Motor winterklaar maken?

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Het is nog een beetje vroeg, maar stel em toch alvast.

Hoe maken jullie je motor winterklaar? En dan bedoel ik voor een motor die in de winter ook af en toe nog eens een ritje zal maken....
 
Het is nog een beetje vroeg, maar stel em toch alvast.

Hoe maken jullie je motor winterklaar? En dan bedoel ik voor een motor die in de winter ook af en toe nog eens een ritje zal maken....

Af en toe? Af en toe niet rijden bedoel je :+

Gewoon goed schoonmaken, flink in de was, en metalen delen in de
vaseline, WD40, Tectile (blank...) of een ander goedje.
 
Af en toe? Af en toe niet rijden bedoel je :+

Gewoon goed schoonmaken, flink in de was, en metalen delen in de
vaseline, WD40, Tectile (blank...) of een ander goedje.


Hehehehe. Ja in de winter is het afhankelijk van het weer. Als het verder niet hagelt of sneeuwt zal ik er vaker mee rijden. Maar ik hou het nu gewoon op: af en toe een ritje.

zijn er nog delen die extra aandacht nodig hebben voor de winter?
 
Het is nog een beetje vroeg, maar stel em toch alvast.

Hoe maken jullie je motor winterklaar? En dan bedoel ik voor een motor die in de winter ook af en toe nog eens een ritje zal maken....

Mijn manier deze winter ?

Motor strippen, kappen schuren, kappen naar spuiter brengen... vervolgens velgen demonteren en naar de poedercoater brengen. ;) bla bla bla *O*
 
Hehehehe. Ja in de winter is het afhankelijk van het weer. Als het verder niet hagelt of sneeuwt zal ik er vaker mee rijden. Maar ik hou het nu gewoon op: af en toe een ritje.

zijn er nog delen die extra aandacht nodig hebben voor de winter?

Als je het beschermlaagje een beetje bijhoud, dus met de tuinslang afsproeien
(leuk in de tuin als het vriest...) en dan weer dunnetjes aanbrengen,
dan hoef je verder niets te doen.
 
ik doe in de winter niets wat in de zomer ook niet word gedaan.

de enige tijd dat ie dan ook helemaal niet word gebruikt is als het vriest.
langste tijd dat hij onafgebroken stilstaat is dan een maand en dan hang ik hem voor de zekerheid aan de druppellader.
 
Inspuiten in de S100 bike protector. Gewoon de hele winter laten zitten. Gaat er wel vies uitzien, maar wat boeit dat?
Van het voorjaar met S100 total cleaner de rommel er weer af halen.
 
Ik maak bij een motor altijd een 12V aansluiting onder het kontje (gezekerd op de akku) zodat een druppellader zonder demontage van het zitje aangesloten kan worden. Nodigt in de winter sneller uit ff een stukje te gaan rijden (stekker er uit en rijden) en voorkomt dat het alarmsysteem de akku leegtrekt... Voor de rest: zoveel mogelijk rijden. Kou kan je je op kleden, zodat alleen gladheid overblijft als geldige reden niet te rijden (imho)....

JR
 
Zoals gemeld is: koop een bus siliconen spray en spuiten maar!
Ligt er wel een beetje aan of je een racer met kuip hebt of een "naakte" bike.

Kzou het alleen niet op je zadel, schijfen, banden spuiten.

Trouwens het is ook wel handig als je motor met zn banden van de grond af staat als tie een paar maanden stil staat. Je hebt theoretisch de kans dat de banden een beetje een soort plat kantje krijgen..... hoewel dit denkik wel mee zal vallen. Maar toch. Het helpt ook wel als je je banden ietsje harder oppompt.

Verder is WD40 een ideaal spulletje voor je kabels, gashandle en de vorkpoten. De keerringen van de vorkpoten drogen zo ook niet uit.

suk6
 
Terug
Bovenaan Onderaan