Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Motor start moeilijk

Serdarovic

Banned User
23 nov 2002
307
0
Oldenzaal
Tot vandaag startte mijn gsx 600f altijd met een druk op de startknop probleemloos op, alleen vandaag lukte dat niet. mischien omdat het gisternacht heel koud was. Nu is de accu ook leeg door de moeizame startprocedure.
-Wat kan ik doen om dit probleem te voorkomen ?
Ik stal hem altijd buiten onder een afdakje,
 
Bij Kawa's doe ik, bij koud weer, altijd starten en gelijkertijd de choke van dicht naar open zetten. Niet te snel, ineens. Maar geleidelijk.

Mijn ervaring dat het choke knopje wel erg wil reageren (zeg maar van 0 naar 100 in een mm ). En dat het blokje juist iets tussenin nodig heeft.

Tijdens het starten goed luisteren en voelen wat het doet. Er zou een moment kunnen zijn dattie aan wil slaan of aanslaat.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
 

Ah, bedankt voor het antwoord! Hier kan ik mogelijk wel iets mee. Heb volgens mij ook ooit gelezen tijdens research naar de motor vòòr aankoop dat de choke bij deze Kawasaki weleens lastig/falend is oid. Ik zal sws wat standaard onderhoud gaan plegen nu de boel toch al deels open ligt.

Motor is begrensd op 35kw btw. Wanneer ik flink gasgeef, lijkt het weleens of ie hoger in de toeren enigszins inhoud zo nu en dan (wel heel minimaal hoor) tijdens het versnellen. Ik dacht dat dat door de begrenzing komt (begrenzing dmv inlaatringen oid, niet op gashendel), kan dat kloppen? Misschien wel door vuil brandstoffilter, die gaat ik sws vervangen. Brandstofpomp wil ik misschien ook nog nakijken als dat kan. Maar zou dat inhouden in hogere toeren ook evt. door een begrenzing kunnen komen?
 
Laatst bewerkt:
Hé topic van vroegah.

Ik heb ervaring met cb-1 die van 50pk was terug gebracht naar 25kW. Die liep het wel wat minder smeuïg. Tikkie onregelmatig en erg gevoelig op het gas.
Daar zaten busjes in zodat de gasschuiven niet helemaal meer omhoog konden. Vanwege vol rijbewijs heb ik na een tijdje die busjes eruit gehaald. En toen bleek dit best veel te schelen. (Buiten de toename van de peekaas)

Het zou dus heel goed kunnen. Maar je motor is ruim twintig jaar oud. Kan dus vanalles zijn waardoor het niet meer perfect is.
 
Laatst bewerkt:

Je lampen zullen iets opwarmen niet de accu
 
Nou compleet? Lampje zal anders wel veel meer in temperatuur stijgen dan de accu.
Dus beetje gelijk heeft ie wel.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de volle veertien jaar met dit topic bezig was.


Trouwens Peet als je heel toevallig binnen nu en drie maanden dit topic ziet.
Zou leuk zijn als je in Maart ook weer mee doet met obt.
 
Dit muggeziften is dus 1 van de redenen, waarom het modteam bezig is met het tech gedeelte.

Het ging er in dit geval om, dat door de verlichting te laten branden de temperatuur in de accu stijgt. Deze heeft vervolgens meer capaciteit om de motor te starten. Dat het lampje ook warm wordt, doet niet ter zake, dat iemand met een verkeerde stelling mensen op het verkeerde been zet, doet er wel toe.