motorado leeuwarden

Aangezien de laatste reactie bijna 3 jaar geleden geplaatst is, even wakker maken en oma uitzwaaien :W

Heeft er iemand recente ervaringen met motorado, oude topics geven positieve en negatieve reacties.

thanx
 
heb er vorig najaar een kijkje genomen

vond de mensen in de zaak nogal passief, niemand die even vroeg of ze konden helpen, assisteren
zelfs niet toen ik uitgebreid een kop koffie nam, half motorpak uitdeed
en vele motoren ging proefzitten :9


buiten stond een jongetje van een jaar of 12/14 (+/-) een aantal motoren te "wassen"
met tuinslang en harde straal.... opzich niks mis mee, maar vond het niet echt professioneel staan :)

werkplaats geen ervaring mee
 
Ok, misschien even melden dat het niet om onderhoud gaat maar om evt aanschaf motor en evt accesoires
 
hoor vrijwel geen slechte dingen over Motorado, en ze kunnen toch zeuren die friezen...... _O- Dus dat moet wel goed zitten.

Ken hem zelf wel als een vakman, die inderdaad een beetje lomp over kan komen, maar dat is een kleinigheidje en moet je even doorheen.
 
Voor ik uiteindelijk mijn huidige KTM 990 SMT kocht bij André Motors in Ermelo, ben ik met mijn in te ruilen HD Sportster uit 1992 ook bij Motorado langsgeweest omdat naast de bovengenoemde KTM ook de Triumph Tiger 1050 mijn interesse had.
Hij had daar een special edition staan en ik ben daar omheengelopen en vroeg of ik er even op mocht zitten. Was natuurlijk geen punt, en we raakten gelijk wat aan de praat.
Ergens in dat gesprek stelde hij- en beantwoordde ik- de vraag wat ik eventueel in zou willen ruilen.

Meteen was het gedaan met interesse van zijn kant ; "Die moet je maar zelf via marktplaats verkopen, kan me niet schelen hoe goed-ie erbij staat, ik wil hem gewoon niet hebben".

Dat was eerlijk van zijn kant, maar voor mij reden om daar geen zaken te gaan doen. Heb later wél een proefrit op een Triumph Tiger 1050 gemaakt bij een dealer in Zwolle, en die deed me zonder probleem een heel behoorlijk bod voor m'n HD.Fijn rijden zo'n 3 cilinder trouwens en die Arrows klonken ook goed :]

Na de proefrit op de KTM 990 SMT was ik echter 'verkocht' en zo ben ik bij KTM terecht gekomen.

Ik heb me echt verbaasd over de halstarrigheid die uit z'n opmerking sprak.Had de motor niet eens gezien , laat staan mijn bewijsbare onderhouds historie etc. Hij heeft zeker slechte ervaringen uit het verleden gehad, wie weet ? :?

Zeker omdat z'n concullega Triumph dealer uit Zwolle er wel been in zag en ook de KTM dealer het prima inruilmateriaal bleek te vinden.

Afgezien van die 'ervaring' vind ik het wel een prettige zaak om een bakje te doen, wat naar de motors te kijken en voor wat smeer/poetsmiddeltjes (klein grut). Best relaxte sfeer vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Zelf woon ik in Den Haag, dus een beetje te ver uit de buurt. Maar een vriend van mij uit Leeuwarden doet er veel zaken en is altijd heel goed geholpen. Zo had hij een keer een nieuwe Moto Guzzi California gekocht, die naderhand niet goed bij hem bleek te passen. Let op, die motor was wel goed, maar hij kon er niet goed mee overweg. Heeft het 3000 kilometer geprobeerd, maar het werd niks. En toen heeft Motorado hem echt een killer deal gegeven op een andere motor. Dat kostte bijna niets.
En nu heeft hij weer een andere motor ergens anders gekocht, simpelweg omdat Motorado het merk niet verkoopt. Maar daar wordt niet moeilijk over gedaan, is even welkom voor een bakkie en een praatje. Is gewoon een goede zaak.

:]
 
Mijn voormalig rij-instructeur doet daar al zijn motorzaken kwa aankopen. Onderhoud laat ie dichter bij huis uitvoeren, om en nabij Sneek.

Ben 1 keer daar geweest en ondanks dat ik op dat moment nog niet in bezit was van A-rijbewijs, werd ik toch heel vriendelijk te woord gestaan en alvast geadviseerd mocht ik rijbevoegd worden verklaard. ;) Ze zijn dealer van o.a. Kawasaki en Triumph, laat de Z750 en Street Triple nou net 2 van mijn favorieten zijn op mijn kandidatenlijst zijn, yay!

Ik moet wel toevoegen dat reserve onderdelen volgens mijn oud rij-instructeur lang op zich laten wachten. Of dat aan Motorado ligt of aan het merk Kawasaki (hij rijdt een Versys), dat weet ik niet. Misschien dat iemand anders dit kan ontzenuwen of bevestigen.

Ik denk dat Motorado inderdaad niet zeer competatief zijn met hun prijzen, maar ze zijn in mijn ogen een eerlijke en kundige motordealer.
 
Ja ik kom er regelmatig, voor kettingsprays en dat soort dingen. Ik vind het leuke lui daar. Ik heb 1 keer aangeklopt bij hun werkplaats en dat vond ik wel heel prijzig - 25 euro voor het stellen van de ketting. Ik kreeg zelf de achteras niet los want die sleutel had ik niet in huis en had haast, dus ben daar langs gereden.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties.
Maar zouden jullie een motor ver uit de buurt kopen of toch liever dichter bij huis want friesland ligt ook niet bij mij naast de deur.
 
Ja ik kom er regelmatig, voor kettingsprays en dat soort dingen. Ik vind het leuke lui daar. Ik heb 1 keer aangeklopt bij hun werkplaats en dat vond ik wel heel prijzig - 25 euro voor het stellen van de ketting. Ik kreeg zelf de achteras niet los want die sleutel had ik niet in huis en had haast, dus ben daar langs gereden.

Zo dan :o Ze mogen je niet zo of wel? :P
 
bedankt voor de reacties.
Maar zouden jullie een motor ver uit de buurt kopen of toch liever dichter bij huis want friesland ligt ook niet bij mij naast de deur.

Ik heb m'n motor (KTM SM-T) dik 100 km van huis gekocht.
Voor mij is een bedrijf met een prima reputatie waar ik me 'senang' voel vele malen belangrijker dan de nabijheid. Zeker als het onderhoud e.d. betreft.

Uiteraard is het hándig als je een garantie gevalletje hebt dat je niet een halve wereldreis hoeft te maken om het te laten verhelpen, maar dat zal bij mij nooit de doorslag geven bij het kopen van een motor.
Belangrijkste is toch de prijs van de motor in relatie tot staat van de motor,en als de verkoper redelijk tot goed bekend staat is dat een aardige plus.
Staat-ie minder goed bekend dan moet voor mij de prijs lager zijn voordat ik er een motor overweeg te kopen.

Succes !
 
Heb een jaar of 8 geleden stage gelopen bij Motorado Leeuwarden.
Kom er helaas niet zo vaak meer i.v.m. dat de openingstijden hetzelfde zijn als de openingstijden van mijn werk.
Ik vond het er altijd erg gezellig, zeker op donderdagavond. Dan komt de "vaste" ploeg koffie drinken :9

Ben er oudejaarsdag nog ff geweest om de nieuwe aanwinst (Fireblade) te tonen en heb meteen een Optimate acculader meegenomen en spiegeltjes besteld.

Oude herrineringen kwamen weer boven, tijdens het anderhalf uur durende peukje/bakje 8-)
 
motorado leeuwarden ik kan niks anders zeggen dan dat dit een winkel is waar je goed geholpen geadviseerd wordt door joop en dedde en tiny niet te vergeten natuurlijk ik kocht ergens anders mijn huidige motorfiets en had hier en daar wat problemen naar motorado toe en ben er erg goed geholpen met mijn probleempjes ik heb er later nog eens een keer mijn motorfiets heen gebracht voor twee nieuwe banden dunlops wel te verstaan ook geen probleem ik ben erg te spreken over de service van het motorado team en loop er ook graag binnen al is het maar voor een praatje of een bakje leut dit kan altijd en ik rijdt niet eens een motor van het merk waar zij dealer van zijn ik kan niks anders zeggen dan topzaak
 
bedankt voor de reacties.
Maar zouden jullie een motor ver uit de buurt kopen of toch liever dichter bij huis want friesland ligt ook niet bij mij naast de deur.
Hmm.., Kalsbeek (Zwolle) is wat dichter bij huis en heb ik ook prima ervaringen mee. Ook AMC in Lemelerveld is goed en niet zo duur.
 
Ik hoor verhalen uit mijn omgeving dat ze relatief duur zijn.

Ik ben van plan om de hele handel, van motor tot handschoen, daar te halen. Daar verwacht ik ook een aangepast prijskaartje van. Maar ik heb mij laten vertellen dat het daar vrij moeizaam gaat?

Toen ik er laatst was en om een offerte vroeg van de complete handel kreeg ik een offerte met puur bruto bedragen...
 
Ik doe al het onderhoud van mijn motor zelf en haal mijn onderdelen altijd bij Motorado. Ze nemen altijd de tijd voor me om onderdelen op te zoeken waarvan in het onderdeelnummer niet heb kunnen traceren. Ook als ik een mailtje stuur voor wat onderdelen dan bestellen ze het en leggen het apart totdat ik het op kom halen. Laatst had ik een rubberen dop nodig voor mijn oliedruksensor maar helaas was deze niet los te bestellen. Hij stond zelfs niet op de blueprints, en volgens hun zou hij dan onderdeel zijn van de complete kabelboom. Toen hebben ze voor mij een aantal bakjes in hun magazijn overhoop gehaald en uiteindelijk ben ik toch nog met een, bijna gelijke, dop het pand uitgelopen. Dus nu zit er zelfs een Triumph onderdeeltje op mijn Kawasaki. Kosten? Gratis.

Soms moet je wel wat om aandacht vragen, maar dat komt goed uit, want ik heb een hekel aan zaken waar ze meteen al komen vragen of ze kunnen helpen. Nee, als ik hulp nodig heb dan vraag ik er zelf wel om.

Verder hele aardige mensen, bakje koffie of thee staat altijd klaar. Je moet soms wel even door het stugge Friese karakter heenkijken.

Hele goede zaak!
 
Terug
Bovenaan Onderaan