ImperiumDX
Die hard MF'er
Ik ben geïnteresseerd in het laten tunen van een Ducati.
Op de website van Biggelaar heb ik deze info gevonden waarop
er uitgelegd wordt dat het Tunen van een blok, waarbij de flow
wordt geoptimaliseerd, pk en koppel wordt verhoogd, geen enkel
effect heeft op de slijtage van het blok. Sterker nog er wordt beweerd
dat het zelfs positieve effecten heeft aangezien er op lagere toerentallen al
hogere pk en koppel wordt geleverd dus minder slijtage.
Zie link voor stellingen en relaas van Biggelaar
http://www.biggelaar-performance.com/Onderhoud/Tuning/Tuning.htm
Citaat:
Slijtage en verbruik:
De meest gestelde vragen zijn: Is de slijtage groter, en neemt het verbruik toe?
Op beide vragen kunnen we hartgrondig NEE antwoorden!
Door het verbeterde koppel en middengebied heeft u meer vermogen voorhanden bij een lager toerental,
dus lagere zuigersnelheid en logischerwijze ook minder slijtage!
Hetzelfde geldt voor het verbruik, door betere flow een betere vulling, dus meer rendement,
dus een LAGER verbruik onder gelijke omstandigheden.
Zelfs als u gebruik maakt van het toegenomen topvermogen neemt het verbruik niet toe.
Mijn vraag is wat is jullie mening over deze stellingen?
Treed er echt minder slijtage op?
Heeft het echt geen negatieve gevolgen voor het blok?
(gesteld dat je het binnen de perken houdt)
Op de website van Biggelaar heb ik deze info gevonden waarop
er uitgelegd wordt dat het Tunen van een blok, waarbij de flow
wordt geoptimaliseerd, pk en koppel wordt verhoogd, geen enkel
effect heeft op de slijtage van het blok. Sterker nog er wordt beweerd
dat het zelfs positieve effecten heeft aangezien er op lagere toerentallen al
hogere pk en koppel wordt geleverd dus minder slijtage.
Zie link voor stellingen en relaas van Biggelaar
http://www.biggelaar-performance.com/Onderhoud/Tuning/Tuning.htm
Citaat:
Slijtage en verbruik:
De meest gestelde vragen zijn: Is de slijtage groter, en neemt het verbruik toe?
Op beide vragen kunnen we hartgrondig NEE antwoorden!
Door het verbeterde koppel en middengebied heeft u meer vermogen voorhanden bij een lager toerental,
dus lagere zuigersnelheid en logischerwijze ook minder slijtage!
Hetzelfde geldt voor het verbruik, door betere flow een betere vulling, dus meer rendement,
dus een LAGER verbruik onder gelijke omstandigheden.
Zelfs als u gebruik maakt van het toegenomen topvermogen neemt het verbruik niet toe.
Mijn vraag is wat is jullie mening over deze stellingen?
Treed er echt minder slijtage op?
Heeft het echt geen negatieve gevolgen voor het blok?
(gesteld dat je het binnen de perken houdt)
Laatst bewerkt: