Motor gekocht maar hoe thuis krijgen

Ik heb een dikke maand geleden een motor gekocht, en op naam gezet, én verzekerd..

dit allemaal zonder rijbewijs...

voor het op naam zetten heb je sowieso geen rijbewijs nodig...

Ik heb die motor zelf rustig naar huis gereden (onverzekerd)..

dag erna ben ik bij m'n verzekering langsgegaan, en heb hem verzekerd...was allemaal geen probleem dat ik nog geen rijbewijs had...

sterker nog: ik had al gebruik gemaakt van de verzekering nog vóór ik m'n rijbewijs heb gehaald....ze hadden ingebroken in m'n stal, en een nieuwe uitlaat weggehaald, blijkbaar gaat dat dan via de motorverzekering en niet via de inboedelverzekering...uitlaat heb ik al vergoed gekregen

zie ook dit topic
 
Laatst bewerkt:
Heb je de KNMV al gebeld. Ik heb een jaar geleden nl exact hetzelfde gehad. En mijn na telefonisch contact was het absoluut geen probleem.. Er werd een extra clausule in de verzekerering opgenomen, dat ik geen rbw had, en dat de motor alleen verzekerd was als er iemand op reed met motorrijbewijs.. Ging prima, na het behalen van m´n rbw even gebeld en klaar. Kostte allemaal niets extra´s ook!
 
Ik snap echt niet dat mensen de gok nemen om naar huis te rijden wanneer zij zelf geen rbw hebben, je hoeft niet eens zelf een fout te maken een ander kan het ook doen. Regel een bus/aanhanger, laat de huidige eigenaar dat ding brengen of laat iemand met rbw die motor ophalen. Hoe moeilijk kan het zijn?
 
Ik snap echt niet dat mensen de gok nemen om naar huis te rijden wanneer zij zelf geen rbw hebben, je hoeft niet eens zelf een fout te maken een ander kan het ook doen. Regel een bus/aanhanger, laat de huidige eigenaar dat ding brengen of laat iemand met rbw die motor ophalen. Hoe moeilijk kan het zijn?


hoeveel mensen zijn er wel niet die rondrijden zonder rijbewijs sorry hoor maar al dat gelul erover vind ik een beetje overdreven
ok ok er zijn wat risico's maar motor rijden is een risico op zich
pas toen ik m'n rbw ging halen ben ik zolang niet meer op een motor gaan zitten omdat ik anders als ik gepakt werd nog een hele tijd zou mogen w88


gezien situatie van TS zou ik hem overigens ook laten brengen
aangezien hij anders een motor heeft waar hij anders nog een jaar niet op mag rijden
en elke motor zaak heeft wel iets van een kar in huis om motoren af te leveren
 
Mijn vrouw heeft ook nog geen motorrijbewijs maar motor staat op haar naam en is op haar naam verzekerd ook.

Geldt het nog steeds dan dat ze een motor die niet van jou is, niet in beslag kunnen nemen, maar dat ze (politie/OvJ) je slechts een hele hoge boete kunnen geven?

Ik weet dat een aantal jaar geleden bij mij in de buurt daarom jongens elkaars motor op naam hadden staan.
 
hoeveel mensen zijn er wel niet die rondrijden zonder rijbewijs sorry hoor maar al dat gelul erover vind ik een beetje overdreven
ok ok er zijn wat risico's maar motor rijden is een risico op zich
pas toen ik m'n rbw ging halen ben ik zolang niet meer op een motor gaan zitten omdat ik anders als ik gepakt werd nog een hele tijd zou mogen w88


gezien situatie van TS zou ik hem overigens ook laten brengen
aangezien hij anders een motor heeft waar hij anders nog een jaar niet op mag rijden
en elke motor zaak heeft wel iets van een kar in huis om motoren af te leveren

Als jij bezig bent met je rijbewijs en je haalt het dan rij jij daarvoor bewust op dat moment zonder rijbewijs die motor. Andere mensen die zonder rijbewijs al tijden rijden die doen dat bewust en voor eigen risico. Zijn vaak ook een bepaald type.

Het zal je maar net gebeuren dat jij als je denkt er gebeurt mij niets, wel wat gebeurt en iemand gehandicapt rijdt. Is het dat dan waard om een motor koste wat het kost naar huis te rijden? Of dat je dan beter kan wachten totdat je het papiertje in bezit hebt en gewoon legaal kan rijden.

Motorrijden is een risico op zich tuurlijk, maar haal dan gewoon je rijbewijs en verzeker die motor. Die andere idioten die zonder rijbewijs en verzekering rondrijden hou je toch, hoef je zelf toch geen deel van uit te maken? :]
 
Ik heb een half jaar geleden een motor gekocht, nog voor ik mijn rijbewijs had. Opgahaald met een vriend die al wel zijn RBW had en daarna op mijn naam gezet en verzekerd. Was geen probleem.
 
Als jij bezig bent met je rijbewijs en je haalt het dan rij jij daarvoor bewust op dat moment zonder rijbewijs die motor. Andere mensen die zonder rijbewijs al tijden rijden die doen dat bewust en voor eigen risico. Zijn vaak ook een bepaald type.

Het zal je maar net gebeuren dat jij als je denkt er gebeurt mij niets, wel wat gebeurt en iemand gehandicapt rijdt. Is het dat dan waard om een motor koste wat het kost naar huis te rijden? Of dat je dan beter kan wachten totdat je het papiertje in bezit hebt en gewoon legaal kan rijden.

Motorrijden is een risico op zich tuurlijk, maar haal dan gewoon je rijbewijs en verzeker die motor. Die andere idioten die zonder rijbewijs en verzekering rondrijden hou je toch, hoef je zelf toch geen deel van uit te maken? :]


kort samengevat zei ik dat juist ook al
als je bezig bent met je rijbewijs kun je beter ff niet rijden (buiten de lessen om)
ik heb tot m'n 18e zonder rbw gereden omdat ik het niet mocht halen maar als het ff niet "nodig" is niet doen
en niet iedereen is zomaar een idioot dan
 
Je kan je motor maar bij een aantal verzekeraars aanmelden. Bijv. de unive accepteert je niet als je nog geen rijbewijs hebt, maar de KNMV weer wel. Je zou even moeten bellen naar de verzekeraars.

Ow? Daar had ik toendertijd totaal geen probleem mee met unive. Had mn motor een maand voor mn rbw gekocht en verzekerd. Mja, misschien helpt het ook als je al je andere verzekeringen bij dezelfde maatschappij hebt lopen dat ze er wat coulanter in zijn... :?

...of gewoon dreigen de 5 andere verzekeringen op te zeggen })
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet dat mensen de gok nemen om naar huis te rijden wanneer zij zelf geen rbw hebben, je hoeft niet eens zelf een fout te maken een ander kan het ook doen. Regel een bus/aanhanger, laat de huidige eigenaar dat ding brengen of laat iemand met rbw die motor ophalen. Hoe moeilijk kan het zijn?

:^

Ik heb m'n motor destijds door een kennis naar huis laten rijden omdat hij nog op vol vermogen stond en ik 25kW moest :+

[me]Goudlokje voelt zich nu wel heel overdreven netjes [/me]
 
Netjes of verstandig?

Onverzekerd rijden is gewoon erg dom. :)
De kans dat er iets fout gaat is niet zo heel groot, maar áls er iets gebeurd ben je gewoon het henkie.
 
Zonder 'geldig rijbewijs' rijden is klote, en ik kan het weten... 5 januari cbr 600 gekocht, wacht nu al 2 maanden op de onderdelen om hem 25 kW te maken, heb echter al wel 2500 km erop gereden, tsja... voorzichtig zijn en hopen dat er niks gebeurd he, je koopt een motor niet om hem op te bokken en ernaar te kwijlen. Maar houd in je achterhoofd dat als je gepakt wordt, je goed de lul bent, en als je een ongeluk krijgt, je nog verder van huis bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet dat mensen de gok nemen om naar huis te rijden wanneer zij zelf geen rbw hebben, je hoeft niet eens zelf een fout te maken een ander kan het ook doen. Regel een bus/aanhanger, laat de huidige eigenaar dat ding brengen of laat iemand met rbw die motor ophalen. Hoe moeilijk kan het zijn?


Moet je wel oppassen dat die aanhanger niet meer mag laden dan 750kg, anders moet je daar weer een E rijbewijs voor hebben..... _O-

Ohja, de bus of auto moet de aanhanger ook mogen trekken. De maximaal toelaatbare treklast (kenteken auto) mag niet minder zijn dan het maximale gewicht van de aanhanger (kenteken aanhanger).

Leuk hé, al die regeltjes O-)
 
IK heb zelf proefrit gemaakt
maar heb wel gezegt dat ik rijbewijs had :X
dus nu beetje lullig als ik aan kom dat ik zelf niet mag rijden :P

nu weet ik wel weet je wat er had kunnen gebeuren ja ja dat weet ik wel ;)
Waarom is zelf naar huis rijden dan wel een probleem.

Ik vind het niet slim om zelf naar huis te rijden, maar blijkbaar accepteer jij dat risico.
 
1) Op naam zetten is geen probleem, hoef je uberhaubt geen rijbewijs voor te hebben.
2) Verzekeren is bij sommige maatschappijen een probleem, even een goeie zoeken.
3) Als je een vriendin hebt die het wil doen, zou ik dat gewoon doen... Nadat 'ie verzekerd is.
 
Iemand nog behoefte aan een trailer?
Goudlokje maakte me attent op dit topic. Mail staat in profiel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan