motor rijden weer populair onder jongeren

http://www.hetregentbijnanooit.nl :)

Kleding !

Er bestaat geen slecht weer, hoogstens in-adequate kleding.

kijk eens naar bv die scooter-lakens die ze in sommige landen gebruiken.
google: vespa leg cover...
(maar ik trek toch maar gewoon een motorpak aan)

Alleen mist en gladheid kunnen mij van de motor afhouden.
(en rijbewijsinname, maar dat is een ander verhaal)
 
Ach joh, tis maar net waar je waarde aan hecht.
Ik ben niet zo kuddegedrag gevoelig.

Kan me niet veel boeien wat andere van mijn keuze motor vinden.

Ik ben 32 en heb nu 3 jaar mijn A.

Eerste twee jaar bijzonder veel plezier gehad op een Honda sh150i uit 2006 die met wat aanpassingen max 130 liep.
Nederland België Duitsland en Frankrijk mee gezien,gewoon gaan met die hap ;)

Toen dacht ik misschien eens een leuke schakel dus maar overgestapt op een suzuki Gs500e uit 1993.
Simpel Maar leuk Ding.
Jaartje op gereden maar dat was het toch ook niet.

Proefrijden en nog eens proefrijden op verschillende schakels.....allemaal net niet.

Toen trof ik de honda sh300i uit 2014. :)
Was direct het .....oh jaaaaaaaaaaa gevoel.
Nog geen 30 pktjes en een top van 150 km/u.

Elke rit is een waar feestje :)
Rij hier heel de wereld mee rond ;)
Volgend jaar zomer mee naar Spanje.

Beperkingen bestaan alleen in je hoofd.

Heb je echt geen 100 pk voor nodig.
 
Je wil zeggen dat een 125 (of 150 in jouw geval) genoeg is?

Verschil is wel dat jouw SH150 dus de 130 haalde, waar een hoop 125jes van het moment met meewind net 120 halen.
Heb zelf geen ervaring met rijden op een 125 maar ik kan me voorstellen dat dat nét het verschil is tussen "comfortabel" mee kunnen op de snelweg of iedereen gigantisch in de weg rijden.

En je hebt zelf ook de overstap naar een 300 gemaakt. Waarom precies? Was de 150 toch niet voldoende? ;)
 
Laatst bewerkt:
Walgelijk gewoon. Een of andere vage klote regeling invoeren om nog meer geld te verdienen, en dan ook nog een heel positief verhaaltje verzinnen alsof iedereen er blij mee is. alsof jongeren er om staan te springen een 125cctje te mogen besturen, om vervolgens over 2 jaar weer examens af te leggen en een 35kw fiets aan te schaffen.
Met de 25 KW regeling was niks mis. Oh wat zijn we blij.
 
Walgelijk gewoon. Een of andere vage klote regeling invoeren om nog meer geld te verdienen, en dan ook nog een heel positief verhaaltje verzinnen alsof iedereen er blij mee is. alsof jongeren er om staan te springen een 125cctje te mogen besturen, om vervolgens over 2 jaar weer examens af te leggen en een 35kw fiets aan te schaffen.
Met de 25 KW regeling was niks mis. Oh wat zijn we blij.
dan heb je niet goed gelezen want ze geven wel duidelijk aan dat jongeren de 125cc klasse juist overslaan :Y
 
Je wil zeggen dat een 125 (of 150 in jouw geval) genoeg is?

Verschil is wel dat jouw SH150 dus de 130 haalde, waar een hoop 125jes van het moment met meewind net 120 halen.
Heb zelf geen ervaring met rijden op een 125 maar ik kan me voorstellen dat dat nét het verschil is tussen "comfortabel" mee kunnen op de snelweg of iedereen gigantisch in de weg rijden.

En je hebt zelf ook de overstap naar een 300 gemaakt. Waarom precies? Was de 150 toch niet voldoende? ;)


Ik wilde de 300 altijd al maar geen geld voor destijds.
De 300 is wel echt een flink verschil itt de 150.
Veel strakker frame, betere vering, betere bescherming,abs.
Optisch redelijk hetzelfde model maar onderhuids een wereld van verschil.

De gemiddelde van 1:35 was wel leuk tanken bij de 150 itt de 1:25 bij de 300 maar ach.

Hobby mag wat kosten ;)
 
altijd leuk om de reacties op dit soort artikelen van gefrustreerde koekblikkers te lezen.

"Het zegt al genoeg over de mentaliteit van de jongeren dat ze de 125cc klasse overslaan en gelijk op een zware motorfiets willen rijden. Ze willen knallen en dat doen ze ook wel. Het is onverantwoord om jonge pikkies op dat soort motoren te laten rijden"

er lijkt weinig besef te zijn over hoe onhandig (en gevaarlijk) een trage 125cc'er kan zijn. Laat staan dat de doorsnee automobilist weet hoe "snel" een 35kw motor is _O-

Er zijn zeker momenten waar je als 125cc rijder je aan moet passen omdat je simpelweg nét niet genoeg power hebt. Op zich geen probleem want zo leer je situaties in te schatten. Het vervelende is alleen als de auto naast, voor of achter je iets anders van jou verwacht. Maar grotendeels van de tijd kan je makkelijk voldoen aan anderen hun verwachtingen en rijd het heerlijk vlot door. Alleen dat hangt wel weer een beetje af van je eigen inzichten en rijkunsten.

Nu ben ik ontzettend blij met mijn motor, maar als 21 jarige baalde ik er wel enorm van toen ik mijn theorie en avb had gehaald op een 25kw motor maar op een 11kw moest afrijden.
 
dan heb je niet goed gelezen want ze geven wel duidelijk aan dat jongeren de 125cc klasse juist overslaan :Y


Dat geloof ik dan wel weer. maar om dan als rede op te geven dat door de nieuwe regeling juist meer "jongeren" beginnen met motor rijden... nee. alsof mensen blij zijn dat ze maximaal 35 kw mogen rijden ipv daarvoor vol vermogen na je 20ste?. Of het verstandig was is een 2de.
 
Dat zie ik ze toch echt nergens zeggen. De verklaring is dat je sinds 1 januari 2014 vanaf je 20ste gelijk voor je A2 mag gaan. Veel 19-22 jarige zullen daarop hebben gewacht.
 
Ik wilde de 300 altijd al maar geen geld voor destijds.
De 300 is wel echt een flink verschil itt de 150.
Veel strakker frame, betere vering, betere bescherming,abs.
Optisch redelijk hetzelfde model maar onderhuids een wereld van verschil.

De gemiddelde van 1:35 was wel leuk tanken bij de 150 itt de 1:25 bij de 300 maar ach.

Hobby mag wat kosten ;)

_O- 1:10 hier ;)
 
En wij hebben hier in nl het beeld dat je minimaal 100 pk nodig hebt om onze Nederlandse wildernis en bergpassen te kunnen trotseren :P
Liefst een GS natuurlijk voor het moeras ;)
Ga nu eens een half jaartje rijden op een fietsje met tussen de 8 en 11KW. Zeker hier in de randstad wordt je aan alle kanten van de weg gedrukt. Een gaatje dichtrijden is er niet bij, daar heb je het vermogen niet voor. Met wind tegen inhalen, vergeet het maar. 11KW is leuk in de binnenstad en op buitenwegen.
Je lult lekker, maar je hebt zelf ook niet met een opgevoerde brommer gereden.
En ja, ik heb in de loop der jaren vier fietsen gehad van 18PK of minder, waarvan één met zijspan. Ik ken het.
35KW is een prima vermogen, daar kan je goed mee op pad, maar het aanbod is erg schaars.
 
Je wil zeggen dat een 125 (of 150 in jouw geval) genoeg is?

Verschil is wel dat jouw SH150 dus de 130 haalde, waar een hoop 125jes van het moment met meewind net 120 halen.
Heb zelf geen ervaring met rijden op een 125 maar ik kan me voorstellen dat dat nét het verschil is tussen "comfortabel" mee kunnen op de snelweg of iedereen gigantisch in de weg rijden.

En je hebt zelf ook de overstap naar een 300 gemaakt. Waarom precies? Was de 150 toch niet voldoende? ;)

Ik heb 1 keer op een 125cc gereden en dat ding was werkelijk niet vooruit te branden. Je schakelde je rot om de gang er maar in te houden en boven de 80km/u versnelde het als een slak en topsnelheid was geloof ik 105km/u (Yamaha YBR 125) . MOcht ik in een land als Duitsland of Frankrijk wonen en vooral veel B wegen tegenkomen dan zou ik het overwegen maar hier in NL waar je voor elke scheet de snelweg op moet? Nee bedankt.

250cc zou ik niet direct laten staan maar 125cc is IMHO bijna gevaarlijk in dit land.
 
Je mag met 18 jaar je wel te pletter rijden in een audi van 400pk, maar een motor is heeeeeel gevaarlijk.
Tuurlijk is 125 cc linke soep. Laatst nog een voorbij gereden op de snelweg. Reed daar tussen 2 vrachtwagens de idioot.
11 kw afschaffen en beginnen met 35 kw.
Zo'n 40 jaar geleden begonnen met motorrijden op een cz 125cc met 7 hele pk's
Reed alleen snel met wind mee, groot zeil erop, wind in de rug en café in zicht.
 
Je mag met 18 jaar je wel te pletter rijden in een audi van 400pk, maar een motor is heeeeeel gevaarlijk.
Tuurlijk is 125 cc linke soep. Laatst nog een voorbij gereden op de snelweg. Reed daar tussen 2 vrachtwagens de idioot.
11 kw afschaffen en beginnen met 35 kw.
Zo'n 40 jaar geleden begonnen met motorrijden op een cz 125cc met 7 hele pk's
Reed alleen snel met wind mee, groot zeil erop, wind in de rug en café in zicht.

Wat nu als dat ding niet harder wou.
Dan kan hij er ook niks aan doen denk dat je met 80 veiliger tussen de vrachtwagens zit dan op de linker baan.
 
Dat zie ik ze toch echt nergens zeggen. De verklaring is dat je sinds 1 januari 2014 vanaf je 20ste gelijk voor je A2 mag gaan. Veel 19-22 jarige zullen daarop hebben gewacht.

Ik heb een ander artikel gelezen waar ze het wel zo maakten dat juist door de nieuwe regeling met meer rijbewijzen enzo, meer jongeren gaan motor rijden, en dat terwijl er juist zo veel op tegen waren.
 
Ga nu eens een half jaartje rijden op een fietsje met tussen de 8 en 11KW. Zeker hier in de randstad wordt je aan alle kanten van de weg gedrukt. Een gaatje dichtrijden is er niet bij, daar heb je het vermogen niet voor. Met wind tegen inhalen, vergeet het maar. 11KW is leuk in de binnenstad en op buitenwegen.
Je lult lekker, maar je hebt zelf ook niet met een opgevoerde brommer gereden.
En ja, ik heb in de loop der jaren vier fietsen gehad van 18PK of minder, waarvan één met zijspan. Ik ken het.
35KW is een prima vermogen, daar kan je goed mee op pad, maar het aanbod is erg schaars.


Dan moet je beter lezen.
Vertelde toch dat ik de eerste twee jaar op een SH150 gereden heb.
Dagelijks woon werk maar ook vakanties door België Duitsland en Frankrijk ;)
Wat nou het kan niet :P
Tis wel aanpassen en je beperkingen en plek weten.
 
Je mag met 18 jaar je wel te pletter rijden in een audi van 400pk, maar een motor is heeeeeel gevaarlijk.
Tuurlijk is 125 cc linke soep. Laatst nog een voorbij gereden op de snelweg. Reed daar tussen 2 vrachtwagens de idioot.
11 kw afschaffen en beginnen met 35 kw.
Zo'n 40 jaar geleden begonnen met motorrijden op een cz 125cc met 7 hele pk's
Reed alleen snel met wind mee, groot zeil erop, wind in de rug en café in zicht.

Ik gok zomaar dat de motor niet veel harder kon.

En 40 jaar geleden reden er 2,4 miljoen auto's in Nederland. Heden zijn dat er 8 miljoen, maakt ook nogal uit ;)
 
Dan moet je beter lezen.
Vertelde toch dat ik de eerste twee jaar op een SH150 gereden heb.
Dagelijks woon werk maar ook vakanties door België Duitsland en Frankrijk ;)
Wat nou het kan niet :P
Tis wel aanpassen en je beperkingen en plek weten.

Je bent ook maar een licht spijkertje... *D
 
Je mag met 18 jaar je wel te pletter rijden in een audi van 400pk, maar een motor is heeeeeel gevaarlijk.
Tuurlijk is 125 cc linke soep. Laatst nog een voorbij gereden op de snelweg. Reed daar tussen 2 vrachtwagens de idioot.
11 kw afschaffen en beginnen met 35 kw.
Zo'n 40 jaar geleden begonnen met motorrijden op een cz 125cc met 7 hele pk's
Reed alleen snel met wind mee, groot zeil erop, wind in de rug en café in zicht.]

Ik denk dat ze de regels voor motoren hebben aangescherpt omdat een audi met 400 pk vrijwel niet te betalen is voor een jongere, maar voor amper EU 1200 kun je al wel een sportmotor met 100+ PK krijgen.
 
quote:
Mark2302 schreef op 26 februari 2015 @ 19:03:Ik denk dat ze de regels voor motoren hebben aangescherpt omdat een audi met 400 pk vrijwel niet te betalen is voor een jongere, maar voor amper EU 1200 kun je al wel een sportmotor met 100+ PK krijgen.


Nou nee, Nederland weer het braafste jongetje van de klas
http://www.nieuwsmotor.nl...ng-getrapt-motorrijbewijs

Ik begrijp uit dat artikel dat ze nu het lichtste rijbewijs inderdaad ter discussie willen stellen, maar dat ze dan alsnog bij 2 categorieën willen blijven.
Dus je zit als 18 jarige hoe dan ook vast aan beperkt vermogen, zij het iets minder beperkt..

Moet na dat artikel wel toegeven dat NL idd weer eens het beste jongetje v/d klas wil zijn.
 
Ik ben een van die jongeren die nog even mooi gebruikt gemaakt had van die regeling, dat je rijbewijs automatisch zwaar wordt na twee jaar. Ik heb onlangs, twee jaar na behalen van me rijbewijs, een Yamaha R6 aangeschaft, mijn eerste motor.

Ik ben eigenlijk alleen een leuk opgevoerde brommert gewent, vind het rijden met een super sport dus nog erg wennen. Voor die vier keer dat ik gereden heb, heb ik wel gemerkt dat het fietspad veel veiliger is, want ik heb nu al iedere keer dat ik gereden heb op de rem moeten trappen voor een niet oplettende automobilist, terwijl ik gewoon naar verkeersregels reed...
 
Terug
Bovenaan Onderaan