motor rijschool zuidlimburg

Elsloo/Stein ben de naam ff kwijt, super rijschool met hoog slagingspercentage en eigen terrein voor bijzondere verrrichtingen. Ligt in dezelfde straat waar RDW ligt.

Ellan, jij bedoelt A2 motorpoint. Daarvan vind ik het zelf erg jammer dat je met 3 of 4 personenen tegelijk lest op dat grote terrein. Zo is er gemiddeld gezien minder aandacht voor de personen individueel.

Ikzelf heb mijn auto en motorrijbewijs bij Lintjens in Beek gehaald en daar ben ik zeer tevreden over!!
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf met veel plezier bij Ed Godding's rijschool in Maastricht gelest. ik denk dat een goede klik met je instructeur het belangrijkst is. en die had ik. Daarbij rijden zij altijd op de motor mee. Zelfs op de koude natte dagen. Ook les je altijd alleen.
 
Informeer eens bij rijschool Harrie Arets in Einighausen. Toffe kerel. Doe hem de groeten van een koppel uit Venray en hij weet wel wie je bedoeld. Echt een aanrader.
Greetz, Cardanfreak en veel succes met lessen. :]
 
Heb zelf les gehad bij keijbeck in susteren gereden. Altijd fijn en goed bevonden . Ze rijden ook met twee lesmotoren in een les maar heb je daar wat op tegen kan altijd prive les gegeven worden.

gr, Fireozzie
 
Ellan, jij bedoelt A2 motorpoint. Daarvan vind ik het zelf erg jammer dat je met 3 of 4 personenen tegelijk lest op dat grote terrein. Zo is er gemiddeld gezien minder aandacht voor de personen individueel.

Ikzelf heb mijn auto en motorrijbewijs bij Lintjens in Beek gehaald en daar ben ik zeer tevreden over!!
precies ja die bedoelde ik, ikzelf heb er niet gelest (ongeveer 40 jaar rijbewijs, gehaald op eigen motor met oefenvergunnning), maar mijn zoon heeft daar gelest 1e keer geslaagd, heb e.e.a. vanaf de zijlijn kunnen volgen was er zeer tevreden over. Maar ja ''smaken'' verschillen nu eenmaal.
 
In t zuidelijkste punt eijsden, daar heb je Peter waterval, dat is echt een aanrader!
 
Elsloo/Stein ben de naam ff kwijt, super rijschool met hoog slagingspercentage en eigen terrein voor bijzondere verrrichtingen. Ligt in dezelfde straat waar RDW ligt.

Daar zit Ruber ook, of zitten die op hetzelfde terrein?
 
Ligt er aan waar zij zich bevindt in ZL. Woont ze in Vaals heeft het weinig zin een rijschool in Maastricht te zoeken, denk ik zo.

Zit ze in (de buurt van) Heerlen (Noord), kan ik je rijschool Boy aanbevelen. Mijn vriendin lest daar ook (ok, de laatste weken even wat minder door het weer), maar je krijgt goede uitleg en hij is super relaxt. Snap je iets niet, blijft hij het je uitleggen, hoe lang het ook duurt (of je moet totaal geen aanleg hebben, dan zegt hij het je ook eerlijk). En nog een voordeel: hij rijdt met 1 kandidaat!

Zou haar / jouw keuze op deze rijschool vallen, doe Boy dan maar de groeten van mij (zie onderschrift onder de username).
 
Ellan, jij bedoelt A2 motorpoint. Daarvan vind ik het zelf erg jammer dat je met 3 of 4 personenen tegelijk lest op dat grote terrein. Zo is er gemiddeld gezien minder aandacht voor de personen individueel.

Ikzelf heb mijn auto en motorrijbewijs bij Lintjens in Beek gehaald en daar ben ik zeer tevreden over!!

Ik heb samen met mn broer bij a2 motorpoint (elsloo) gelest en ben er zeer tevreden over. Verschillende instructeurs gehad en kan niet zeggen dat ik ooit het gevoel heb te weinig of teveel aandacht gehad te hebben.

ook vond ik het handig dat er meerdere motoren stonden, en kon ik fijn een motor zoeken die bij mn korte benen pastte.
 
Echt in het zuiden kun je Adams in Voerendaal proberen. Relaxte kerel, goede uitleg, flexibel en lest met 1 kandidaat tegelijk.....
Mijn eerste eigen motor was een ex-lesser van Adams.....zag er niet bepaald fris uit toen ik hem kocht....

Mijn tip: Thewissen in Bocholtz en als 2e keus Wischmann in Landgraaf (maar dan wel les van Theo zélf).....


Zeker weten dat Thewissen de beste motorinstructeur van het zuiden is....die man kan dingen met een motor, daar sta je echt van te kijken....

Hun filosofie zoals die op de website staat, spreekt mij enorm aan:

Je motorrijbewijs halen!

Volgens ons één van de leukste rijopleidingen die je kunt volgen.

Dat weten wij bij auto- en motorrijschool Thewissen als géén ander. Je instructeur is zélf enthousiast motorrijder en rijdt vanzelfsprekend met zijn eigen motor mee tijdens de rijles. Op een ontspannen manier leer je sturen, remmen, bochten rijden en hij brengt je vanaf de motor een meer dan behoorlijke portie verkeersinzicht bij.

Verkeersinzicht? Is motorrijden gevaarlijk dan? Het antwoord is simpel: JA! Motorrijders maken meer kans bij een ongeval betrokken te raken dan automobilisten. Daarom koop je bij Thewissen geen pretpakketje van 15 lessen, waarbij een instructeur in een blik met 4 wielen achter 2 motorleerlingen aanrijdt. Instructeurs in een auto kunnen je alleen vertellen of je iets niet goed doet. Daarna mag je zélf uitzoeken hoe je het dan wél moet aanpakken.

Nee, tijdens de motorrijopleiding bij auto- en motorrijschool Thewissen is de aanpak wel éven anders:

  • Een degelijke opleiding in voertuigbeheersing,
  • Veel aandacht voor het onderkennen van risico's in het verkeer,
  • Ontspannen leren sturen over de Mergellandroute,
  • De instructeur rijdt zélf met de motor mee, rijdt zélf vaak voorop zodat je goed kunt kijken hoe het moet,
  • Ook zit je vaker bij hem achterop om echt 'feeling' voor de motor te krijgen,
  • Een complete motoroutfit (broeken, jassen, helmen, handschoenen, enzovoorts) hangt voor je klaar bij de rijschool. Je hoeft dus niet zélf te investeren in dure kleding, terwijl je misschien nog niet weet of je motorrijden leuk vindt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan