BMW en Yamaha deden het al een poos idd, via eigen leasebedrijf of bijvoorbeeld XLLease (Yamaha). Verder bieden bijna alle dealers en motorzaken diverse arrangementen aan.Beste allen,
Ik schrik helemaal niet zo van dat bedrag: een dergelijke motor kost je over 150000 km en 4 jaar gemakkelijk €700 of meer per maand als je het zelf bekostigt:Ik schrik ook wel even van die prijs.
Dan is een auto wel een stuk goedkoper om te leasen
Definieer "ruim"Daar rij ik een ruime station voor...
Definieer "ruim"
Mijn laatste leaseauto dateerde van 2012, en die Volvo V60 kostte €1048 per maand, excl. BTW en brandstof, 4 jaar of 160000 km. Ik vond die V60 niet zo ruim
V70 met 4 jaar, 120K km voor € 740. Dat is best ruim
Ik schrik helemaal niet zo van dat bedrag: een dergelijke motor kost je over 150000 km en 4 jaar gemakkelijk €700 of meer per maand ...
Ik schrok er ook niet van, ik ging er in eerste instantie zelfs vanuit dat er een kale motorfiets geoffreerd was omdat ik nog niets gespecificeerd had. Dat bleek uiteindelijk dus wel mee te vallen.
Veel kilometers rijden maakt het gewoon duur om een motorfiets te rijden ipv een auto.
Definieer "ruim"
Maar even een praktisch dingetje, wat als het vriest/sneeuwt. Hoe ga je dan naar het werk ?
Ik heb "toevallig" van de week een offerte gekregen. Duurder dan ik (de werkgever) waarschijnlijk uiteindelijk moet betalen ivm afspraken met lease maatschappij en de offerte komt van de dealer.
Net geen 800 p.m. ex btw full operational (geen brandstof voorschot).
Gaat om een R1200GS incl. de drie optiepaketten. 37,5k km per jaar, looptijd 48 maanden en inleveren bij 150.000.
Nu wordt het tijd om te lobbyen op de zaak om het ook toegestaan te krijgen.
Zodeju, dat is ruim 46.000€ incl. over die 4 jaar.
Zodeju, dat is ruim 46.000€ incl. over die 4 jaar.
Beetje raar bedrag; toevallig heb ik sinds twee weken een BMW R1200GSA met alle opties in de lease via de zaak. Ik plak een deel van het contract hier even onder ter vergelijk.
Overigens vind ik het nog steeds een ENORME berg geld hoor
[afbeelding]
full operational lease. Financiering zie ik het nut niet direct van in om dat bij een derde partij te doenBMW en Yamaha deden het al een poos idd, via eigen leasebedrijf of bijvoorbeeld XLLease (Yamaha). Verder bieden bijna alle dealers en motorzaken diverse arrangementen aan.
Sowieso handig om even stil te staan bij wat je wilt bereiken: louter financiering of volledig operationeel leasen?
Ben inderdaad in loondienst. Geen idee nog of de baas wilt meebetalen.Als ik je goed begrijp ben je in loondienst, aldus, betaald de baas mee?
Als ja: overleggen wat de mogelijkheden zijn (budget, eventueel raamwerkcontract met leasebedrijf/wagenparkbeheerder) en offertes aanvragen. Kosten zijn sterk afhankelijk van de voorgenomen gebruiksduur en het kilometrage, alsook het gehanteerde rentepercentage. Je zult dus echt even naar jouw specifieke situatie moeten kijken.
Als nee: dan ben je imho beter af met het zelf kopen van de motor. Liefst met spaargeld, eventueel met een PL, gewoon bij de bank welteverstaan, want doorgaans gunstiger rente dan die je vaak bij leasemaatschappijen aantreft.
Dat zijn nog leuke bedragen om eerlijk te zijn. Maar ben benieuwd wat de bedragen incl. onderhoud en verzekering doen. Ga morgen even rondje bellen denk ik.Voor ondernemers kan het leasen aantrekkelijk zijn i.v.m. het niet hoeven aanwenden van werkkapitaal voor de aanschaf + aftrekbaarheid van kosten + het kunnen verrekenen van BTW. Als werknemer heb je die laatste 2 mogelijkheden iig (meestal) niet, en dan ben je al snel onevenredig veel duurder uit dan bij het zelf financieren van de aanschaf.
Indicatie van prijzen, bijvoorbeeld: €233 pm voor een Yamaha FJR1300 en €153 pm voor een Tracer 900. Let op, dat zijn bedragen exclusief BTW, en uitgaande van op basis van 10000 km per jaar, een contract van 60 maanden, en exclusief onderhoud, verzekering en brandstof. Meer of minder km's betekent bijbetalen, en bij voortijdig ontbinden van het contract betaal je een boete.
Zie: klik
20.000 afschrijving? Je moet wel met een restwaarde rekenen natuurlijk....Ik schrik helemaal niet zo van dat bedrag: een dergelijke motor kost je over 150000 km en 4 jaar gemakkelijk €700 of meer per maand als je het zelf bekostigt:
- €6000 onderhoud
- €4500 of meer aan banden
- €3600 verzekering
- €480 belasting
- pakweg €20000 afschrijving
Tel de rente die de leasemaatschappij berekent erbij op en dan zit je zo op die €800 pm.
Om het verhaal voor TS nog even af te maken: stel dat de werkgever dit niet voor je regelt, maar dat je particulier gaat leasen - aannemende dat je dezelfde voorwaarden zijn gegund - dan komt er natuurlijk nog brandstof bij, en 21% BTW over het geheel (die je als niet-ondernemer meestal niet kunt verrekenen, dus: kosten). Dan komt het totaal al gauw op €1200 per maand voor zo'n BMW. In die situatie is zelf financieren dus goedkoper.Definieer "ruim"
Mijn laatste leaseauto dateerde van 2012, en die Volvo V60 kostte €1048 per maand, excl. BTW en brandstof, 4 jaar of 160000 km. Ik vond die V60 niet zo ruim