Motor Management K1600

Coen Geenen

BMW K1600 GT - MY 2020
30 jan 2021
2
3
Beste K1600 rijders,

Mooi spul hè...! 👍😋

BMW K1600:
1) Cruise-Control wordt te abrupt afgeschakeld, zou geleidelijk moeten gaan.
2) Elektronisch wegvallen van de aandrijving bij gas dicht draaien is storend.

Herken je dit probleem…?

Ik heb misschien de oplossing!

Lees in de bijlage mijn omschrijving van het probleem en een mogelijke oplossing voor ons.

Stuur mij je VIN-nr als je hetzelfde probleem hebt!
Want hoe vaker hetzelfde probleem zich voordoet, des te meer kans hebben we dat BMW het probleem aanpakt.
Ik communiceer als community onze inbreng met BMW Duitsland.

Bedankt voor jullie steun en vriendelijke groet,

Coen Geenen

TIP: Snijd maar een dik stuk peperkoek af, en zet een grote kop koffie of thee, om door mijn leesstof heen te kunnen werken...😅
 

Bijlagen

  • K1600-klacht-Ned.pdf
    67 KB · Weergaven: 18
Zolang er geen omvangrijke rechtszaak tegen dit soort organisaties gevoerd gaan worden, ben je de spreekwoordelijke windmolen aan het bestrijden.
Ja, als er door een mankement aan hun producten doden gevallen zijn, dan willen ze nog wel eens luisteren.
Maar simpele storingen als hikken of stotteren of uitvallen...
Deelnemen aan een loterij geeft meer kans op slagen.
Ik wens je een heule lange adem.
 
De fabrikant is verplicht om aan de milieu-eisen te voldoen. Van een merk (en prijsniveau) als BMW mag je verwachten dat ze dat voor mekaar krijgen zónder genoemde “fouten”.
 
Volgens mij zit de 'fout' vooral bij TS, als ik zo (probleem 2) met mijn zeer soepele Triumph Speed Triple zou rijden (vertragen bij rotondes) zou die voortdurend afslaan. Zo kan je alleen met een elektromotor rijden.

De beschrijving van probleem 1 is voor mij te onduidelijk om er ook maar iets van te begrijpen (120 of 180 opeens naar 0???).
 
Volgens mij zit de 'fout' vooral bij TS, als ik zo (probleem 2) met mijn zeer soepele Triumph Speed Triple zou rijden (vertragen bij rotondes) zou die voortdurend afslaan. Zo kan je alleen met een elektromotor rijden.

De beschrijving van probleem 1 is voor mij te onduidelijk om er ook maar iets van te begrijpen (120 of 180 opeens naar 0???).
"Probleem" 2 is gewoon een voorschrift vanaf een bepaalde euro versie: bij gas dicht draaien wordt geen brandstof ingespoten.
 
De fabrikant is verplicht om aan de milieu-eisen te voldoen. Van een merk (en prijsniveau) als BMW mag je verwachten dat ze dat voor mekaar krijgen zónder genoemde “fouten”.
Er is ook een heel topic van iemand met een nieuwe GS met ESA die verwacht dat er geen aanpassingen nodig zouden moeten zijn als de bestuurder 125 Kg weegt.
Grapjes over de gemiddelde BMW rijder daargelaten , vond ik het ook niet helemaal onterecht, maar ja ...
 
Er is ook een heel topic van iemand met een nieuwe GS met ESA die verwacht dat er geen aanpassingen nodig zouden moeten zijn als de bestuurder 125 Kg weegt.
Grapjes over de gemiddelde BMW rijder daargelaten , vond ik het ook niet helemaal onterecht, maar ja ...
Staat in de handleiding van die machine niet hoeveel massa resp. 1, 2 helmpjes + bagage gemiddeld heeft?
Dat zou die discussie gauw moeten kunnen beslissen.
Maar stotterende elektronica, daar heb je als gebruiker geen of nauwelijks invloed op.
Denk ik.
 
Die "fouten" zitten er in om aan de milieueisen te voldoen. De fabrikant mag dat niet wijzigen.
De fabrikant niet nee, maar hoorde onlangs van iemand die een tuning liet uitvoeren dat de gasrespons wel beter is als standaard.

Er is ook een heel topic van iemand met een nieuwe GS met ESA die verwacht dat er geen aanpassingen nodig zouden moeten zijn als de bestuurder 125 Kg weegt.
Grapjes over de gemiddelde BMW rijder daargelaten , vond ik het ook niet helemaal onterecht, maar ja ...
Onlangs bij JJ Suspension/ESA Repair geweest en het over de demping gehad.
Kreeg het compliment over de instelling, schijnt dat je de vering niet kunt instellen maar alles geregeld wordt door ESA.
Ben je zwaarder als 100 kg, dan doe je er verstandig aan om de instelling te nemen met "1 rijder met bagage/koffer", ben je dan bepakt of met zijn 2-en op de motor, dan de instelling voor "2 rijder/bagage".
 
Terug
Bovenaan Onderaan