Motor her-bestickeren/ stickers verwijderen

deejfie147

Die hard MF'er
15 sep 2015
476
207
Maldegem
Beste motorvrienden,

ik heb voor mijn 690 Duke een nieuwe stickerset besteld...
Nu heb ik toch wel enkele technische vragen hierover |(

ik weet dat ik best de oude stickers verwijder met een haardroger; natuurlijk niet TE warm maken. Hoe verwijder ik best de lijmresten daarna ? Zonder dat mijn plastic parts worden aangetast ?

Om de nieuwe stickers (recht) te plakken; dan gebruik ik best zeep sop (vlaams voor water met zeep in }) ) maar welke zeep gebruik ik dan? Een spatel heb ik ook mee besteld om de luchtbellen te verwijderen... Daarna gewoon een dag laten drogen toch ?!

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
 
Lijmresten met benzine verwijderen werkt hier altijd picobello, beetje op een doekje doen en zacht wrijven. Stikkers monteren doen ik altijd met een plantenspuit gevuld met water en een beetje dreft. Beetje nevelen , stikker positioneren en met een pinpasje het vocht onder de stikker vandaan wrijven.
 
Lijmresten met benzine verwijderen werkt hier altijd picobello, beetje op een doekje doen en zacht wrijven. Stikkers monteren doen ik altijd met een plantenspuit gevuld met water en een beetje dreft. Beetje nevelen , stikker positioneren en met een pinpasje het vocht onder de stikker vandaan wrijven.
en spuiten op de motor EN op de plakkant van de sticker ?
 
St Marc bijvoorbeeld.
Screenshot_20200426-222753_Chrome.jpg
 
Zeep is een ontvetter, ammoniak ook Echt goed ontvetten doe je met een industriele ontvetter, die ze ook gebruiken bij (professioneel) spuitwerk.
En dan eerst veeg bewegingen en niet heen en weer, dan verspreid je de vettigheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan