Motor-liefde

Ten eerste omdat het praktisch is, door de files heen rijden. Maar het leukste vind ik de vakanties, met de motor een paar duizend kilometer rijden, lekker avontuurlijk.
 
Vrij voel ik me onder alle omstandigheden en op de motor is dat niet anders c.q. meer.
Echter wat mij 'tikt' is dat brok pure geweld onder mijn gat. Zodra ik het gas opendraai, voel ik dat in iedere vezel van mijn lichaam. Gewoonweg pure fascinatie! En tel daarbij de elementen van wind, weer en met name het geluid op, dan is mijn beleving van motorrijden, in woord, redelijk dicht benaderd.

Mooie uitleg. dat is voor mij ook t ultime gevoel dat brok geweld met geweldig geluid wat je inbedwang mag (proberen) te houden!
 
Vrijheid kan bekeken worden op meerdere manieren is verschillend voor iedereen.
De vrijheid voor mij betekent doen en late wat je wilt en dat kan helaas niet.
Ikzelf was er vanaf mn 16e bij elk jaar maar zeggen dat als ik 18 was ik gelijk begon met rijden helaas was dat niet het geval en begon ik pas met mn 19 jaar auto te rijden.
Toen ik 20 was heb ik bewust gekozen te wachten totdat ik 21 zou worden en dan gelijk op een zwaardere motor kon gaan rijden.
Toen ik 21 was ben ik begonnen mijn lessen en na wat vallen en opstaan ben ik uiteindelijk geslaagd en probeer zo vaak mogelijk rond te rijden en geniet van elk moment op de motor.
Het mooiste vind ik als ik met open vizier optrek naar de 100+ en dan een traantje (door de wind in mn ogen) over mn wangen glijd :Y
 
Altijd willen halen... vanaf m'n 18e van gedroomd en pas vele jaren later kunnen halen...
Nix geen gezever over vrijheid, dat vind ik zo'n domme dooddoener... :r

Ik geniet van de machine, wil er alles uithalen met mijn mogelijkheden en genieten van het bochtenspel. Een mooie omgeving is leuk, maar het zijn de bochten die het em doen. Nix is lekkerder dan het heerlijke gevoel van een perfect gereden bocht... (bijna nix dan)... ;)
 
Ben dan zelf nog bezig met me rijbewijs halen maar,
Wou het al van jongs af aan(ben vorige jaar pas 21 geworden)
Maar gewoon tot rust komen op zo motor en genieten van de vrijheid die je heb:)
lekker uitwaaien op de motor heerlijk doe niks lievers


}) })

Moet je met 21 al op rust komen? Ik ben net begonnen met motorrijden vanwege wat aktie in mijn leven.
Nu ik bijna bejaard ben vind ik wel rustgevend, kom hierdoor toch al gauw met een tabletje of 3 minder per dag uit.

*O* :z _O- :W
 
Met 16 jaar begonnen met een originele Zündapp in die tijd.
Na circa 3 maanden lag er een 6,3 pk met 16er carburateur op en liep hij 95.
Een half jaar later had ik een Kreidler die 115 liep en deze heb ik gehouden totdat ik met 18 mijn motor rijbewijs haalde. :]

Aan auto dacht ik helemaal niet.
Na 1,5 jaar heb ik dan ook maar het auto rijbewijs gehaald, omdat mijn tante er op aan drong zodat ik haar zo nu en dan naar de winkel kon brengen etc.

Vrijheid ? ja in het begin ervaarde ik dat gevoel ook, maar na enkele jaren wordt dit minder en minder, helemaal verdwijnen doet het gelukkig niet.
Ik voel me nog steeds vrijer op 2 wielen dan in het koekblik.
Zie mezelf echter niet met vrouw en kind winkelen zonder koekblik.

Ik heb in de loop der jaren veel motoren gehad, van 150 cc tot 1000cc.
Mijn hart ligt bij een 400cc-600cc, deze motoren zijn krachtig genoeg en nog steeds zeer wendbaar.
Naar mijn mening is alles erboven niet wendbaar genoeg en alles eronder niet krachtig genoeg.
Tegenwoordig rijd ik vanwege plaatsgebrek een 150cc scootertje voor woon/werkverkeer ook nu in de sneeuw. ( moet er niet aan denken elke ochtend te moeten krabben :( )

Ooit komt die andere motor er wel weer, een leuke 400/600. Maar dan moet hij wel gestalt kunnen worden, dus eerst een ander huis. *D
 
Toen ik met MarofThymen kreeg, vond ik het drie keer niks dat hij een motor heeft en hem ook nog eens gebruikt. Het liefste zag ik dat ding helemaal niet. Maar toen zat de tijd er aan te komen dat hij voor vijf maanden stage moest gaan lopen op een schip. We spraken af om ieder weekend samen door te brengen.
Op 6 september 2009 was de Dierenvoertoer en daar wilde hij perse mee. Nou ja, voor mij was er dus eigenlijk geen andere keus dan achterop springen en mee gaan. Dus op 5 september 2009 maar even een ritje gedaan om te kijken of ik het wel durfde en zo. En raad eens *D Het was zo geweldig!!! Wanneer de sneeuw en gladheid opgerot is, kan ik beginnen met lessen. Mijn theorie heb ik in elk geval al binnen 8-)
Romantisch.................... ;)
 
Ik stapte op m'n 17de achterop bij Burning Rubber (boudewijn) en vanaf toen wist ik eigenlijk pas echt dat ik persé een motor wilde voor mezelf :)
Voor mij was voornaamste reden ook problemen thuis, even mn hoofd leeg krijgen, vrijheid, en gewoon de kick.
Heb meerdere droomfietsen, Ik vind 1pitters (XR 650R, DR 650, XR 600R) prachtig, maar een dikke twee of viercilinder is ook heel mooi :) Geen choppers of tourmotoren in ieder geval, ben ik nog veels te jong voor ;)

*Autorijbewijs heb ik niet, zit ik ook niet echt op te wachten ;)
 
Laatst bewerkt:
Motoren zijn gewoon schitterende machines! En met de eerste les kom je er achter dat motorrijden gewoon net zo leuk is als het lijkt! De rit terug naar huus in het koekblik lijkt dan in slowmotion te gaan, zo traag is een auto *D
 
ik heb een oom die motor reed, hij is ook de gene bij wie ik altijd advies vraag over alles en nog wat. helaas kan hij niet meer rijden door rug klachten. hij heeft wel nog steeds zijn motor en elke zomer probeert hij opnieuw korte stukjes te rijden.

afgelopen zomer had ik ff moeilijk en ben bij hem geweest om advies te gaan vragen. ik wou graag iets anders proberen dan dagelijkse dingen die ik deed, ik was alles zat. ik wou iets wat totaal niet bij mij paste, dus hij vertelde me over motor rijden, hoe leuk het was etc heb op zijn motor mogen zitten om te voelen hoe zo een ding zit.

toen hele tijd met dat idee rond gelopen. week later rij ik op snel weg en werd ik ingehaald door tientallen motor rijders. ik stop bij een tankstation om ff wat drinken te halen en ben toen met een paar motor rijders daar gaan praten. ik vroeg dingen als is het niet eng op snelweg bla bla waarop een van hen vraagt waarom ik zelf niet begin en toen zei ik " het is dat ik er niks mee heb " en hij zegt " hoe weet je dat zo zeker, je hebt nooit geprobeerd"

ik ben dag(ergens in november) daarna meteen langs rijschool geweest en afspraak gemaakt om te kijken hoe het was, en kan nu niet wachten om A te halen.

Droom motor :$ ZX-7R
 
Maat van mij had een ZXR 750. Hij heeft me het Kawasaki-virus gegeven waar ik nooit meer vanaf ben gekomen. 1 Zx6r en 2 Zx9r's verder rij ik nu op mijn 3e Zx9r van 2004.
[afbeelding]
Droomfiets heb ik niet. Als echte Kawafiel vind ik de Zx10r niet mooi en rij dus waarschijnlijk nog heel lang met deze fiets door.


tijd voor een zx12 :+
 
Altijd wel willen motorrijden, uiteindelijk vanuit woon/werk noodzaak begonnen en er niet meer vanaf geklommen. Ik heb er zelfs maar m'n werk van gemaakt.
 
Broer van mijn vriendje was altijd bezig met motoren. Vooral Norton. Toen op een dag die 2 cilinder stond te stampen na een grondige restauratie, dat geluid, de geur. Ergens is er toen een schakelaar omgezet en ik wil niet anders meer. Door omstandigheden 9 jaar niet gereden maar elke dag spijt gehad. Nu staat er weer een fiets te wachten tot het lente wordt.
 
Wat moet je anders in het weekend?
Zit me hier binnen stierlijk te vervelen met die pest-sneeuw overal.
Laten we het omdraaien: hoe houden die duizenden mensen het uit zonder motor?!?!
Ik zit ook danig te vloeken, straks een treinreis van in totaal bijna 4 uur.
En dat in plaats van iets meer dan 2 uur snelweg blazen...
 
Niemand in mijn famillie rijd motor, toen ik 14-15 was vond ik brommers ook onzin, wat was er mis met de fiets? Toen kreeg ik een krantenwijk en was ik die fiets beu. Puchje gekocht, en een jaar lang elke ochtend kranten gereden zonder ook maar 1 enkel probleem. Daarna een yamaha dt gekocht, mijn eerst schakel. alleen maar gezeik mee gehad, en vrij snel doorverkocht. maatje van me reed toch op een puch monza 4bak, en na lang zoeken heb ik er ook 1 gevonden en gekocht. inmiddels waren we met 3 man, en hadden alle drie een puch monza. meerdere keren mee naar friesland gereden op vakantie, (vanuit flevoland) en s'zomers vrijwel elk weekend naar de feluwe om te toeren. helaas in de jaren daarna geen tijd gehad om mijn motorrijbewijs te halen, ook vanwege studie op een onpraktische lokatie. in december ben ik eindelijk gaan lessen, en heb ik in 1 keer mijn theorie, avb en avd gehaald.
Mijn droommotor is zeker weten een kwasaki zx6r, helaas heb ik pas in het voorjaar genoeg geld gespaard om 'm daadwerkelijk te kopen :(
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit als jong ventje achterop gezeten bij mijn oom op zijn kawa ninja 600...
adrenaline schoot door mij als ik merkte dat hij niet braafjes 120 reed...

iets nadien bij mijn neef achter op een kawa vn 800 gezeten,
chill met een rugsteuntje genieten van alles...

toen wist ik het...
en nu weet ik het nog steeds :p

er moet een echte moto komen... tot dan vul ik mijn dagen met een 125cc cbr :)
 
Ik ben opgegroeid met motoren dankzij mijn oom die in de jaren '70 een redelijk bekende coureur was in de 125cc klasse. Dan zit het bijna in de genen.

:]
 
Laatst bewerkt:
Fietste vroeger altijd langs Jan Dokter motors om even te kwijlen
bij de Lucky Strike Replica die daar jaren in de etalage heeft gestaan.
+- 10 jaar later toch het rijbewijs gehaald en mijn oude droom gekocht:
[afbeelding]
Reed prima maar een jaar later toch voor iets nieuwers gegaan:
[afbeelding]
Tot op heden zeeeeeeer tevreden maar kijk toch stiekem naar de Speed Triple,
denk eind dit jaar.

Hele dikke gixxer :9~

Waarom ik motorrijd:
- werkt heerlijk stress verlagend voor mij
- de acceleratie is geweldig *D
- bochtjes hoeken
 
Laatst bewerkt:
Was altijd al fan van tweewielers, toen de tijd gekomen was puur voor de ontspanning motorrijbewijs gehaald en in de tussentijd mezelf een Duc geschonken, een wens die er al jaren was, na de eerste encounter met een SS. De liefhebberij aan het merk bleek zo groot, dat een alternatief (Japans) geen enkele optie was. Inmiddels m'n tweede Duc, een Superlight, L-Twin luchtgekoeld met twee kleppen per cilinder én carbs, uiteraard met de nodige aanpassingen om het geheel naar eigen smaak te krijgen. Een superdik koppel, dikke klappen, strak sturen, genieten van elke seconde én genieten van het bezit op zich. En natuurlijk de gezellige Duc-community met straks weer de Ducati Races op Assen. Kortom: een geweldige toevoeging in het leven.

Droomfietsen: één heb ik al, een 999S of R ligt in de toekomst, een 916 zou er ook goed bij passen. Een Bimota DB7 ook erg cool.

Veel plezier met het motorrijden en een goede keuze gewenst voor de juiste fiets. Zoek gewoon uit wat je geweldig vind en koop het. Het leven is te kort om bereikbare wensen over te laten.
 
Eigenlijk begonnen met lessen omdat een aantal vrienden net hun rijbewijs hadden gehaald. Ik verklaarde ze toen nog voor gek dat ze waren gaan motorrijden. Ik had wat geld gespaard voor een vakantie die niet door ging. Dus door de enthousiaste verhalen toch maar een proefles genomen. Was wel leuk, dus doorgaan en naarmate de lessen vorderde en mijn vertrouwen op zo'n ding groeide, kreeg ik er steeds meer lol in.

Nu 5,5 jaar later kan ik niet meer zonder zo'n kruisraket. De huidige prut op de nederlandse wegen en de daaruit voortvloeiende (bijna) onmogelijkheid om motor te rijden trekt dan ook een flinke wissel op mijn mentale gesteldheid. Gelukkig helpt het dat mijn droommotor in de berging staat te wachten totdat ie weer los mag :]

Kan niet wachten totdat de pekel weg is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan