Motor parkeren in Birmingham

BadSlipper

Hebben we haast of zo?
Donateur
8 feb 2012
1.915
246
West Betuwe
Beste mede reizigers. Een vraag over motorparkeren in Engeland.

Vorig jaar heb ik in Edinburg een boete gekregen vanwege het parkeren op de stoep (niet in de weg, naast een fietsparkeerplaats, best wel over nagedacht) :') . Ik kwam op diverse fora tegen dat er ook in andere steden in Engeland erg streng opgetreden wordt tegen elk parkeren op de stoep.

In September ga ik naar Birmingham. Weet iemand of heel Engeland zo vervelend is, of dat Birmingham gemakkelijker is dan Edinburg?

Het zijn namelijk bekeuringen die je wel betalen moet, als je ooit nog weer naar het Verenigd Koningkrijk terug wilt.
 
Beste mede reizigers. Een vraag over motorparkeren in Engeland.

Vorig jaar heb ik in Edinburg een boete gekregen vanwege het parkeren op de stoep (niet in de weg, naast een fietsparkeerplaats, best wel over nagedacht) :') . Ik kwam op diverse fora tegen dat er ook in andere steden in Engeland erg streng opgetreden wordt tegen elk parkeren op de stoep.

In September ga ik naar Birmingham. Weet iemand of heel Engeland zo vervelend is, of dat Birmingham gemakkelijker is dan Edinburg?

Het zijn namelijk bekeuringen die je wel betalen moet, als je ooit nog weer naar het Verenigd Koningkrijk terug wilt.

Zelfde ervaring in Z.Italië! WAARSCHUWING!

Heel drukke straat, veel wandelend publiek. Motor op stoep geparkeerd waar niemand er last van hoeft te hebben. Zogezegd op de Hollandse manier. Komt er een agent aangelopen die aangeeft dat motor absoluut niet op de stoep mag staan. Motor moet en zal op de (drukke) rijweg worden geparkeerd. Proberen uit te leggen dat dat in NL de gewoonte is. Uiteindelijk geen boete maar een waarschuwing!

Rare Italianen!!!
2 weken later zit ik buiten bij een resto in Palermo een pizza te eten en kijk uit op een weg met een zebrapad. Zowaar op de zebra zelf staan auto's dubbel geparkeerd. Een enkele keer komt er een polizia (of is het carabinieri) voorbij. Daar doen ze dan weer helemaal niks aan! Wss toch een andere prio als in NL.
 
Laatst bewerkt:
Dank Bosso! Ik kon op de site ook een contact adres van het citycounsel vinden, dus ik zal ze een email sturen. De lijst met plaatsen waar je de motor mag parkeren bevat volgens de wet van Murphy niet die plaatsen waar ik moet zijn, misschien.

Ik heb wat in hun parkeerbeleid zitten lezen, maar een uitdrukkelijk verbod om op de stoep te parkeren kennen ze niet (zoals in Londen kennelijk wel).

@mean-machine: ik vind het wel een leuke actie om een Italiaanse agent uit te leggen dat je in zijn land op z'n Nederlands wilt parkeren ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen in Birmingham:
Vorige week 1.500 motorrijders gecontroleerd en beboet in Brussel. Alsof er geen andere prioriteiten zijn daar...

300 omdat ze niet de juiste kledij droegen (ok in pyjama, als je laarzen en handschoenen draagt trouwens -> België heeft heerlijke wetten), rest omdat ze fout geparkeerd stonden, met name op de stoep.
Ook geld in de parkeermeter steken moet!

Nou ja... veel scooters (kledij), maar ik parkeer toch ook vaak beetje waar het past.
 
Oh Fk, nu ook in Bxll ??

Straks komen ze ook met het "veiligheids" argument: een motor kan een bom bevatten, dus mag je niet meer zomaar overal neerzetten)
 
Ik heb de Citycounsel een mail gestuurd, maar geen reactie tot nu toe. Dat belooft niet veel goeds, vrees ik.
 
Een update, eindelijk heb ik vorige week, na nog twee keer een bericht, antwoord gekregen. Zowel kort als duidelijk:

Dear Sir/Madam.

Apologies for the delay in responding to your enquiry.

I can confirm that is not permissible to park motorcycles on pavements.

Mike Evans


In de laatste vakantieweken me viel het me op, dat zowel in Frankrijk als in Duitsland er in de grotere steden geen probleem van wordt gemaakt.

Gezien mijn eigen ervaringen en de opmerkingen van anderen denk ik dat in de UK motorparkeren op de stoep (in de grote steden?) nergens toegestaan is, met een groot risico op een prent.

Jammer, hoor.
 
Je motor op de stoep zetten is verboden in Engeland. Ik heb hem zelf een keer voor een hotel weggezet, ik liep naar binnen, 10 minuten later naar buiten en hopla, daar stond een parkeerwachter te schrijven.

Hij vertelde me dat het verboden was, en dat motoren enkel mogen staan op speciale parkeerplekken voor motoren (soort van half koekblikparkeerplek met een motor logo) of in aparte garages waar je moet betalen.

Ik bood mijn excuses aan en vertelde me dat ik dat alles niet wist. Hij verscheurde de bon gelijk en vroeg me vriendelijk om alsnog gebruik te maken van de speciale parkeerplekken :)
 
Ik ben net terug van motorvakantie in Engeland. Daar zijn ze erg motoronvriendelijk. Je moet je motor aan begin of einde van een straat (boulevard) parkeren in een soort van sluis met rekken (waar bij ons in een stal de koeien tussen staan)deze staan dwars op de weg. Wij hadden in al de zuidelijke havensteden hotels geboekt. En soms was er geen parkeergelegeheid en diende we dus zoals hierboven beschreven parkeren. Wat denk je kregen we ook nog een dagpas die we maar achter de ruit plakte!!!!!!!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan