Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Maar dan moet er wel een lady in rijden..,
Of iemand die zich als zodanig identificeert; we zijn ruim van opvatting op MF :Y.

IMG_0722.jpeg
 
Beter dan de afgezaagde ST AU die je hier in de regio veel zit.
Maar je kunt met Duitse kentekens veel leuks doen, als je in de juiste Kreis woont. Zo zag ik ooit eens een eend rijden met het kenteken EN TE (en nog wat cijfers). Of de Berlijner met Mercedes die liever een B MW had gehad.
En dan niet vergeten wat de Duitsers er zelf mee kunnen: SBK(Schönebeck) staat voor Saufen Bumsen Klauen…
 
ben ooit eens het speciaal onderwijs busje van noot tegen gekomen, en die had dus KKK in het kenteken....
Je zou verwachten dat dat soort combinaties eruit gefilterd worden.

Aan de andere kant: ik heb ooit een Mercedes gezien met GFT in het kenteken :+.
 
Je zou verwachten dat dat soort combinaties eruit gefilterd worden.
Geen enkele combinatie eruit halen!
Het zijn onbetekenende lettercombinaties die alfabetisch zo kunnen ontstaan.

Ik denk dat vrijwel elke 3-lettercombinatie ergens wel een afkorting van is. (zie google)
Afkortingen die òf niets, òf iets onbelangrijks òf een enkele keer iets vervelends betekenen.
Het heeft geen enkele waarde dus die er ook niet aan toekennen.

In heel Italië worden wegen met SS aangeduid. (strada statale)
Ja, het betekent mss ook wat anders. Maar NIEMAND doet daar moeilijk over.
 
Geen enkele combinatie eruit halen!
Het zijn onbetekenende lettercombinaties die alfabetisch zo kunnen ontstaan.

Ik denk dat vrijwel elke 3-lettercombinatie ergens wel een afkorting van is. (zie google)
Afkortingen die òf niets, òf iets onbelangrijks òf een enkele keer iets vervelends betekenen.
Het heeft geen enkele waarde dus die er ook niet aan toekennen.

In heel Italië worden wegen met SS aangeduid. (strada statale)
Ja, het betekent mss ook wat anders. Maar NIEMAND doet daar moeilijk over.
Ik heb de foto niet meer, maar ben regelmatig duitse kentekens met SS tegengekomen terwijl ze er daar wel uitgefilterd zouden worden….

Zo schijnt er ergens in nederland ook een politie wagen rond te rijden met NSB in het kenteken.
 
Nou hier is mijn eerste foto dan... gatver.. 41 euries.
Nog voordat ik zelf een schappelijke foto kon maken.

1707314441240.png
 
Ach... Ze zeggen wel eens: als je het doet moet je het goed doen...

Vandaag mijn eerste boete voor een overtreding met mijn motor binnengekregen.

21 km/h te hard op een 80 km/h weg... Tjakka... € 230,-.

Reden is helemaal kut...
Vrachtwagen dicht achterop me en twee langzaam rijdende auto's voor me...
Enige dat ik dacht was wegwezen hier... Dus trek de gashendel open, zoef de twee auto's voorbij en ga weer naar rechts.

Op de foto ook te zien dat mijn achterband 1cm van de witte onderbroken streep af zit en mijn voorwiel al toch ruim 10 cm. Duidelijk einde van de passeer actie.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Lert
Ter info daar het nieuwe boeteseizoen vandaag is gestart…😜

Vandaag zijn de nieuwe 2024-tarieven voor verkeersboetes ingegaan. Naast de inmiddels gebruikelijke inflatiecorrectie, is er ook een verhoging ten opzichte van 2023 die vooral bedoeld is om meer inkomsten voor de overheid te genereren. 5,7 procent wordt gezien als inflatiecorrectie, de overige 4,3 procent is bedoeld de rijksbegroting sluitend te krijgen. Daar komt bij dat bepaalde overtredingen extra hard worden bestraft, zo is de boete voor een onleesbaar kenteken (bijv. omgevouwen kentekenplaat) met 87,5% gestegen.

We hebben hieronder de belangrijkste boetes voor motorrijders op een rij gezet. Voor alle boetes geldt dat er nog 9 euro aan ‘administratiekosten’ bovenop komt.

Verkeersboetes voor motorrijders per 1 maart 2024:​

  • Onnodig links rijden – (van € 240 naar) € 270
  • Rechts inhalen – (€ 280) € 300
  • Onnodig op/over de vluchtstrook – (€ 280) € 300
  • Te veel geluid (uitlaat) – (€ 320) € 360
  • Onnodig geluid veroorzaken – (€ 280) € 300
  • Door rood rijden – (€ 280) € 300
  • Afslaan zonder richting aangeven: (€ 120) € 130
  • Kenteken niet te lezen – (€ 160) € 300
Bron: Nieuwsmotor.nl
 
Ter info daar het nieuwe boeteseizoen vandaag is gestart…😜

Vandaag zijn de nieuwe 2024-tarieven voor verkeersboetes ingegaan. Naast de inmiddels gebruikelijke inflatiecorrectie, is er ook een verhoging ten opzichte van 2023 die vooral bedoeld is om meer inkomsten voor de overheid te genereren. 5,7 procent wordt gezien als inflatiecorrectie, de overige 4,3 procent is bedoeld de rijksbegroting sluitend te krijgen. Daar komt bij dat bepaalde overtredingen extra hard worden bestraft, zo is de boete voor een onleesbaar kenteken (bijv. omgevouwen kentekenplaat) met 87,5% gestegen.

We hebben hieronder de belangrijkste boetes voor motorrijders op een rij gezet. Voor alle boetes geldt dat er nog 9 euro aan ‘administratiekosten’ bovenop komt.

Verkeersboetes voor motorrijders per 1 maart 2024:​

  • Onnodig links rijden – (van € 240 naar) € 270
  • Rechts inhalen – (€ 280) € 300
  • Onnodig op/over de vluchtstrook – (€ 280) € 300
  • Te veel geluid (uitlaat) – (€ 320) € 360
  • Onnodig geluid veroorzaken – (€ 280) € 300
  • Door rood rijden – (€ 280) € 300
  • Afslaan zonder richting aangeven: (€ 120) € 130
  • Kenteken niet te lezen – (€ 160) € 300
Bron: Nieuwsmotor.nl
Bijna een eenheidsprijsje. Lijkt de Hema wel.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan