aan het nat slaan of niet nat slaan, kun je een indicatie krijgen of er wel of niet voldoende benzine in de cilinder komt.
als de bougie volledig droog blijft is de kans groot dat het aan de benzinetoevoer ligt.
is de bougie nat, kun je het beste eerst bij de bougie ontsteking zoeken.
Zit er een benzine pomp in dit model?
Zo, ja dan zou het ook nog de accu spanning kunnen zijn.
Ik verdenk de electronische ontsteking/CDI. Waarschijnlijk een transistor die niet helemaal lekker meer is. Als alles koud is werkt de transistor prima, maar na een paar seconden wordt hij heet en houdt er mee op.
Als ik wat gas bij geef voordat hij uitvalt, dan klimt hij maar zeer moeizaam in de toeren (komt nauwelijks boven de 2500 uit). Dan valt hij even helemaal weg, als hij daarna nog loopt dan is er niets aan de hand en reageert hij ook heel normaal op het gas. Heel apart allemaal maar ik maak mij er geen zorgen over
Als het een ingegoten CDI betreft kan het een losgewerkte soldering zijn.
Componenten worden warm en de aansluitpootjes worden wat langer. Als ze niet de ruimte krijgen om dat te kunnen zullen ze zich zelf loswerken uit de soldering en kan je dat effect bereiken. Na 15 minuut is alles weer afgekoeld en sluit het draadje weer aan op het soldeerpunt.
Zelfs in proffesionele apparatuur kom je dat soort fouten soms tegen.
Denken jullie echt dat zo'n soldering of transistor na 2-3 seconden zo heet kan worden? [knip]
Als de verbinding slecht is, en je motor start en trilt, dan heb je kans dat de verbinding los triltDe soldering niet, dat geef ik toe (ik ging ook niet verder op die solderingen in).
Maar de schakel transistor/thyristor/mosfet kan wel makkelijk binnen 3 seconden zo heet worden.
Als de verbinding slecht is, en je motor start en trilt, dan heb je kans dat de verbinding los trilt