Hallo allemaal, dank voor de vele reacties! Zoals ik al zei, ik ben nieuw hier en weet nog niet goed de weg.
Wat ik er niet bij verteld heb maar wel had moeten doen is dat mijn koelvloeistof regelmatig gecontroleerd en verschoond/vernieuwd wordt. Net zo als de motorolie
Mijn luchtfilter is nieuw net zo als mijn bougies
De CO is gemeten door een BMW monteur, hij meette en ik keek ernaar
.
Mijn olie/waterpomp ziet er goed uit en klinkt ook goed. Het is droog rond de pakkingen.
Het lijkt mij wel een zinnige actie om mijn koelvloeistofpomp eens na te kijken. Ook mijn thermostaat ga ik nu nakijken. Het lijkt erop dat ik het daarin moet gaan zoeken.
Geen flauw idee hoelang een thermostaat meegaat of hoe kwetsbaar een thermostaat is. maar na 20 jaar kan het best zijn dat ie kapot is gegaan.
Van "mijn" BMW monteur hoorde ik nog dat het ook kan liggen aan de "temperatuurweger".
Geen idee wat dat is of waar het zit maar het schijnt dat dit apparaatje het verschil weegt tussen de motortemperatuur en de buitenlucht.
Iemand enig idee?