Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Dat is een beetje een zwakke reden om niet in bezwaar te gaan, al is het maar om je stukken op te vragen.

Een geringe snelheidsovertreding betaal je je al helemaal blauw aan in Nederland, om nog maar te zwijgen van 9 euro administratiekosten. Voor die administratiekosten krijg je 1 A4tje. Op dit A4tje staat meer informatie over de betaling dan over de vermeende overtreding...
Bezwaar is niks mis mee. Maar je weet hoe ze werken bij de overheid. Een van de vele overbodige spreadsheet ridder ambtenaren werkt full time aan een excel "kosten bezwaarschriften". Vervolgens wordt die excel overhandigd aan een overbodige power point plaatjes plakker die het samenvat en weer aan een andere papier ridder overhandigd En uiteindelijk ligt de rekening toch weer bij "jezelf".
 
Dat is een beetje een zwakke reden om niet in bezwaar te gaan, al is het maar om je stukken op te vragen.

Een geringe snelheidsovertreding betaal je je al helemaal blauw aan in Nederland, om nog maar te zwijgen van 9 euro administratiekosten. Voor die administratiekosten krijg je 1 A4tje. Op dit A4tje staat meer informatie over de betaling dan over de vermeende overtreding...

Ik zal niet ontkennen dat de verhouding in Nl zoek is. Als je van mening bent dat er met de meting iets niet klopt of dat de boete om de een of andere reden niet terecht is/had mogen worden gegeven, zul je mij ook niet horen.
Maar bij een simpele overtreding, waarvan iedereen weet: 50 is de max, bij 53+ kan ik een boete verwachten, vind ik het persoonlijk de grootste kul om daar een punt van te maken. Iets met billen en blaren, zure appels en gewoon domme pech. Betalen en volgende keer nog wat beter uit je doppen kijken.
 
Ik zal niet ontkennen dat de verhouding in Nl zoek is. Als je van mening bent dat er met de meting iets niet klopt of dat de boete om de een of andere reden niet terecht is/had mogen worden gegeven, zul je mij ook niet horen.
Maar bij een simpele overtreding, waarvan iedereen weet: 50 is de max, bij 53+ kan ik een boete verwachten, vind ik het persoonlijk de grootste kul om daar een punt van te maken. Iets met billen en blaren, zure appels en gewoon domme pech. Betalen en volgende keer nog wat beter uit je doppen kijken.
Het is een beetje een principe kwestie. Het is jammer dat je op die manier de stukken moet opvragen en dat ze niet simpelweg erbij zitten in de envelop. Al zou dat waarschijnlijk over het geheel leiden tot veel meer bezwaarschriften.

Makkelijkst is als mensen blindelings betalen I guess...
 
Heel eerlijk gezegd heb ik geen idee wat je in Nl ontvangt, behalve een melding in je e-portal en een iDeal-linkje :P

Hier in D is het nog heel eenvoudig: brief met foto van boeventronie en kenteken (eventuele passagiers keurig onherkenbaar gemaakt), geconstateerde overtreding met info over de locatie, en bedrag + betaalgegevens :+ (en hele korte betalingstermijn :X )
 
Komt nog steeds met de “ouderwetse” post.
Daarna kun je met digid inloggen, documenten opvragen en meteen betalen als je dat wilt ( of kunt bij sommigen)

692A069A-2C08-454C-A888-EBC7D4DB4155.jpeg


1620650399117.png
 
Laatst bewerkt:
Komt nog steeds met de “ouderwetse” post.
Daarna kun je met digid inloggen, documenten opvragen en meteen betalen als je dat wilt ( of kunt bij sommigen)

Bekijk bijlage 1630395

Bekijk bijlage 1630399

Vind dit wel erg als ik dit lees.

Je rijd met het verkeer mee buiten de bebouwde kom, op de foto zie je dat er meerdere rijbanen zijn als het verkeer rond jou hetzelfde rijd kijk je niet steeds op de teller hoe snel je gaat.
 
@JDsigns ik gebruik j PNG even


Vandeweek dus effe de admin doorgelopen, moest wat verzekeringen opzeggen en schorsingen verlengen enzo, normaal kijk ik nooit wat er op de bank gebeurt, alles gaat automatisch. Blijkt er 355 eurie afgeschreven te zijn.
Ik heb de pech gehad op 1 dag 2 keer gepakt te zijn met 65 km/h en heb protest aangetekend tegen het tweede transactievoorstel. Onder het mom van "ik heb de hele dag 65 gereden en dus maar 1 keer te hard" Tegen in verweer gegaan maar die is waarschijnlijk niet in behandeling genomen.
Ik weet dat het gebeurt hoor, dat ze gewoon afboeken, maar als je vraagt of ze uberhaupt een automatische incasso kunnen doen gaat het ineens niet. Bekeuringen, als ik ze al krijg, zijn meestal terecht en alleen meest voor de snelheid.
 
@JDsigns ik gebruik j PNG even


Vandeweek dus effe de admin doorgelopen, moest wat verzekeringen opzeggen en schorsingen verlengen enzo, normaal kijk ik nooit wat er op de bank gebeurt, alles gaat automatisch. Blijkt er 355 eurie afgeschreven te zijn.
Ik heb de pech gehad op 1 dag 2 keer gepakt te zijn met 65 km/h en heb protest aangetekend tegen het tweede transactievoorstel. Onder het mom van "ik heb de hele dag 65 gereden en dus maar 1 keer te hard" Tegen in verweer gegaan maar die is waarschijnlijk niet in behandeling genomen.
Ik weet dat het gebeurt hoor, dat ze gewoon afboeken, maar als je vraagt of ze uberhaupt een automatische incasso kunnen doen gaat het ineens niet. Bekeuringen, als ik ze al krijg, zijn meestal terecht en alleen meest voor de snelheid.
Toch zonde van de centen,had je aardig wat Ricinus olie voor kunnen kopen :Y
;)
 
Dat klopt, als je protest aantekent, of verweer, zou de procedure stil moeten liggen. Wellicht heeft dit nog een staartrje
 
Dat klopt, als je protest aantekent, of verweer, zou de procedure stil moeten liggen. Wellicht heeft dit nog een staartrje
1 ding snap ik niet,heb je een direct lijntje met het CJIB als vaste klant ,normaal gesproken krijg je een acceptgiro thuis,automatisch afboeken
zou ik nooit doen bij die knakkers.
 
Toch zonde van de centen,had je aardig wat Ricinus olie voor kunnen kopen :Y
;)
Zie het van de zonnige kant.
Nu hij zoveel heeft moeten betalen, blijft er minder over om dat geraffineerd affricaantjes 🌺🌸🌸sap te kopen.
En daardoor minder kan rijden, met dus een kleinere kans op een bekeuring.

Je kan ook MEER bijmengen, door het rookgordijn krijg je helemaal geen flitsboetes meer binnen.

Ik rij overigens al het hele jaar te hard, alleen ben er al bijna een jaar niet voor gestraft. *O*
 
@RG-gamma Verhaal zonder tussenkomst deurwaarder, zo zou het heten, het klopt allemaal. De bel zou moeten rinkelen na 1 verhogeng, na 2 nog harder maar die ging pas rinkelen toen de hele santemekraam al lang afgeschreven was
 
Zie het van de zonnige kant.
Nu hij zoveel heeft moeten betalen, blijft er minder over om dat geraffineerd affricaantjes 🌺🌸🌸sap te kopen.
En daardoor minder kan rijden, met dus een kleinere kans op een bekeuring.

Je kan ook MEER bijmengen, door het rookgordijn krijg je helemaal geen flitsboetes meer binnen.

Ik rij overigens al het hele jaar te hard, alleen ben er al bijna een jaar niet voor gestraft. *O*
Een jaar?mijn laatste is alweer 10jaar geleden(was wel gelijk een goeie met 2200,-😨),en die daarvoor 8jaar.
 
@RG-gamma Verhaal zonder tussenkomst deurwaarder, zo zou het heten, het klopt allemaal. De bel zou moeten rinkelen na 1 verhogeng, na 2 nog harder maar die ging pas rinkelen toen de hele santemekraam al lang afgeschreven was
Dus als ik het goed begrijp, krijg je eerst een paar dreigbrieven, en daarna plukken ze het van je rekening?😲
Kunnen ze beter direct doen dan, betalen moet je toch.
Maar nu krijgen ze meer😤
 
zelden of nooit, nu toevallig 2. Gemiddeld zit ik op 0,000001 cent per km ofzo. Ik noem zo'n incidentele bekeuring dan ook nog steeds contributie voor altijd te hard rijden
 
Kunnen ze beter direct doen dan, betalen moet je toch.
Dat is wat ik wil, gewoon via automatische incaso. op éérste vordering betaald, in protest gaan komt wel weer. En als je het niet eens bent met automatische incasso is een druk op de knop genoeg om het terug te vorderen
 
Dus als ik het goed begrijp, krijg je eerst een paar dreigbrieven, en daarna plukken ze het van je rekening?😲
Kunnen ze beter direct doen dan, betalen moet je toch.
Maar nu krijgen ze meer😤
Ach het kan nog erger,ik heb ooit eens 2 agenten aan de deur gehad met het verzoek om mee te gaan het
gevang in,ook een vergissing met een betaling van een bekeuring,gelukkig mocht ik alsnog gelijk betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan