Motor valt uit en loopt niet goed stationair

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja209

Rookie
15 jun 2023
12
1
Hi,

Mijn BMW F 700 GS gekocht in februari valt uit en loopt niet goed stationair. Motor terug naar de verkoper en de bougies en de rechter bobine zijn toen vervangen. Ik heb er 2 keer weer mee kunnen rijden en probleem is weer terug.

Iemand enig idee waar dat door kan? Krijg nu van de verkoper door dat die andere bobine ook vervangen moet worden. Klopt het dat het hierdoor kan komen of kan het ook iets anders zijn?

Heb er niet zoveel vertrouwen meer in die verkoper.

Groetjes Tanja
 
Wat het ook is, "zomaar" nieuwe onderdelen in je motor (laten) stoppen zonder eerst een goeie diagnose te stellen is geen goed idee.
Ik ken deze motor niet maar wat je beschrijft met gasgeven lijkt meer op de elektronica daarom heen zoals de TPS (throttle position sensor) of de mengsel meting in je uitlaat. Ook dat is maar een gok, ik zou een dealer of een goeie allround monteur opzoeken die o.a. je motor kan uitlezen op foutcodes.
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt meer als sluiting of iig iets electronisch in het gasklephuis uitgaande van drive by wire.

TPS is 1, maar de gasklepmotor of dus bekabeling kan ook.

Alles nalopen, afstellen en inderdaad foutcodes controleren is stap 1.
 
Die zegt dat er een nieuwe bobine in moet en dan zou het opgelost zijn. Moest ik zelf maar regelen. Maar zelf geloof ik niet echt dat dit het op gaat lossen. Die lijkt niet echt meer mee te willen werken aan een oplossing.
Apart.
Je heb toch garantie?
En zeker nog op de laatste mislukte reparatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan