''De volgende ontwikkeling was zogenaamde CV (Constant Velocity of Constant Vacuum) carburateur.
De luchtsnelheid in de venturi blijft bij deze carburateurs nagenoeg gelijk.
Als de luchtvolumestroom toeneemt omdat we de gasklep openen, zal de druk in de venturi iets zakken waardoor de schuif omhooggedrukt wordt door wederom de buitenluchtdruk en zodoende de venturi doorlaat iets vergroot, waardoor de luchtsnelheid weer iets afneemt en daardoor de luchtdruk weer wat oploopt totdat een evenwicht wordt bereikt en de schuif balanceert op luchtdrukken.
De snelheid van de doorstromende lucht blijft zodoende nagenoeg constant en daardoor ook de onderdruk boven de sproeier waardoor een constante hoeveelheid brandstof wordt meegenomen.''
Is je tankontluchting wel vrij?Ik en m'n vader zijn er vanavond weer mee bezig geweest. Het enige wat we nog niet hadden bekeken was de vlotterkamer. Dus we hebben de hele carburateur er weer uitgehaald en in de vlotterkamers gekeken om de zuigers te controleren. Zag er allemaal goed uit, niks geen verstoppingen of wat dan ook.
Vervolgens alles weer in elkaar gezet en op hoop van zegen nog eens geprobeerd te starten. Dat lukte en het was geen probleem om hem door te trekken naar 5 a 6000 toeren. Toen even een proefritje gemaakt. 1 rondje door de buurt en het begon weer. Ik verloor vermogen en uiteindelijk sloeg de motor weer af. Ik heb echt geen flauw idee wat de oorzaak kan zijn.
''De volgende ontwikkeling was zogenaamde CV (Constant Velocity of Constant Vacuum) carburateur.
De luchtsnelheid in de venturi blijft bij deze carburateurs nagenoeg gelijk.
Als de luchtvolumestroom toeneemt omdat we de gasklep openen, zal de druk in de venturi iets zakken waardoor de schuif omhooggedruktomlaag gaan wordt door wederom de buitenluchtdruk en zodoende de venturi doorlaat iets vergroot verkleint, dus hogere luchtsnelheid dus meer brandstof, waardoor de luchtsnelheid weer iets afneemt en daardoor de luchtdruk weer wat oploopt totdat een evenwicht wordt bereikt en de schuif balanceert op luchtdrukken.
De snelheid van de doorstromende lucht blijft zodoende nagenoeg constant nee snelheid blijft niet constant, verandert juist om acceleratie niet te arm te maken, gasklep open geen onderdruk meer, dus geen benzine aanzuigingen daardoor ook de onderdruk boven de sproeier waardoor een constante hoeveelheid brandstof wordt meegenomen.''
Waar heb je deze slang op aangesloten? Hoort naar de benzinekraan te gaan (vacuumkraan)Hallo allemaal,
Sinds vorige week heb ik een probleem met mijn GPZ 500S. Starten lukt wel, maar zodra ik ee.........
Ik heb de tank verwijderd .......
Er loopt nog een tweede slangetje naar de tank, deze zuigt lucht aan. Wanneer ik deze afsluit loopt ie stationair een stuk beter (1000 toeren).
Maar met gasgeven slaat ie alsnog af.
Het is voor mij een raadsel. Zou het misschien iets met luchtdruk of met de verhouding brandstof en zuurstof te maken kunnen hebben?