Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Toch lang geen boete gehad, nu ineens 2 binnen een minuut voor inhalen waar het niet mag.

Dat ik 1 keer heb ingehaald kan ik me voorstellen, maar 2 keer binnen een minuut op een weg van 300 meter lijkt me sterk.

En 1 boete is opgegeven op een weg die ernaast loopt, een boeren weggetje zonder inhaal verbod.

Dit ruikt naar een bezwaar indienen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-04-23-12-36-45-688_com.android.chrome~2.jpg
    Screenshot_2021-04-23-12-36-45-688_com.android.chrome~2.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 109
Vandaag mijn eerste boete op de motor ontvangen. Lazergun op een Belgisch landweggetje. (Ze stonden heel verdekt opgesteld) Ik reed inderdaad iets te hard, maar niet extreem. Ter plekke 77 euro afrekenen en daarna weer door.
 
Vandaag mijn eerste boete op de motor ontvangen. Lazergun op een Belgisch landweggetje. (Ze stonden heel verdekt opgesteld) Ik reed inderdaad iets te hard, maar niet extreem. Ter plekke 77 euro afrekenen en daarna weer door.
Mocht je pinnen?
 
Laatst bij de berlagebrug in Amsterdam door rood gereden achter een vrachtwagen aan camera erbovenop maar nog niks ontvangen dus hoop dat ik er mee weg kom
 
Bekijk bijlage 1629668
Bekijk bijlage 1629669
Helaas weer een tankje brandstof verspeeld.....;(;( €34 voor (gecorrigeer

Met dit soort boetes altijd bezwaar indienen. Je reed in de dode hoek van de vrachtwagen, tijdens een drukke situatie en voor de veiligheid ben je er met een paar km/u voorbij gereden. (wat aan de gemeten snelheid te zien nog realistisch is dat, dat het geval was ook).
Klinkt stom maar het werkt soms nog wel ook, helemaal als het ook terug te zien is op de foto's en de snelheid niet extreem was.
Herhaal gewoon woorden zoals veiligheid in je bezwaar
 
Het schijnt vaker te lukken dan je denkt. Maar het moet natuurlijk ook wel logisch te beoordelen zijn op de foto, de situatie waar in de overtreding heeft plaatsgevonden. En je moet er ook niet met een snelheids verschil van 30km/u langs geblazen zijn.

Uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen die jouw bezwaar beoordelen. Wie weet een andere motor liefhebber, of iemand met begrip voor onze zwakkere verkeers positie
 
Is al betaald m.b.v. IDeal....
Het is gewoon een bekend gegeven dat bij alle moderne vast opgestelde digitale flitspalen meerdere functies tegelijkertijd actief zijn. Door rood rijden, de max snelheid ter plaatse (is bij nagenoeg alle kruisingen verlaagd t.o.v. de geldende snelheid van de doorgaande weg), en tegenwoordig zijn er blijkbaar ook gewichtssensoren en non handsfree bellende bestuurders te detecteren door dezelfde palen.
Geef mezelf weinig kans en heb er geen zin in om er de moeite voor te doen.
Bij een portable installatie en op een moeilijke plek had ik er anders over gedacht en waarschijnlijk wel de moeite voor gedaan. (Kan me nog iets herinneren over een opstelling bij de uitgang van de Heinenoordtunnel en de Vlaketunnel waar het aflopende wegdek voor een foute correctie zorgde)
 
Je zegt dat je er niet mee verder wilt en dat is oké. Echter even ter info: al betaald hebben eindigt niet het (administratief)beroeps-traject, zolang de termijn voor bezwaar (dat administratief beroep wordt genoemd in mulderzaken waar het CJIB bij betrokken is) nog niet overschreden is.

Persoonlijk zou ik altijd even "alle op de zaak betrekking hebbende stukken" opvragen, dit is je goed recht. Je hebt namelijk recht op een fair trial/eerlijk proces. Dit klinkt natuurlijk een beetje overtrokken, maar ook(/zeker!) bij een boete heb je hier gewoon recht op. Deze gegevens verstrekken ze je in de regel ook zonder dat hier een betaling tegenover staat (behalve de postzegel). Ik kom regelmatig onjuistheden tegen in die stukken, soms van zo'n aard dat de boete vernietigd wordt.

Mocht je dit doen en vlak voor het aflopen van de termijn nog geen reactie (c.q. ontvangstbevestiging) hebben gekregen, even er achteraan bellen of je brief inderdaad is binnengekomen. Het CJIB/PostNL lijkt namelijk aardig wat kwijt te raken de laatste maanden.

In het ergste geval moeten ze daadwerkelijk iets doen voor die €9,- administratiekosten :+
 
Of als ze weer ergens geld voor nodig hebben ,net zoals waarom die administratie kosten zijn ingevoerd,dat was namelijk om de kosten te dekken van het verdwijnen van het boekengeld op scholen.
 
De laatste bon die ik heb gekregen is dat ik met het verkeer meereed 3 auto’s voor mij bleek dat je 30 km per uur mocht rijden na correctie 48 km 18 te hard 35 euro
 
En dan maar 35 euro ? Ik had na correctie met 6 km per uur te hard al 54 euro moeten dokken.

Ik vermoed zo dat dat laatste een tijd geleden is.
De laatste bon die ik heb gekregen is dat ik met het verkeer meereed 3 auto’s voor mij bleek dat je 30 km per uur mocht rijden na correctie 48 km 18 te hard 35 euro

18 km te hard (dan rij je gemeten 51, 3 km correctie maakt 48) kost nu: 233 eur. :X
 
En met al die bezwaarschriften gaan de administratiekosten gewoon nog weer verder omhoog.
Dat is een beetje een zwakke reden om niet in bezwaar te gaan, al is het maar om je stukken op te vragen.

Een geringe snelheidsovertreding betaal je je al helemaal blauw aan in Nederland, om nog maar te zwijgen van 9 euro administratiekosten. Voor die administratiekosten krijg je 1 A4tje. Op dit A4tje staat meer informatie over de betaling dan over de vermeende overtreding...
 
Terug
Bovenaan Onderaan