Motor ophangen aan de muur, klopt het technisch gedeelte?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.132
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Hij hangt!!!

Hallo mensen die met wiskunde beter opgelet hebben O-)

Ik ben eindelijk zo ver dat ik 2 beugels ga laten maken om mijn RS125 op te kunnen hangen aan de muur maar ben me niet zeker of mijn tekening een beetje klopt. Ik wil 2 steunen laten maken die de ronding van de banden volgen zodat ze zo min mogelijk opvallen. Geef je dan gewoon de straal van je wiel aan? Anders gezegd,
diameter delen door 2 = straal?
Voor zit een 110/70-17 band om, als ik dit goed gemeten zou hebben heeft die een straal van 29.4cm.
Achter een 150/60-17 en die zou dan op een straal van 30.6cm zitten.

Iemand die dit kan bevestigen?

En dit is wat ik nu op papier heb staan en hoe het er ongeveer uit zou moeten komen te zien:

(Je kan zien dat ik voor mijn werk technisch tekenaar ben :X )
3A2D33A5-F01A-431F-8484-FF396FE06D98.jpeg


FDCAA94F-DCB5-4315-B83F-ADE7143665E8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een helder momentje... laat ik die motor eens schorsen en uit de verzekering halen. Scheelt toch een wopping 13,75 per maand haha.

Maar what the hell? € 24,10 voor schorsen? Waar gaat dat over? Volledig automatisch geneuzel en daar betaal je dan 2,5 krat bier voor |(
 
Vandaag een helder momentje... laat ik die motor eens schorsen en uit de verzekering halen. Scheelt toch een wopping 13,75 per maand haha.

Maar what the hell? € 24,10 voor schorsen? Waar gaat dat over? Volledig automatisch geneuzel en daar betaal je dan 2,5 krat bier voor |(
Het word elk jaar duurder ook nog... Ik zou dit kenteken niet inleveren (aangezien het tweetakt is), je zou hem wel kunnen ‘exporteren’.
 
Gewoon NU je kenteken inleveren. Nergens last meer van. Maandkosten is ZERO!!
Als je 'm ooit weer op de weg wil krijgen vraag je nieuw kenteken aan.

Fuck nee! Dit kenteken hoort bij deze motor. Dat hou je origineel. Sterker nog, ik hou nu de kentekenpapieren zelfs origineel.

Het word elk jaar duurder ook nog... Ik zou dit kenteken niet inleveren (aangezien het tweetakt is), je zou hem wel kunnen ‘exporteren’.

Zag in een ander topic de prijs 2 jaar terug dat hij 19,01 was. In 2 jaar 5 euro duurder?
Exporteren? Weet niet hoe je dat bedoelt? Maar hoe dan ook wil ik de kenteken registratie niet onderbreken.

Volgens mij is dat al jaren ongeveer dat bedrag. Maar ja alles wordt duurder.
De 6de en verder is gratis, dus de enige manier om het per motor goedkoper te maken is door er veel te schorsen :+

Nou, om er nu nog 5 bij te kopen schiet niet op :P
 
En vergeet niet op tijd te verlengen want dan krijg je me daar toch een prent aan je reet.:(
Niet verzekerd voertuig etc. iets van €500

Gelukkig kan je voor 3 jaar tegelijk schorsen.
Dat scheelt echt stukken........
Je hebt dan precies 0,0% korting en als je hem eerder uit de schorsing haalt ben je al dat geld kwijt.
Ze zijn niet goed snik daar bij het rdw.8)7

Omschrijving20192020
Schorsing aanvragen of verlengen normaal tarief RDW€73,10€73,10
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW€24,10€24,10
Schorsing aanvragen of verlengen normaal tarief RDW voor 2 jaar€97,20€97,20
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 2 jaar€48,20€48,20
Schorsing aanvragen of verlengen normaal tarief RDW voor 3 jaar€121,30€121,30
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 3 jaar€72,30€72,30
Let op: U krijgt geen geld terug als u de schorsing eerder beëindigt.
 
Ze zijn wel degelijk goed snik bij de RDW!
Leuke bron van inkomsten voor ze. Maar voor wie d'r intrapt......... Tja, wie is er dan niet goed snik. |(

Geldt ook voor mijn (antieke) brommertje. Daarvoor is dan alleen verzekering van toepassing.
Vroegâh, had ik dat ding nog wel eens een jaar ongebruikt en onverzekerd in de schuur staan.
Maar sinds officieel kenteken ben je VERPLICHT om dat ding in de verzekering te houden. En idd òf je schorst 'm.
Het is een oudje. Uiteindelijk bleek dat (oldtimer-)verzekeren van het brommertje goedkoper is dan schorsen!!
Tja, dan kan je er ook als gewenst nog een rondje op rijden. Dus tegenwoordig gewoon in de verzekering.

Laatste tijd rijd ik er nog wel eens een brommer-rit mee. Leuk om te rijden tussen al dat oude spul.
Voor milieu is het niks, want als wij voorbij zijn staat alles BLAUW van de 2-takt-olie. :r
 
En vergeet niet op tijd te verlengen want dan krijg je me daar toch een prent aan je reet.:(
Niet verzekerd voertuig etc. iets van €500

Gelukkig kan je voor 3 jaar tegelijk schorsen.
Dat scheelt echt stukken........
Je hebt dan precies 0,0% korting en als je hem eerder uit de schorsing haalt ben je al dat geld kwijt.
Ze zijn niet goed snik daar bij het rdw.8)7

Omschrijving20192020
Schorsing aanvragen of verlengen normaal tarief RDW€73,10€73,10
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW€24,10€24,10
Schorsing aanvragen of verlengen normaal tarief RDW voor 2 jaar€97,20€97,20
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 2 jaar€48,20€48,20
Schorsing aanvragen of verlengen normaal tarief RDW voor 3 jaar€121,30€121,30
Schorsing aanvragen of verlengen laag tarief RDW voor 3 jaar€72,30€72,30
Let op: U krijgt geen geld terug als u de schorsing eerder beëindigt.

Heb hem idd voor 3jr geschorst want lekkere korting van € 0,00 pak je toch mee. Nu gaat hij toch niet meer van de muur maar verbaasd was ik nogal.

Ze zijn wel degelijk goed snik bij de RDW!
Leuke bron van inkomsten voor ze. Maar voor wie d'r intrapt......... Tja, wie is er dan niet goed snik. |(

Het is niet dat je een keuze hebt he?
 
Fuck nee! Dit kenteken hoort bij deze motor. Dat hou je origineel. Sterker nog, ik hou nu de kentekenpapieren zelfs origineel.



Zag in een ander topic de prijs 2 jaar terug dat hij 19,01 was. In 2 jaar 5 euro duurder?
Exporteren? Weet niet hoe je dat bedoelt? Maar hoe dan ook wil ik de kenteken registratie niet onderbreken.



Nou, om er nu nog 5 bij te kopen schiet niet op :P

Volgens mij krijg je nu ook een pasje als je hem uit de schorsing haalt.
Dus de papieren heb je wel maar zijn straks niet meer geldig.

Ik heb in mijn mailbox terug gekeken tot mei 2013 en toen kostte schorsen 24 euro.
Dus in 6 jaar tijd 10 cent erbij.
 
Volgens mij krijg je nu ook een pasje als je hem uit de schorsing haalt.
Dus de papieren heb je wel maar zijn straks niet meer geldig.

Ik heb in mijn mailbox terug gekeken tot mei 2013 en toen kostte schorsen 24 euro.
Dus in 6 jaar tijd 10 cent erbij.

Nee papieren blijven nu. Als je hem in de winkel schorst en weer in gebruik neemt zou je wel een pasje krijgen.

Oke, ik had een topic gevonden waar het blijkbaar minder kostte. Maar goed, vond ik het 6jr terug ook al te duur.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan