Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Ik rijd ook veel 'gesloten verklaarde' wegen gewoon in en dat is omdat ik de leuke (privé?) weggetjes ook met de motor wil kunnen doen.
Never-nooit een agent te zien. Ondertussen heb ik dan iig nog een leuke route om te rijden en geniet ik van de omgeving.
Als ik dan mss toch een keer word gepakt, dan is die ene boete voor al die keren nog een koopje!

Als voorbeeld is er een weggetje dwars door de Reeuwijkse Plassen.Hartstikke leuk!
Maar ook het rijden van leuke weggetjes langs.de vele 'riviertjes' die er zijn in Hollands Midden. Ik vind ze prachtig!
 
Laatst bewerkt:
Rijden in een gesloten verklaring (Bord C1, Feitcode R550a): € 104,- (ff uit mn hoofd).

Reed 20 meter een winkelstraat in om de motor op een uitgaansnacht niet in een parkeervak te hoeven zetten maar gewoon ergens naast een muur. Stapvoets zelfs maar de pretpark politie vond het niet kunnen, terwijl er in die tijd alweer 10 scooters volgas voorbij reden.



Stapvoets een plein op bij een park in Riga...

de parkpolitie wil mij bekeuren. OK ik reed langs het bord "tomatensoep met een streep room", ik was fout. Zij druk schrijven, foto's maken, Eur 20. Omdat de motor nog draaide. Als ik met 50kmu was komen aanrijden, motor uit en doorgerold was het OK geweest volgens de heren.
Ik vroeg nog of het er mee te maken had dat hun nationaal monument er staat. Nee, het was puur het negeren van het verboden in te rijden bord.

Maar dan realiseren zij zich dat ik niet door hun bekeurd kan worden (buitenlander). Ik moet wachten... na een kwartier komt er een busje met 4 agenten, die mij de les lezen, schrijven, foto's maken, Eur 50 is nu het bedrag. Ik zeg dat ik best wil geloven dat er in hun land ook inflatie is, maar dat dit toch wel erg hoog is. Maar joh, als het 50 is, dan is het 50. Wie geef ik het geld?

Dan realiseren ze zich dat ik een buitenlander MET motorfiets ben........... Ik moet wachten..... Na een kwartier komen er 2 motoragenten aangereden (de teller staat dus nu op 8 ambtenaren, de andere 6 staan er ook nog gewoon bij..). die hebben zo iets van WTF moeten wij hier, wij hebben wel iets beters te doen. Afijn, zij schrijven, maken foto's, Eur 30.....
Keurig met mobiel pinapparaat betaald want contant afrekenen is verboden sinds ze in de EU zitten...



ff een stiekemuh foto....
1594625806686.png
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een gesprekje gehad met de officier van justitie omdat ik 156 heb gereden waar 100 was toegestaan, gangetje 130 met haast naar huis aan het rijden en als je dan nog even in wilt halen komt dom en pech samen en nu mag ik 800 euro aftikken. Dat is veel leergeld.
 
Vandaag een gesprekje gehad met de officier van justitie omdat ik 156 heb gereden waar 100 was toegestaan, gangetje 130 met haast naar huis aan het rijden en als je dan nog even in wilt halen komt dom en pech samen en nu mag ik 800 euro aftikken. Dat is veel leergeld.

Geen rijbewijs kwijt en geen emg?
 
Geen rijbewijs kwijt en geen emg?
Ik was in februari mijn rijbewijs kwijt, maar na een verzoek tot teruggave heb ik die na 15 dagen weer terug gekregen, rijbewijs is nodig voor mijn werk. Nadat ik heb uitgelegd wat er precies is gebeurd en dat ik ook erg ben geschrokken bleef het bij de 800 euro, geen emg. Beleefd blijven, toon gezond verstand, erkennen dat je een fout hebt gemaakt. Dit was mijn eerste boete met de motor sinds ik mijn motorrijbewijs 12 jaar geleden heb gehaald, misschien dat ze daarom mild was.
 
Vandaag een gesprekje gehad met de officier van justitie omdat ik 156 heb gereden waar 100 was toegestaan, gangetje 130 met haast naar huis aan het rijden en als je dan nog even in wilt halen komt dom en pech samen en nu mag ik 800 euro aftikken. Dat is veel leergeld.
Je doet jouw alias wel eer aan!! Helaas Pindakaas!
 
Kreeg vandaag een mooie ansichtkaart B| 109 waar je 100 mocht, A2 bij Nieuwegein.

flits.jpg


Wel netjes richting aangegeven voor de afrit zo te zien :YY
 
Terug van vakantie ligt er post van CJB op de mat. Eerste boete sinds rijbewijs inname8)7in 2011 met de V-Max. Toen 59 te hard op 80 km weg.
Nu 11 km te hard bij 100 km en €53,= armer.
Mijlenteller klopt dus niet helemaal...
 
Dat staat er bij mij ook boven. Alleen foto was te klein om dan te plaatsen, dus heb geknipt. :)
Ik had het later nog eens opgezocht, die categorie bleek over het soort flitser oid te gaan (en is altijd B).
Was die 6 km te hard voor of na correctie, partner in crime? :P Ik moest 40 betalen voor 9 te hard, maar dat was voor correctie.
 
Ik had het later nog eens opgezocht, die categorie bleek over het soort flitser oid te gaan (en is altijd B).
Was die 6 km te hard voor of na correctie, partner in crime? :P Ik moest 40 betalen voor 9 te hard, maar dat was voor correctie.
Was na correctie :) Ik reed eigenlijk 9 te hard
 
Nog nooit een boete op de motor gehad. Ook niet in de auto.. wel op de scoot :P

Gister reed ik in de bebouwde kom op de linkerbaan waar men standaard te hard rijd (ik ook). Tot Flitsmeister piepte dat er een flitser zou staan. Vond het vreemd aangezien ik daar vaak kom. Maar goed. De audi en de hele reut achter me geïrriteerd want kon ook niet naar rechts, zaten lekker te drukken en op elkaar bumperkleven. Tot ‘ie na de bocht zag dat er een busje stond te laseren. Hij seinde nog naar me, drukte niet meer en ging naar rechts. Wat ben ik toch goed voor de mensen :')
 
Het viel mij op dat er vandaag weer nieuwe traject controle borden bij de maastunnel staan. Iemand een idee of dit ook echt het geval is?

Het sprookje van de traject in de maastunnel bestaat al meer dan 10 jaar maar volgens mij is die er nooit geweest. Wel hangen er apparte camera's die wel iets weg hebben van flits camera's maar deze staan volgens mij naar voren gericht.
 
Het viel mij op dat er vandaag weer nieuwe traject controle borden bij de maastunnel staan. Iemand een idee of dit ook echt het geval is?

Het sprookje van de traject in de maastunnel bestaat al meer dan 10 jaar maar volgens mij is die er nooit geweest. Wel hangen er apparte camera's die wel iets weg hebben van flits camera's maar deze staan volgens mij naar voren gericht.

Ehhh, inside information:
Is er wel geweest.
Echter door onderhoud heeft het een tijd uit gestaan.

Of ze het weer doen 🤷


En on-topic.
Hierbij mijn bijdrage van DIK €44,-
VÉÉL te hard gereden in de bebouwde kom in Nijmegen|(
Na correctie 5km te hard een flitsert voorbij gevlogen...
Zal wel wat gemist hebben🤐
 
Terug
Bovenaan Onderaan