motor rijbewijs code 80

evert01

Rookie
24 jul 2021
2
0
Goedendag,

Op dit moment ben ik aan het lessen voor mijn motor rijbewijs A2 en mag mijn avb examen inplannen. Alleen de wachtrijen zijn heel lang, zo hoorde ik een maand geleden dat de wachttijden tot eind september zijn. Wanneer ik avb in september haal en daarna avd haal zal het hoogstwaarschijnlijk eind van het jaar zijn met de huidige wachtrijen. Deze zomer rijden wordt hem dus ook niet meer. Nu word ik in Februari 21 en de kans dat ik A2 dan net heb is heel groot. Wanneer je 21 bent mag je voor A2 code 80 gaan zoals iedereen weet. Het zou daarom heel zonde zijn als ik 21 ben en net mijn A2 heb gehaald terwijl ik eigenlijk ook voor A2 Code 80 kon gaan. Mijn vraag is daarom kan ik ook lessen en avb halen op mijn 20ste en dan op mijn 21ste avd examen doen of dat ik les tot mijn 21ste en de examens pas daarna doe. Of moet ik echt wachten tot mijn 21ste met lessen en examen doen voor code 80.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Evert Palland
 
Ik weet niet wat voor afspraken/overeenkomst jij met de rijinstructeur hebt gemaakt, maar je kunt toch gewoon aangeven dat je wel doorgaat met lessen en pas wil afrijden na je 21e? Wie betaalt er nou? Jij of die instructeur?
 
Theorie heb ik nog niet gehaald, maar omdat ik mijn auto al heb kan ik bijv avb al doen.
 
avb examen plannen meteen na je 21e verjaardag. Afrijden op een zware motor. Voor die tijd theorie halen en je lessen avb nemen. ( theorie is anderhalf jaar geldig ) dan avd doen en twee jaar met A-code 80 op A2 rijden en nieuw rijbewijs aanvragen zonder de A code-80. Je hoeft dan niet nog eens een examen te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan