Motor-marechausse wel OK?

Goudlokje

MF veteraan
27 mei 2004
8.891
113
Randstad
Je hoort van genoeg motorrijders dat ze een hekel hebben aan motoragenten.
Nou vroeg ik me af of jullie ook zo over motor-marechaussee denken...

Vrijdag reed ik op de A12 richting Den Haag toen er een motor van de marechaussee opeens achter me zat. Ik reed op dat moment zo'n 5 a 10 km te hard, maar hij bleef op een rede afstand achter me. Toen ik netjes naar rechts ging ging hij schuin achter me rijden zodat ik hem kon zien in m'n (kleine) spiegels.

Binnen een paar minuten zag ik dat hij achter me van baan verwisselde en kwam hij naast me rijden op de linkerbaan. Ik knikte naar hem bij wijze van groet, hij knikte terug, stak zijn duim op, bleef nog even naast me rijden en ging er vervolgens vandoor. :}

Ik mijn beleving hoef je dit van een 'normale motoragent' niet (zo snel) te verwachten...
 
Je hoort van genoeg motorrijders dat ze een hekel hebben aan motoragenten.
Nou vroeg ik me af of jullie ook zo over motor-marechaussee denken...

Vrijdag reed ik op de A12 richting Den Haag toen er een motor van de marechaussee opeens achter me zat. Ik reed op dat moment zo'n 5 a 10 km te hard, maar hij bleef op een rede afstand achter me. Toen ik netjes naar rechts ging ging hij schuin achter me rijden zodat ik hem kon zien in m'n (kleine) spiegels.

Binnen een paar minuten zag ik dat hij achter me van baan verwisselde en kwam hij naast me rijden op de linkerbaan. Ik knikte naar hem bij wijze van groet, hij knikte terug, stak zijn duim op, bleef nog even naast me rijden en ging er vervolgens vandoor. :}

Ik mijn beleving hoef je dit van een 'normale motoragent' niet (zo snel) te verwachten...


Is heel normaal ..dat zijn niet van die zeiksnorren.. De rest baalt omdat ze in die koekblikken zitten naast de weg met zo'n wegwerpcamera'tje..


Motor agenten zijn ok..(zei ik dat?)
 
Ik ken er een persoonlijk, is ook nog een m-f'er :P hoewel hij alweer een tijdje niet actief is B| zal hem eens vragen aangezien hij ook op de A12 actief is.
(oh ja, in hun vrije tijd zijn ze ook best aardig hoor, soms zijn het net normale mensen ;) )
 
Mij ervaringen met marechaussee zijn tot nu toe niet zo geweldig.... Kosste ook gewoon geld...Ach, er zijn prettige, en er zijn vast ook mindere.... Heb ik gewoon pech gehad...
 
mag de marrasjoesee wel boetes uitgeven dan?

volgens mij niet, anders zat er pas een te slapen toen ik hem inhaalde met mn koekblik (op de a28) })
 
mag de marrasjoesee wel boetes uitgeven dan?

volgens mij niet, anders zat er pas een te slapen toen ik hem inhaalde met mn koekblik (op de a28) })


ja. maar anders dan bij de politie mogen ze alleen schrijven voor de zaken waar ze opdracht toe hebben gekregen. Dat kunnen alle politie taken zijn, maar jij weet niet van te voren met welke opdracht zo'n <<moeilijk woord>> de weg op is gestuurd



hoe dan ook, agenten van vlees en bloed heb ik over het algemeen weinig problemen mee, zeker niet als ze op een motor zitten (die lijken toch nog net iets minder gefrustreerd)
 
ik heb in zwolle ooit eens een stoplicht sprintje getrokken tegen zo'n knakker, hij op een bmw en ik op een gsx-1100...........ik won.....en hij moest er hartelijk om lachen...........
 
met motoragenten heb ik zowiezo al veel minder 'problemen'... maar kmar (is een makkelijkere afk.) piloten heb ik een gemixed gevoel bij. de eerste keer kostte me dat namelijk geld (ik was een van die mensen "ach, ze mogen toch alleen maar militairtjes pesten")..
 
De motor-marechaussee die ik ken (en dat zijn er meerdere) dat zijn allemaal prima gasten, zitten niet snel te zeiken en rijden zelf ook graag te hard en vinden het ook leuk om met die BMW op het achterwiel te trekken :P *D

Daarnaast rijdt ik elke week 2x met een motoragent (geen idee of het dezelfde is) mee op de A16 richting Rotterdam waar je maar 100 mag, en wij rijden altijd 120-130 en dat is allemaal geen probleem, hij steek even z'n hand op als ie me inhaalt en bij rotterdam nog een keer (in de zin van tot volgende week :P ) :} :} :} :}
 
Liever een motoragent dan plisie in een auto. De zwaantjes snappen het in ieder geval beter dan de "auto-agentjes"..

Maar gebruik de search eens ofzo, politie topics worden onderhand net zo'n gemeengoed als de zwaai en kleding topics.
 
Net of elke agent een eikel is of zo?
In mijn beleving maakt de mens het beroep en niet andersom :)
 
Klopt, de marechausse heeft niks met burgers van doen. Als jij militair bent en je rijdt in je prive tijd te hard op je eigen motor, dan is het officieel de marechausse die jou een boete moet geven.

Met motoragent heb ik zelf helemaal geen problemen, motor marechausse kom ik zelf iegenlij knooit tegen.

mag de marrasjoesee wel boetes uitgeven dan?

volgens mij niet, anders zat er pas een te slapen toen ik hem inhaalde met mn koekblik (op de a28) })
 
Klopt, de marechausse heeft niks met burgers van doen. Als jij militair bent en je rijdt in je prive tijd te hard op je eigen motor, dan is het officieel de marechausse die jou een boete moet geven.

Met motoragent heb ik zelf helemaal geen problemen, motor marechausse kom ik zelf iegenlij knooit tegen.
Ik ben militair, maar ik krijg gewoon een bekeuring als ik door de politie word aangehouden.
de Marechaussee controleert wel meer op defensie wegen waar burgers mogen rijden.
(zoals bijv de weg langs de kazernes in Soesterberg, Ede en 't Harde.
Nadeel voor militairen is dat de marechaussee vaak extra controles uitvoert bij de ingang van kazernes, dan kan je dus geen kant op en ze zijn niet allemaal even soepel.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan