DOORBRAAK PROTO 4 SILENT BLOCKS]
Hierbij weer een update.
Na de 4e aanpassing van de silent blocks heb ik eindelijk bereikt wat ik wilde.
Meer stijfheid in de bochten, en minder trilling naar het frame ten opzichte van de eerste 3 proto's.
Welnu het resultaat. De stijfheid is behouden vergeleken met de voorgaande prototypes en dus vele malen beter dan de originele modellen. Je kunt nu echt gooien en smijten in de bochten zonder ook maar iets waar te nemen van "rollen"van het motorblok.
En door te proberen met diverse o-ringen en diameters van de bussen is de trilling die overgebracht wordt behoorlijk acceptabel geworden. D.w.z. er is iets meer rumoer te horen en de spiegels trillen iets bij stationair draaien van de motor. Bij het rijden is vibratie naar de spiegels weg.
Mogelijk is dit op te lossen door evt. montage van andere spiegels, bijvoorbeeld van de Burgman 400, (mijn vader heeft dit type spiegel op zijn majesty 400 geplaatst omdat de originele van de majesty net zo hard trilden als die van mij sportcity nu).
Voor zover ik weet, zijn bij alle type sportcity's de silent blocks gelijk.
( hier zit dus de fabrikage fout in krachtberekening, de 125cc is minder sterk dan de 300cc)
En zouden ze dus in alle types moeten passen.
Mochten er meerdere mensen interesse in hebben, of evt. willen proberen, dan hoor ik het graag.
Ik zit er namelijk aan te denken om bij interesse meerdere sets te laten maken.
Prijs e.d. moet dan wel bekeken worden ivm. productiemogelijkheden.
Groeten.
B.t.w. de blokken zullen qua model nog iets weizigen, de eigenschappen zullen geleik blijven.