Motor start alleen met startkabels

Quadrantz

MF'er
27 mei 2007
161
4
Zoetermeer
Sinds kort krijg ik de motor niet meer uit zichzelf gestart. De motor heeft 2 maanden in de schuur gestaan aan de druppellader.

Nu naar een paar keer proberen te starten lijkt het alsof de accu leeg raakt....terwijl deze gewoon 12v aangeeft. Als ik hem via startkabels start dan lukt het uiteindelijk wel en als hij warm is start hij direct weer.

Heeft iemand enig idee?

Gr. Quadrantz
 
En op bijv. motozoom zie ik erg veel prijsverschil tussen nieuwe accu's. Vanaf 20 euro tot 120 euro? Soms zonder accuzuur??

Iemand nog een tip voor een goeie maar niet te duur?
Ik had 2 Saito's die allebei uit de doos zo slecht waren dat de motor er niet op startte, daarna een Motobatt erin gedaan. Die is voorlopig top. Maar er zijn vast genoeg mensen met genoeg verschillende ervaringen.
 
Ik heb al zeven jaar een Saito. :P

full

Bron: Motorplus. 8-)

Altijd leuk als consumenten een product waarderen.
Ik had in mijn andere motor een Yuasa van 2011 die direct al kapot bleek. :')

Accupooldroog.jpg


In augustus gekocht, maar volgens mij lag het meer aan de eigenaar of motorzaak die hem afvulde. :P (en ik kocht de motor met 'een vreemde storing' *O* )
 
Haha goed punt, maar kijk eens naar het aantal koude starts van een amerikaanse V10 uit mijn hoofd. Maakt niet uit waarmee het vergeleken wordt, staan een aantal hele leuke tests bij met toch hele goeie uitkomsten.
Ik vind het ook prachtige ehh.. accu's. :Y ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Heb wat waardes voor jullie:

Motor uit: 12,3V
Motor aan: 11V
Bij starten: ik zag heel even 5,x staan en daarna stond hij op 7V

Accu vervangen kan denk ik geen kwaad of wel?
Heel rare waardes, dit mag niet eens kunnen; spanning behoort bij draaiende motor dicht bij 14V te zitten anders laadt de accu niet bij.

Of: bedoel je alleen "contact aan" (lampen aan?) zonder dat de motor draait?

Ik ben gewend dat een goede accu kort na het laden onbelast 13,2 V aangeeft.
 
Heel rare waardes, dit mag niet eens kunnen; spanning behoort bij draaiende motor dicht bij 14V te zitten anders laadt de accu niet bij.

Of: bedoel je alleen "contact aan" (lampen aan?) zonder dat de motor draait?

Ik ben gewend dat een goede accu kort na het laden onbelast 13,2 V aangeeft.

Excuus ik bedoel idd contact aan (en idd lampen aan). Na het starten met startkabels en een stukje rijden start hij daarna wel weer direct...

Maargoed er komt gewoon een nieuwe accu in, thanks voor de tips!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan