Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Het dure is nog tot daar aan toe,de hele ervaring was knap onaangenaam,de OvJ was nog erger dan Koos Spee,
gelukkig was de Rechter nog redelijk en kwam ik er af met maar 2 maanden rijontzegging omdat ik mijn rijbewijs nodig
had voor mijn werk,anders waren het er 8 geworden,de EMG was nog het leukste,ik heb wat gelachen om sommige figuren in de klas,was ook een bont gezelschap van straat dragracer tot scooterrijder,enigste nadeel was dat al ben je maar 1 minuut te laat je de hele cursus opnieuw mag doen
en betalen,er waren toch 2 personen in mijn clubje die dat overkwam. 😬
Ja en nu je op moet letten op je snelheid is de kans op te laat komen duidelijk aanwezig

Rij je nu nog wel op je gemak nu je weet dat de volgende misstap fataal is ???
 
Ja en nu je op moet letten op je snelheid is de kans op te laat komen duidelijk aanwezig

Rij je nu nog wel op je gemak nu je weet dat de volgende misstap fataal is ???
Is alweer 10 jaar geleden,in de tussentijd niet 1 bekeuring gescoord,ik rij op mijn gemak en hou me tegenwoordig netjes aan de snelheid. :Y
Ook ben ik overgestapt van snelle wagens en motoren naar relatief langzame voertuigen:z,dan is de uitdaging ook weg,van een Corvette
naar een Peugje 107 en van een 200pk GSX-R naar een GL.
 
Laatst bewerkt:
Is alweer 10 jaar geleden,in de tussentijd niet 1 bekeuring gescoord,ik rij op mijn gemak en hou me tegenwoordig netjes aan de snelheid. :Y
Ook ben ik overgestapt van snelle wagens en motoren naar relatief langzame voertuigen:z,dan is de uitdaging ook weg,van een Corvette
naar een Peugje 107 en van een 200pk GSX-R naar een GL.
Duidelijk ben ook weer gaan motor rijden na 10 jaar rust.

Gelijk maar een 1300 gekocht oude liefde roest niet en nu kan het nog wordt ook 1 dagje ouder

Dus hier ook maar relaxt rijden en dan wordt echt een ding straks half maart ;(
 
Het dure is nog tot daar aan toe,de hele ervaring was knap onaangenaam,de OvJ was nog erger dan Koos Spee,
gelukkig was de Rechter nog redelijk en kwam ik er af met maar 2 maanden rijontzegging omdat ik mijn rijbewijs nodig
had voor mijn werk,anders waren het er 8 geworden,de EMG was nog het leukste,ik heb wat gelachen om sommige figuren in de klas,was ook een bont gezelschap van straat dragracer tot scooterrijder,enigste nadeel was dat al ben je maar 1 minuut te laat je de hele cursus opnieuw mag doen
en betalen,er waren toch 2 personen in mijn clubje die dat overkwam. 😬
Haha ik kan het me helemaal voorstellen, die gespeelde verontwaardiging van de OvJ :+
Ze moeten de strafeis toch ‘verkopen’ hè
 
QUOTE="Picobello BV, post: 29493692, member: 237520"]
Haha ik kan het me helemaal voorstellen, die gespeelde verontwaardiging van de OvJ :+
Ze moeten de strafeis toch ‘verkopen’ hè
[/QUOTE]
En dat deed hij vol overgave,je word afgeschilderd als de grootste wegpiraat die er in NL te vinden is,waarbij diverse Quote,s
van zijn gewaardeerde collega Koos Spee werden gebruikt,ik moest nog net niet overgeven van de kwal:r,ik zag de rechter ook al denken
schiet nou eens op man dan kunnen we verder.:X
 
Hehe, mag hopen dat ik nooit een EMG krijg, dan mag ik 3x opnieuw komen als 1 minuutje laat een probleem is _O-

Typisch NL dat verkeersovertredingen gelijk worden gesteld met ernstige criminele delicten. Je kan bijna beter een geldwagen overvallen dan 100km/h te hard rijden.
 
Nee alleen de gevolgen kunnen nogal duur uitpakken kan ik je als dom niet blondje vertellen,grapje koste me 5000,- 😬,
en dan heb ik het nog niet over de gevolgen voor het verzekeren van een voertuig,die blijven je minimaal 7-8 jaar achtervolgen.
Daar kan je een heel leuk motortje van kopen. ;)
Het dure is nog tot daar aan toe,de hele ervaring was knap onaangenaam,de OvJ was nog erger dan Koos Spee,
gelukkig was de Rechter nog redelijk en kwam ik er af met maar 2 maanden rijontzegging omdat ik mijn rijbewijs nodig
had voor mijn werk,anders waren het er 8 geworden,de EMG was nog het leukste,ik heb wat gelachen om sommige figuren in de klas,was ook een bont gezelschap van straat dragracer tot scooterrijder,enigste nadeel was dat al ben je maar 1 minuut te laat je de hele cursus opnieuw mag doen
en betalen,er waren toch 2 personen in mijn clubje die dat overkwam. 😬
En dat deed hij vol overgave,je word afgeschilderd als de grootste wegpiraat die er in NL te vinden is,waarbij diverse Quote,s
van zijn gewaardeerde collega Koos Spee werden gebruikt,ik moest nog net niet overgeven van de kwal:r,

Wegterrorist, ik was een keer de pineut in 2003, toen was het iets goedkoper en 2 dagen rbw kwijt.
Ik heb nooit problemen gehad met de verzekering, leg eens uit wat je daar mee bedoeld ?
Je hebt waarschijnlijk naast te snel rijden een flinke schade gemaakt ?
 
Hehe, mag hopen dat ik nooit een EMG krijg, dan mag ik 3x opnieuw komen als 1 minuutje laat een probleem is _O-

Typisch NL dat verkeersovertredingen gelijk worden gesteld met ernstige criminele delicten. Je kan bijna beter een geldwagen overvallen dan 100km/h te hard rijden.
Zekers je kan zelfs een strafblad krijgen,en dan heb je een probleem als je een beroep wil gaan
uitoefenen waarbij een verklaring van goed gedrag noodzakelijk is.
 
Wegterrorist, ik was een keer de pineut in 2003, toen was het iets goedkoper en 2 dagen rbw kwijt.
Ik heb nooit problemen gehad met de verzekering, leg eens uit wat je daar mee bedoeld ?
Je hebt waarschijnlijk naast te snel rijden een flinke schade gemaakt ?
Nee heeft niks met schade te maken,als je voor te hard rijden ben veroordeeld ben je tot 8 jaar na dato een onverzekerbaar risico.
 
Nee heeft niks met schade te maken,als je voor te hard rijden ben veroordeeld ben je tot 8 jaar na dato een onverzekerbaar risico.

Vreemd, ik heb er nooit last van gehad en ik ging ook flink voor schut.
Maar ben niet in de rechtbank geweest, was mijn 1ste keer.
 
Vreemd, ik heb er nooit last van gehad en ik ging ook flink voor schut.
Je krijgt er pas last van als je een voertuig wil verzekeren,dan staat er bij de vragen ben u de laatste 7 of 8 jaar veroordeeld
voor een ernstige verkeersovertreding zoals te hard rijden,vul je daar ja in heb je een probleem.Je kan er over liegen maar dan ben je dus niet verzekerd
en gaat de verzekering in geval van schade door jou schuld alles op je verhalen.Er zijn nog wel mogelijkheden om je te verzekeren maar tegen een
veel hogere premie,in mijn geval was dat 10x zo hoog als ik betaalde.
 
Laatst bewerkt:
Helaas....
Ik mag mij nu ook hier melden..

Een verschrikkelijke hoge prent gekregen nadat ik VÉÉL te hard heb gereden bij onze buren....
Reed dik 90, waar 80 was toe gestaan, en daar geflitst.
Na correctie bleven er nog 87km over.

Gelukkig een afbetalings regeling kunnen treffen met de buren.
Komende jaren zit ik er aan vast!!!
Nu maar hopen dat onze overheid deze bedragen niet gaan overnemen, anders zullen er vele in zwaar weer terecht
gaan komen.











Mijn bijdrage in dit topic wordt dus:
€10,-
 
Hoe zit dat eigenlijk qua boetes in Duitsland, krijgen jullie wel eens flitsboetes met de motor?
Ze flitsen daar meestal van voren toch:]
 
Hoe zit dat eigenlijk qua boetes in Duitsland, krijgen jullie wel eens flitsboetes met de motor?
Ze flitsen daar meestal van voren toch:]

Uit ervaring:
Jup, die krengen flitsen van voren.
Het is dat ik weet dat ik een zonnebril op had.
Anders zou je kunnen zeggen dat ze een zwart balkje voor mijn ogen hebben geplaatst..
 
Volgens mij komen er steeds meer flitspalen die ook van achteren flitsen. Hoe dat gaat met de bewijslast dat jij de bestuurder bent weet ik niet (dat was de reden dat ze altijd van voren flitsten).
Overigens zijn ze daar veel actiever met laserguns, en met name op trajecten die geliefd zijn bij motorrijders.
Vorig jaar nog ruim € 80.- af mogen tikken. Gelukkig was het een mooie en alleraardigste agente die de zaken afhandelde. Dat verzacht de pijn nog een beetje.
 
Volgens mij komen er steeds meer flitspalen die ook van achteren flitsen. Hoe dat gaat met de bewijslast dat jij de bestuurder bent weet ik niet (dat was de reden dat ze altijd van voren flitsten).
Overigens zijn ze daar veel actiever met laserguns, en met name op trajecten die geliefd zijn bij motorrijders.
Vorig jaar nog ruim € 80.- af mogen tikken. Gelukkig was het een mooie en alleraardigste agente die de zaken afhandelde. Dat verzacht de pijn nog een beetje.
 
Ben 7 jaar geleden al in Duitsland op de foto gezet van voren EN ze hebben of mijn kenteken genoteerd of van achteren ook geflitst.
Kreeg keurig een foto bij de bekeuring op de mat, waar ze mijn donkere vizier zo bewerkt hadden dat mijn gezicht zichtbaar was.

Weinig tegen in te brengen en heb ze de €15 voor de genomen moeite meteen lachend overgemaakt.
 
Helaas....
Ik mag mij nu ook hier melden..

Een verschrikkelijke hoge prent gekregen nadat ik VÉÉL te hard heb gereden bij onze buren....
Reed dik 90, waar 80 was toe gestaan, en daar geflitst.
Na correctie bleven er nog 87km over.

Gelukkig een afbetalings regeling kunnen treffen met de buren.
Komende jaren zit ik er aan vast!!!
Nu maar hopen dat onze overheid deze bedragen niet gaan overnemen, anders zullen er vele in zwaar weer terecht
gaan komen.











Mijn bijdrage in dit topic wordt dus:
€10,-
Dit was dus een waarschuwing en geen "zware" overtreding . En daar hoort een bedrag bij van €10.
 
Dit was dus een waarschuwing en geen "zware" overtreding . En daar hoort een bedrag bij van €10.

Dan moeten die mafkezen hier in Den Haag maar is een keer in de leer gaan daar....
Hier zijn ze gewoon kompleet 🤪
 
Dan moeten die mafkezen hier in Den Haag maar is een keer in de leer gaan daar....
Hier zijn ze gewoon kompleet 🤪
In Duitsland hebben ze wel een ander beleid.
Daar kun je ook punten scoren. Zoveel punten is rijbewijs kwijt. En volgens mij kun je ook een gedeelte van de punten afkopen met geld.
Bijv 17 punten is weg rijbewijs, dan kun je bij 13 punten voor de zekerheid wat punten afkopen tegen een leuk bedrag.

Ik weet het allemaal niet precies, volgens mij telt een waarschuwing ook mee in de punten.
5 waarschuwingen in een jaar tijd kunnen een stevige rijder ook nekken, samen met andere zwaardere overtredingen. Ik weet niet hoe het exact zit, maar veel zware overtredingen heb je waarschijnlijk in Duitsland ook niet nodig om het papiertje in te leveren.
 
In Duitsland hebben ze wel een ander beleid.
Daar kun je ook punten scoren. Zoveel punten is rijbewijs kwijt. En volgens mij kun je ook een gedeelte van de punten afkopen met geld.
Bijv 17 punten is weg rijbewijs, dan kun je bij 13 punten voor de zekerheid wat punten afkopen tegen een leuk bedrag.

Ik weet het allemaal niet precies, volgens mij telt een waarschuwing ook mee in de punten.
5 waarschuwingen in een jaar tijd kunnen een stevige rijder ook nekken, samen met andere zwaardere overtredingen. Ik weet niet hoe het exact zit, maar veel zware overtredingen heb je waarschijnlijk in Duitsland ook niet nodig om het papiertje in te leveren.

'Verwarnungsgeld' telt niet mee in de punten in Flensburg ;)

Duitse Boetebase
 
helaas ook een aantal binnen gekregen, hij was "goed aan het zoeken"

108euro voor het onvoldoende afstand tussen de knipperlichten achter (geintegreerde knippers)
245 voor rechts inhalen en een preek van hier tot ginter….
ik ben geen heilige maar dit was wel een dingetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan