Motor Cafe en/of Motor Club op Goeree Overflakkee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hééé, Tante Shadowmadness,

Vanmorgen om 10 voor half negen kwam ik je tegen op kruising Staverseweg en Dorpsweg.
Early reed in een rood koekblik, deed nog :W :W .
Maar daar had je blijkbaar geen oog voor. 8-)

En de Yammie start weer als een tierelier. Vanmorgen eerst maar een nieuwe accu wezen halen en erin gezet.

Hoi...Ja sorry niet gezien...let ook niet zo op koekblikken }) O-)
Motoren krijgen wel van mij alle aandacht _O- _O- :]
waarom zat jij niet op je motor dan???Dan krijg je altijd een zwaai van me :} O-) O-)
 
Als je toch bezig bent, meet ff de spanning uit de spanningsregelaar, als die de weg kwijt is heb je kans dat je je accu staat te laden met wisselspanning of een te hoge spanning...
(hoewel dat eingelijk weer een Honda kwaaltje is)
 
Als je toch bezig bent, meet ff de spanning uit de spanningsregelaar, als die de weg kwijt is heb je kans dat je je accu staat te laden met wisselspanning of een te hoge spanning...
(hoewel dat eingelijk weer een Honda kwaaltje is)


Volgens Tante ANWB die ik er laatst bij moest halen ( Yammie wou weer niet na een tankstop) laadde hij wel voldoende bij. Vanmorgen heb ik met de volgeladen accu een starttestje laten doen en daar bleek dat de spanning soms te ver terugvalt en er dus een cel of meerdere kaduuk waren.

De VMF die er nu in zit heeft er geen moeite mee. Er werd me wel geadviseerd om bij langere stilstand een accukabel los te halen, anders lurkt het alarm de boel weer leeg.
( Blijkbaar is hier m`n vorige accu dus op "gesneuveld).

Dus Early ken weer "karre met die hap" 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
@Earlybird: Misschien is het verstandig een optimate III te kopen, zodat je de accu in goede conditie kan houden als je niet rijd. Er zit een kabeltje bij met zekering, die je rechtstreeks op je accu kan monteren, zodat je een stekker hebt, waar je in kan pluggen als je de bike wegzet..

Een vereiste is wel dat je natuurlijk spanning hebt in de stalling.

8-) Met dergelijke accu- doettiehetofdoetiehetniet - heerst er altijd "spanning"!! :Y _O-

Geintje, bedankt voor de tip en ik zal kijken wat we er aan kunnen doen.
 
8-) Met dergelijke accu- doettiehetofdoetiehetniet - heerst er altijd "spanning"!! :Y _O-

Geintje, bedankt voor de tip en ik zal kijken wat we er aan kunnen doen.


d'r kan toch wel gewoon een extra accutje (of 20) in die kofferset van je mee, heb je elke 100 km een nieuwe........... grapje :W }) :9
 
d'r kan toch wel gewoon een extra accutje (of 20) in die kofferset van je mee, heb je elke 100 km een nieuwe........... grapje :W }) :9


:+ :+ :+ Wel, wel, met de jouwe kun je nog geen halfje brood halen!! _O- _O-

Maarree, dat valt nog vies tegen, met 80kg in je koffers.
Maar als het er zoveel zijn, dan rij ik wel een "groene" motor"!! 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
@Early: Met een druppellader als de optimate III hoef je de accu niet meer los te halen en krijgt je alarm niet de kans de boel leeg te trekken.

Ik heb de BB de hele winter aan de druppellader hangen.. nog nooit een probleem gehad met de accu..
 
wat een leuke foto's van de meeting. Volgende keer zijn we er echt bij hoor!!!

Het gaat overigens niet zo goed met me. Ben heel erg moe en zo stijf als een plank. Dokter zegt dat dit een reactie op het ongeluk kan zijn (heb nlk reuma, en dan is het vaak feest -O- ). Heb vanmiddag zelfs een middagslaapje gedaan (ben nu echt bijna 80!).

heb zelfs geen zin om te gaan :] . Geen puf voor....
 
ben al vanaf half 8 aan het werk in Zwijndrecht.... ( en das best ver van Goes!)

Het gaat dus al weer een stuk beter. Ben nog wel met koekblik want dat gaat even beter dan met de motor. Dit weekend kom ik met de motor naar Flakkee want mijn vader verjaard en we gaan gelijk een ritje uitzetten voor onze zeeuwse motorclub. Als iemand nog goede suggesties heeft hou ik me aanbevolen (ben al meer dan 10 jaar weg van Flakkee, en mijn "polderkennis" begint wat mankementen te vertonen.....
 
Ik moet ook nog tot 25 augustus werken... nog even te gaan.
Nog een paar nachten, paar avonddiensten en dan ook eindelijk............ vakantie!!!!

We (Marty BB met z'n vrouw en m'n man en ik) gaan met z'n viertjes een héél weekend naar America met de motor. Oja... die in Limburg hé :+
Het zou eerst 1 nacht worden, maar dankzij m'n héle lieve zwager worden het er 3. Hij neemt 2 vrije dagen om voor onze honden, en de rest te zorgen. En daar ben ik heel blij mee.

Vorig jaar 2 nachten geweest en dat beviel prima. Weer eens in een andere omgeving rondkijken met de fietsjes :]

Fijn dat je wat opknapt Aletta!
En leuke ritjes op Flakkee... pfff, er zijn er zo veel! Richting Ouddorp binnendoor is altijd leuk. Bij de rotonde van Melissant rechts de polder in bv.
 
Ben afgelopen zaterdag naar de MotoPort in Goes geweest met een kennis van me, was daar nog nooit geweest dus kiezen tussen Rockanje en Goes werdt het Goes. Komen we daar aan, gesloten wegens vakantie :/

Ach ja, daarna weer lekker op 't gemak binnendoor terug komen rijden...
 
Yep, stond vorige week ook voor een dichte deur. Moest dan nog wel in Yerseke zijn, dus niet voor niets gereden. Maar ach.... ze moeten ook eens op vakantie.
Wel een leuke zaak vind ik het daar.
 
ik kom er best vaak (woon er 10 min vandaan) maar ben er niet echt kapot van. Heb rare verhalen gehoord (en die ga ik hier niet herhalen) en daardoor niet evenveel vertrouwen in MP Goes.

Ben er dit voorjaar voor een nieuwe motor gaan kijken en ze deden zo weinig met de prijs (had geen inruil, wilde mijn gpztje houden als pekelfiets) dat ik dus maar naar een ander ben gegaan....
 
Dat schiet niet echt op nee.
Ik heb er ook nog nooit iets gekocht. Oja, een paar handschoenen, meer niet. Grotere dingen komen meestal bij Rockanje vandaan.

Dus verder geen ervaring daarmee. Maar zo te horen is het niet zo'n super zaak dus.
:N
 
Wil ik vanavond lekker een stukje gaan rijden :]

Staat m'n motor te lekken.
Blijkt er een benzineslangetje te lekken ;( ... niet rijden dus.
t'Weekend is waarschijnlijk de 'operatie' gepland.
Nou is t'ie ziek.... arm ding.... en arme ik!!! ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan