Ik denk ook dat er iets mis is in 1 vlotterkamer.
Het is een viertakt dus kan het niet schaden om eens voor minder dan 10 euri een flesje carburateur-reiniger te verdelen over 2 tankbeurten; tamelijk vaak helpt dit.
Bij onvoldoende resultaat kun je dan altijd nog de carb (laten) demonteren en goed onderzoeken en/of meer intensief reinigen.
Vonkgedrag lijkt mij normaal: de bougies zullen in SERIE staan, elk vanuit een einde van slechts 1 bobine met "massa" als dood middelpunt tussen de bougies in; ze vonken dan allebei tegelijk in dubbel tempo, waarbij in elke cilinder wisselend 1 vonk verspild is want spattend op een onnut doch onschuldig moment.
Edit: ja, bougies moeten haast wel gelijktijdig vonken vanuit 1 bobine, want puzzelend op Net vond ik de aanduiding bij deze machine "parallel twin" waarvoor ik elders weer de uitleg vond "180 graden" (in mijn denkraam dus: ANTIparallel, want om beurten exploderend). Om beurten dus ook 1 "verspilde vonk" en als er slechts 1 bougie aanwezig is en de andere niet kortgesloten: geen vonk. Liever dat "geen vonk" niet testen want bobine en kabels vinden de dan veel hoger oplopende spanning niet echt lekker, dreigend sproei-effect, "bliksempjes" met mogelijke isolatieschade, ofwel ipv geen vonk, ergens anders parasitaire vonk.