motor geluid

willwoll

Rookie
7 mrt 2003
5
0
papendrecht
Hallo motorliefhebbers, ik ben sinds een half jaar ook motor gaan rijden, op een suzuki intruder vs700, nu is het zo dat ik geen ervaring heb met motoren en weet ook niet wat voor geluiden ik moet of mag horen van een motor behalve de rijwind natuurlijk.
Wat ik hoor zijn de kleppen maar ook wanneer ik het gas terug draai een beetje ploffen van de uitlaat, is dat normaal of moet hij beter afgesteld worden.
Het is een motor uit 1986 maar heeft nog maar 16000 ml gereden.
 
Volgens mij kan het ploffen van de uitlaat geen kwaad. Het kan zijn, dat er voor het geluid gaten in de achterkant van je uitlaat geboord zijn waardoor hij nog iets sneller gaat 'ploffen'.

No worries als je het mij vraagt.
 
Intruders zijn vaak in mijn ogen nogal plofferig.. Ik kan het fout hebben natuurlijk.. Zal wel komen doordat jaren een intruder 1400 van de over'buren' iedere keer plofte uit die middelmatige herriepijpen, en blies zichzelf door de carburateur uit bij de inrit..
 
Een beetje ploffen kan geen kwaad. Kwestie van carbs afstellen en opnieuw laten synchroniseren. Het ploffen is een naverbranding in de uitlaten. Zolang je nog geen steekvlammen in je achterste voelt is er niets aan de hand.
 
ook wanneer ik het gas terug draai een beetje ploffen van de uitlaat, is dat normaal of moet hij beter afgesteld worden.

Ik heb ook een VS700 gehad die uit de uitlaat plofte bij gas afsluiten. Nooit problemen mee gehad. Had wel iets als je een dorpje binnen komt....

Plofze!!
 
Chopper vrienden bedankt hoor, dan plof ik nog een een poosje door want ik vindt het wel wat hebben en bij de volgende beurt laat ik hem wel even afstellen.
:]
 
Ik heb mijn Shadow vorige week af laten stellen (na het monteren van open uitlaten), maar desondanks lijkt het of 'de Republikeinse Garde' langskomt als ik mijn gas dichtdraai.....zal er dus door af stellen wel niet beter van worden.
Het blijft een enorme bak herrie, waar ik nog steeds aan moet wennen.
 
Ik vind het juist wel cool, dat ploffen. (heb zelf een Shadow 500)
Het zou eigenlijk nog wel wat harder mogen van mij. Ik weet alleen niet hoe. Ja, gaten boren in de uitlaat, maar dat lijkt me geen optie.
 
Ploffen van een Intruder kan betekenen dat je carbs gesynchroniseerd moeten worden . Het kan ook zo zijn dat je uitlaat niet helemaal op het motorblok aansluit en valse lucht krijgt.
 
Ik vind het juist wel cool, dat ploffen. (heb zelf een Shadow 500)
Het zou eigenlijk nog wel wat harder mogen van mij. Ik weet alleen niet hoe. Ja, gaten boren in de uitlaat, maar dat lijkt me geen optie.

Da's juist een hele goede (en goedkope) optie. Het alternatief is open uitlaten = duur!
 
ploffen in de uitlaat komt door false lucht die word aangezogen, zoals hierboven ook al werd aangegeven.
verder vind ik dat juist heel mooi, dus lekker laten ploffen wat mij betreft. zodra het knallen worden moet je oppaseen want uitlaten zijn daar niet zo blij mee.

verder is een vs 700 een mooifietsje
 
Hier een hele blije 1400 rijder. Heb de mijne af laten stellen bij Ruud Fredriks in Goes Stage 3 en K&N filters laten monteren. Het ploffen kan me nieks schelen zolang het maar geen steek vlammen zijn. Hij ging al als de brandweer maar nu helemaal. Draait minder toeren in de zelfde versnelling, meer koppel en ze hebben de voorste carb. gerepareerd zat een foutje in ooit ondeskundig uit elkaar gehaald door vorige preutser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan