Motor van de zaak

Hallo Oma :W

Maar zijn er ondertussen al mensen hier die een motor van de zaak rijden?
Heb zelf de mogelijkheid om een auto van de zaak te krijgen, maar een motor lijkt me ook een goeie optie :Y

Die zijn er zat!


Maar Belastingen zijn complex. Vaak is het: zo lang je enkel beroepsmatig rijdt, is het simpel en goedkoop. Eigenlijk net als bij een auto.

Ga je het ook privé gebruiken, dan komen er ook weer andere regeltjes en wetjes om de hoek kijken.

Er lopen (of liepen) trouwens wel topic hierover, kijk daar maar eens naar.

Overigens rijd ik vrolijk om de motor van mijn eigen zaak, die ook nog eens gedeeltelijk gefinancierd wordt door mijn door-de-weekse werkgever (maximale ficale uinutting van kosten woon-werk-verkeer).

Ik ben namelijk altijd bezig met bedrijfsplannen maken als ik naar mijn werkgever rijd ;)
 
Thanx Martell, heb al wel gezocht, maar kon eigenlijk alleen deze vinden, zal nog wat beter zoeken :Y

Ik geloof dat als je prive km's maakt je deze moet bijhouden en daarover wat belasting betalen?
 
Thanx Martell, heb al wel gezocht, maar kon eigenlijk alleen deze vinden, zal nog wat beter zoeken :Y

Ik geloof dat als je prive km's maakt je deze moet bijhouden en daarover wat belasting betalen?

Nou, ja en nee.....


Eigenlijk is het zo dat alles dat je baas aan jou beschikbaar stelt, en dat waarde heeft, onderhevig is aan de Inkomstenbelasting. Van een "maaltijd" (voorheen zelfs een soepje uit de automaat!) tot aan voertuigen.

Is het echter tbv uitvoering van bedrijfstaken, dan is het meer een onderdeel van het inventaris.

Als ik jou was, zou ik een telefoontje naar de BD er aan wagen, en daar je eigen specifieke mogelijkheden en vragen voorleggen. Want het hangt er maar net vanaf hoe zaken geregeld zijn, wat je baas kan en wil, en hoe je er gebruik van gaat maken.

Een hoop giswerk voor ons op afstand dus ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan