen daar is hij gewoon de man niet voor.
Gezien de enthousiaste reacties van het publiek naast de baan iedere keer, lijkt mij Lorenzo daar een zeer geschikt persoon voor. Het zal inderdaad wel een beetje lijken alsof Lorenzo Rossi nabootst in de grappen-en-grollen-lijn maar in de GP wereld heb je altijd clowns gehad. Zo stond, en volgens mij was het Randy Mamola, een keer met klompen op de startgrid van de TT.


Casey Stoner, dat is nou een "natuurlijke" persoonlijkheid. En die zie ik dan ook graag verschijnen op het podium, evenals Pedrosa. Die maken er tenminste geen hele show van. Ze zullen er wel een weggeven, maar met charmes. En niet met een houding van "kijk mij".
Casey Stoner en Dani Pedrosa zijn in mijn ogen twee hele symphatieke kerels met een hart voor het racen, maar gewoon niet in voor een grap en een grol. Als Dani Pedrosa in Jerez al met moeite tegengehouden kan worden om het vuurwerk voor z'n thuispubliek te ontsteken is voor mij de glimlach er snel af. Motorracen is topsport, ja. Motorracen is bloedserieus, ja. En daar blinken zowel Pedrosa als Stoner heel erg in uit.

Maar, motorracen is óók een stuk enterainment. Het publiek betaald geen 60 euro voor een plaatsje langs de baan omdat ze zo graag drie races willen zien die ze thuis op de bank ook goed kunnen zien. Nee, het publiek wil show en sfeer. En juist figuren als Rossi en Lorenzo maken die sfeer! :}

En of die sfeer dan gemaakt wordt met een knipoog naar de Italiaanse pers, of naar de concurrentie maakt dan niet zo heel veel uit. Want ook Rossi vreet wel is dingen uit, waar je om in een deuk ligt en waar je later van denkt: '' Dat had hij misschien niet moeten doen''. Ik noem het voorbeeld met de opblaaspop, waar het gerucht ging dat Biaggi een nieuwe vriendin had. Iedereen vond het geweldig, maar in de richting van Biaggi is het wat minder leuk. :P Al is dat natuurlijk heel persoonsgebonden.

En juist daarom denk ik dat het wel of niet leuk vinden van Lorenzo's grappen en grollen meer te maken heeft met persoonlijke voorkeur, dan echt met arrogantie. :)
 
ROSSI!!!!!!!!!!!11 *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :} :} :}
Wat heerlijk dat hij heeft gewonnen. EINDELIJK!

Pedrosa *O*
Stoner, had ik meer van verwacht maar helaas *O*


Diep en diep respect voor Lorenzo :} :} :} Yamaha mag erg blij zijn met zo'n rijder erbij!

Melandri, *O* hopelijk zal het nu goed blijven gaan!


Op naar Le Mans!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het een drietal zeer mooie races, en gelukkig om te zien dat de baan deels weer opdroogde! :) Hulde aan Rossi, Lorenzo en Melandri! Bijzonder sterk gereden! *O*
Superleuk om te zien dat Rossi weer is won, alleen jammer dat het moment in het natte, en lege China plaatsvond. Op Europese bodem zou het feestje groter zijn geweest, en daarom hoopte ik dat het moment tot 18 mei uitgesteld zou worden.

De tegenvallers dit weekend waren voor mij John Hopkins (waar ik op de kawa echt veel meer van had verwacht), en Colin Edwards die met een Poleposition toch wel wat meer had mogen laten zien! :)
 
ten eerste een diepe buiging voor lorenzo geweldig

ik vind het weer helemaal te gek dat de ducati's weer voorin zitten stoner maar ook melandri en elias klasse

jammer van DOVIZIOSO dat hij terug viel ik vond hem erg sterk rijden
 
Is er nog een herhaling van de volledige race?
Morgenochtend om 9:30 uur is er een herhaling van de volledige race op Eurosport. Als je weet hoe je met torrents om moet gaan, valt de race ook (en anders zeer binnenkort) te downloaden op racing-underground. :)
 
Ik vond het een drietal zeer mooie races, en gelukkig om te zien dat de baan deels weer opdroogde! :) Hulde aan Rossi, Lorenzo en Melandri! Bijzonder sterk gereden! *O*
Superleuk om te zien dat Rossi weer is won, alleen jammer dat het moment in het natte, en lege China plaatsvond. Op Europese bodem zou het feestje groter zijn geweest, en daarom hoopte ik dat het moment tot 18 mei uitgesteld zou worden.

De tegenvallers dit weekend waren voor mij John Hopkins (waar ik op de kawa echt veel meer van had verwacht), en Colin Edwards die met een Poleposition toch wel wat meer had mogen laten zien! :)

Waarom? :P Hij wint over 2 weken gewoon weer en staat Melandri weer in de top 10 ;)
 
een beetje man zet de wekker, en ziet het live, :+ :+

maar wat een geweldige motoGP race, en alhoewel de lollie niet mijn favoriet is: DIEP RESPECT. :} :}
hopelijk krijgen we meer van deze soort races.
Een beetje man hier, reporting in :+ Braaf om 8:10 opgestaan

Erg leuke race, en goed dat Rossi gewonnen heeft, dat mocht ondertussen wel weer. En uiteraard grote kudos voor de heer Lorenzo *D

Go Rossi go!
 
vanmorgen werd ik wakker met het supernieuws over Rossi! (ben op vacantie in Puerto Rico) inmiddels hebben we al een paar cocktails gedronken op Vale's zege...

maar wat is dat verhaal over vlaggen van Lorenzo's land?? en zoals SportsPhotography het had over opmerkingen van commentatoren...

kan iemand nog even voor me samenvatten wat er is gebeurd?
thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan