motor gestolen deltaloyd wil niet uitbetalen

KNMV verzekering is ook wat losser op dit gebied.

Blijft kloten... Waarom kunnen mensen niet van andermans spullen afblijven... :(
 
Er wordt hier steeds gepraat over een certificaat dat bij een slot zit. We hebben net een nieuw ART4 gekeurd slot gekocht, maar daar zit dus echt geen certificaat bij. Sleutels in 3 voud en een aankoopbon met daarop de naam van het betreffende slot. Er staat op de site van ART ook dat je bij diefstal deze originele sleutels moet kunnen overhandigen, over een certificaat word nergens gerept. Heb er bij de motorzaak ook naar gevraagd, hadden ze nog nooit van gehoord bij losse sloten, alleen bij alarmsystemen.
 
Er wordt hier steeds gepraat over een certificaat dat bij een slot zit. We hebben net een nieuw ART4 gekeurd slot gekocht, maar daar zit dus echt geen certificaat bij. Sleutels in 3 voud en een aankoopbon met daarop de naam van het betreffende slot. Er staat op de site van ART ook dat je bij diefstal deze originele sleutels moet kunnen overhandigen, over een certificaat word nergens gerept. Heb er bij de motorzaak ook naar gevraagd, hadden ze nog nooit van gehoord bij losse sloten, alleen bij alarmsystemen.
Voor het alarm kan een certificaat worden afgegeven. Sommige verzekeringen eisen alleen een alarm, andere een SCM gecertificeerd alarm. Het alarm wordt er niet beter of slechter van, je betaalt alleen ruim 100 euro voor de eerste controle en het certificaat en ieder jaar weer voor de controle en het stempel. Het alarm van sommige fabrieksmerken (Honda, BMW) voldoet aan de klasse 1 SCM, maar je moet wel extra betalen voor het certificaat. Dat is een jaar geldig, staat er bij mij op.

Een slot heeft geen certificaat, maar is wel of niet ART goedgekeurd. Voor motorfietsen is een slot (of zijn sloten) met de hoogste (4 sterren) ART goedkeuring vereist. Of jouw slot daaronder valt kun je h i e r nakijken.
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad. Motor gestolen, stond vast met Cyclelock 5 armig.

Cyclelock werd destijds door Yamaha op de markt gebracht. Tot mei 2001 had dit slot een ART keurmerk (Sterren waren er nog niet) Lullige is dat Yamaha het daarna nooit meer aan ART ter keuring heeft aangeboden. Hierdoor verviel het ART keurmerk in mei 2002 (een jaar na laatste keuring)

Bepalend voor je verzekering is wanneer je de polis hebt afgesloten. Heb je een Cyclelock en je verzekeringspolis is van voor mei 2002 dan gelden de bepalingen van dat moment en is het slot goed (ART gekeurd). Dat geldt (als je geen nieuwe motor of verzekering hebt afgesloten, in 2005 nog steeds. Je hoeft dus niet telkens een nieuw slot te kopen zoals wel eens wordt beweerd.


Mijn verzekering ging in op juli (!) 2002. Ik dacht ook dat ik goed zat met een ART slot. Niet dus. Maar guess wat, Unigarant betaalde gewoon uit...

Moraal verhaal: Heb je een Cyclelock en je polis is van NA mei 2002, dan heb je geen ART gekeurd slot volgens de polis.
 
Er wordt hier steeds gepraat over een certificaat dat bij een slot zit. We hebben net een nieuw ART4 gekeurd slot gekocht, maar daar zit dus echt geen certificaat bij. Sleutels in 3 voud en een aankoopbon met daarop de naam van het betreffende slot. Er staat op de site van ART ook dat je bij diefstal deze originele sleutels moet kunnen overhandigen, over een certificaat word nergens gerept. Heb er bij de motorzaak ook naar gevraagd, hadden ze nog nooit van gehoord bij losse sloten, alleen bij alarmsystemen.
Bewaar de aankoopbon goed, daar staat type enz. enz. op en dat kan later van pas komen!
 
Ik zit bij Centraal beheer, en zij hanteren deze clausule niet (ook nog specifiek naar gevraagd, aangezien ik het ook eerst niet in de voorwaarden kon vinden). Ik betaal wel 2x zoveel aan verzekeringsgeld dan mijn ma, maar ik mag hem ook ergens stallen zonder dat ik hem met 2 art klasse 4 sloten vast hoef te leggen. Maar het is wel behoorlijk klote voor je, hoop dat je eruit komt!

Groeten, Ganz
 
Het Cyclelock 5-armige slot is ART gekeurd volgens de oude ART keuringsmethode en heeft dus geen ART4(+) keurmerk.

Waarschijnlijk bedoelen ze dat je een ART4(+) goedgekeurd slot moet hebben en geen ART goedgekeurd slot (hoewel in de polis alleen ART staat).

Stichting ART heeft een addendum uitgegeven met sloten die vroeger wel goedgekeurd waren. Ik zal je de lijst mailen.
 
En als je een gecertifeerd slot koopt en je aankoopdatum veranderd, zou dat een optie zijn?

Of is dat fraude O-)

Bij een slot krijg je geen certificaat, zou je de aankoopbon moeten veranderen.....misschien als je goede vriendjes bent met de dealer :X

Bij een alarm werkt dit sowieso niet O-)
 
En t verschilt per maatschappij ook welk alarm je er op MOET hebben toch? ik heb n all risk via de MAG en daar kreeg ik de keuze uit 2 alarm systemen. Ik heb Spyball dus das wel gecertificeerd neem ik dan aan... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan