Motor 90gr draaien in een steeg! help!

Wuusje

Rookie
10 apr 2023
2
1
Goedemiddag!

Ik heb sindskort een nieuwe (hoek) woning (huur) en wil mijn motor in de tuin hebben. Alleen red ik de draai niet.. Mijn buurman heeft een garage pad en die is 10 cm hoger dan de steeg... aangezien zijn auto er vaak staat kan ik ook niet via zijn pad stiekem steken. Ik red de draai net niet en kom dan klem met mn wiel tegen zijn verhoging aan. Alleen red ik het niet om de motor schuin die 10 cm omhoog te krijgen. Ik zoek dus een mover ofzo om de draai te maken. Qua ruimte red ik dat makkelijk door zijn pas alleen moet het wel zo een middebok ding zijn of een andere geweldige oplossing. Aangezien ik niet de bosjes om mijn huis mag verwijderen kan ik ook geen ander ingang maken. ook is de steeg natuurlijk gemaakt met stoeptegels en fietsen er veel mensen door heen dus een draaiplateau gaat ook niet ( ondanks dat de buurkinderen het geweldig zullen vinden ). Heeft iemand hier een idee?

Groetjes Nathalie
 
Wellicht aan je gemeente vragen of je toch niet een klein tussenpadje mag maken (gedoogbeleid met toestemming?)
 
Zware motoren krijgt de standaard van zelf meer speling.

Er zijn zat movers om je motor te draaien.
Ook een lift die hem met 2 wielen los maakt voor een draait op locatie.


En deze


Het kan ook vast goedkoper. En vast met een beetje creativiteit kan het simpeler, maar dan zou ik de situatie moeten zien. Want het gaat om een kleine stukje draaien toch? Je achter wiel 10cm bij draaien zou het oplossen?
 
Goedemiddag!

Ik heb sindskort een nieuwe (hoek) woning (huur) en wil mijn motor in de tuin hebben. Alleen red ik de draai niet.. Mijn buurman heeft een garage pad en die is 10 cm hoger dan de steeg... aangezien zijn auto er vaak staat kan ik ook niet via zijn pad stiekem steken. Ik red de draai net niet en kom dan klem met mn wiel tegen zijn verhoging aan. Alleen red ik het niet om de motor schuin die 10 cm omhoog te krijgen. Ik zoek dus een mover ofzo om de draai te maken. Qua ruimte red ik dat makkelijk door zijn pas alleen moet het wel zo een middebok ding zijn of een andere geweldige oplossing. Aangezien ik niet de bosjes om mijn huis mag verwijderen kan ik ook geen ander ingang maken. ook is de steeg natuurlijk gemaakt met stoeptegels en fietsen er veel mensen door heen dus een draaiplateau gaat ook niet ( ondanks dat de buurkinderen het geweldig zullen vinden ). Heeft iemand hier een idee?

Groetjes Nathalie
Foto vd situatie?
En foto vd motor.

En als je wel door de tuin gaat vd gemeente? Wie gaat daar iets van vinden?

;)
 
Laatst bewerkt:
:Y
 

Bijlagen

  • IMG_20230114_170130.jpg
    IMG_20230114_170130.jpg
    129,5 KB · Weergaven: 83
Er staat vaak een auto op dat stoepje volgens mij. Anders kan ze namelijk ook via zijn stoep er in rijden.
 
Motormover is de makkelijkste oplossing inderdaad.
Door de kleine wieltjes is t wel van belang dat de ondergrond vlak is.
Maar je mag vast wel de tegels vlakleggen van de gemeente.
Als je de poort breder kunt maken heb je ook meer ruimte om de bocht te halen.
 
Zo'n mover werkt eigenlijk alleen goed op glad beton is mijn ervaring. Bij stoeptegels werkt dat echt niet lekker.
Ik heb er 1 voor onder de middenbok en op stoeptegels is dat geen succes loopt elke keer vast omdat het vrij laag bij de grond zit. En bij elke voeg blijft hij hangen.
 
dit zie ik vrijwel dagelijks gebeuren met licht 125cc spul. Ik vrees dat m'n 200kg Enfield zijstandaard hierdoor bij de vorige eigenaar is vernaggeld. Ik begin er niet aan. Ik moet nog een nieuwe zijstandaard kopen én subframe waar deze op gemonteerd mag worden -O-
 
vernaggel je daar de kickstans niet mee? bedoel tis een dun klein "stokje" waar je al gauw +/- 200 kg over wilt gaan draaien?
Ik draai mijn motor zo vaak op de zijstandaard. Ga niet moeilijk lopen doen. Je hoeft de motor ook niet helemaal in de lucht te gooien, achterband in de lucht en voorband gewoon laten slepen

Koop wel een nieuwe zijstandaard als die er niet tegen kan.
 
Het kan ook vast goedkoper. En vast met een beetje creativiteit kan het simpeler, maar dan zou ik de situatie moeten zien. Want het gaat om een kleine stukje draaien toch? Je achter wiel 10cm bij draaien zou het oplossen?
Foto vd situatie?
En foto vd motor.

Er werd door @Umop3p1sdn al gevraagd hoe de situatie eruit ziet.
Een simpele schets of foto kan genoeg zijn.

Ik heb hier op MF topics voorbij zien komen van leden die een heel schuttingdeel van 180cm in scharnieren hangen, zodat je een lekker brede inrit hebt, dan rij je zelfs een Goldwing zo naar binnen.
Er zijn vast makkelijkere manieren dan movers of zijstandaard trucjes, maar dan moeten we de huidige situatie wel even zien.
 
Ik heb niet zulke goede ervaringen met motormovers. Misschien moet ik meer spinazie eten maar ik sleur me wezenloos om de motor op zo'n ding te krijgen. Het probleem is dat de plaat waar de middenbok op moet een paar cm van de grond zit. Net alsof de poten van de bok een paar cm langer zijn geworden. Plus dat je niet kunt zien of de poten van de bok er wel goed opstaan. Vandaar dat ze een atleet als Rintje Ritsma inhuren die het laat lijken alsof het heel gemakkelijk is. Als je die dingen vaak moet gebruiken zou ik meer geld uittrekken en een versie met een hefsysteem kopen. Je hebt achterwiel movers die het achterwiel daadwerkelijk optillen en dan kun je gemakkelijk de juiste richting indraaien.
 
Ik heb niet zulke goede ervaringen met motormovers. Misschien moet ik meer spinazie eten maar ik sleur me wezenloos om de motor op zo'n ding te krijgen. Het probleem is dat de plaat waar de middenbok op moet een paar cm van de grond zit. Net alsof de poten van de bok een paar cm langer zijn geworden. Plus dat je niet kunt zien of de poten van de bok er wel goed opstaan. Vandaar dat ze een atleet als Rintje Ritsma inhuren die het laat lijken alsof het heel gemakkelijk is. Als je die dingen vaak moet gebruiken zou ik meer geld uittrekken en een versie met een hefsysteem kopen. Je hebt achterwiel movers die het achterwiel daadwerkelijk optillen en dan kun je gemakkelijk de juiste richting indraaien.
Allemaal techniek. Je moet hem ook niet optillen. Rol de motor naar achter en Blokkeer de bok op de grond en hang met je gewicht naar achter. Een voorwerp in beweging blijft in beweging. Laat de massa van de motor het werk doen. Samen met de techniek dat je het voorwerp in beweging houd. Ipv omhoogtillen en de bok uitklappen en weer neer zetten 😂
 
Bij gewoon opbokken werkt die techniek prima maar bij het opbokken op een motormover is het kantelpunt bij het achteruit rollen wel wat anders en moet de motor ook een paar cm meer omhoog. Het meest lastige vond ik nog dat ik niet kon zien of de bok goed op de mover stond.
Als je naar het filmpje met Rintje kijkt zie je trouwens dat hij de mover niet op de rem zet.
Omhoog tillen en de bok uitklappen en weer neer zetten lijkt me overigens een fantastische techniek. Ik ga nog even naar de sportschool! Komt goed.
 
Ik zou de tegels even lichten en er 10cm zand onder douwen. Dan ben je weer net zo hoog als de buurman en kan je de draai wel maken. Anders wil achteruit indraaien ook wel helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan