Motorband internet besteld en nu?

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.363
1.117
Heb een motorband op internet besteld en bel de motorzaak waar ik vaker kom om te vragen om deze erop te leggen. Ook vraag ik of ie remblokken heeft omdat deze ook aan vervanging toe zijn.
Begon ie over, waarom ik niet bij hem de band had gekocht, hij had een grote voorraad en hij bleek nogal gepikeerd hierover.
"Als je boodschappen doet bij de supermarkt en koopt een zak patat,dan ga je toch ook niet naar een patatzaak om te vragen of ze de patat voor je willen bakken?" Huh...? :?
De meeste huishoudens hebben een fritespan, maar geen banden balanceerapparaat, toch?
Dus die vergelijking vind ik nergens op slaan.
Ik vraag hem netjes of ie de band alsnog erop wil leggen? Ja, maar dat kost €30,=! Met uitbalanceren erbij.
Tegenwoordig kun je heel veel op internet bestellen en meestal goedkoper ook.
Heb ooit eens een achterband besteld bij hem en had deze niet op voorraad en hij ook de nog de verkeerde besteld, dus het duurde toen langer dan verwacht.
Dus nu bestel ik een band zelf.
Prima, zaken zijn zaken,maar je bent als motorzaak evengoed afhankelijk van je klandizie en service.
Hoe denken jullie hierover?
 
Op andere dagen dan vrijdag had ik een scherp verhaal geschreven maar nu lopen we de kans dat je boel loopt te stangen.
 
Om eerlijk te zijn snap ik de motorzaak wel.

Je koopt online een band (mede om goedkoper uit te zijn), Maar je zal dan inderdaar wel rekening moeten houden met extra kosten voor het laten monteren.

Dat een motorzaak dan vervolgens een hogere prijs hanteert kan ik ook inkomen, Meestal zit bij aanschaf van een nieuwe band in de prijs de montagekosten ook al berekend.

Online banden (of wat dan ook) zal altijd goedkoper zijn dan in een "echte" winkel want meestal hebben de webshops geen showroom,werkplaats en daardoor extra personeel wat allemaal geld kost.

(Gelukkig heb ik er zelf geen last van, Ik koop mijn bandjes waar ik me er prettig bij voel en slinger ze zelf er wel even onder O-) )
 
30 euro voor een band opleggen is een normale prijs hoor.

Ik bestel altijd gewoon een band op internet en laat hem in ruil voor 2 appeltaarten van de hema door een klant van me op de velg leggen :p

Snap trouwens de motorzaak wel. Wij verkopen ook geen banden aan particulieren. Puur om dit soort gezeik te verkopen onder het mom van: "garages moeten ook wat verdienen"
 
Laatst bewerkt:
Als hij voor die €30 je wiel de- en monteert vind ik het een logische en nette prijs voor een meegebrachte band.
Wiel heb ik al 2 dagen geleden gedemonteerd. Hoeft alleen de oude band eraf te halen en de nieuwe erop te leggen. Ook rij ik er zelfs naar toe,zodat ie hem niet hoeft te halen.
 
Laatst bewerkt:
Wiel heb ik al 2 dagen geleden gedemonteerd. Hoeft alleen de oude band eraf te halen en de nieuwe erop te leggen. Ook rij ik er zelfs naar toe,zodat ie hem niet hoeft te halen.
precies hetzelfde gedaan. Kostte me €25 dacht ik. Je probleem is?
 
Terecht . Heb zelf een autobedrijf en wordt ook doodziek van de internet mensen
zelf spullen kopen = zelf ook lekker monteren . Thuis !!!!
je neemt ook geen deeg mee naar de bakker om er een brood van te laten maken
 
30,- is acceptabel als hij hem er zelf onder vandaan haalt en er weer onderzet, maar niet voor een losse velg. Je betaald gewoon de tijd waarvoor hij bezig is. Is zeker niet meer als 20 min dus 20,- euro is acceptabel, alles meer is snel rijk worden en frustratie. Had hem lekker de tyfus laten krijgen. :Y Ik doe het dus ook allemaal lekker zelf, want het zij meestal oplichters in mijn ogen.
 
Hoezo oplichters ? Ook op je materiaal moet je wat kunnen verdienen , als je het alleen van de uren moet hebben kom je wat te kort op het eind van de maand
de duizenden euro's aan speciale gereedschappen ed moeten ook betaald worden
 
Oplichters ?
Niet een klein beetje andersom.

En krijgen we volgende week een verhaal over helm passen in de winkel en kopen op internet ?
Ook zo'n klassieker.
 
Ja, adresje hebben waar je voor een paar euri de banden om kunt leggen en naderhand nog bier ken zuipen is altijd fijn. ;)
 
Hoezo oplichters ? Ook op je materiaal moet je wat kunnen verdienen , als je het alleen van de uren moet hebben kom je wat te kort op het eind van de maand
de duizenden euro's aan speciale gereedschappen ed moeten ook betaald worden
Simpele oplossing. Mensen die jou vragen om een zelf gekochte band te monteren vraag je gewoon een prijs waar jij het voor wil doen. Simpel. Vinden ze het te duur, zoeken ze het maar uit.
Waarom jezelf zo opwinden? is nergens goed voor.
En krijgen we volgende week een verhaal over helm passen in de winkel en kopen op internet ?
Ook zo'n klassieker.
Ander verhaal, zeker een kutstreek. Ook geen goed woord over voor dat soort acties.
 
Laatst bewerkt:
Ach man, stelletje moraalridders...

Ik snap dat motor zaken ook wat moeten verdienen maar je hebt motor zaken die sommige dingen echt voor achterlijke prijzen aanbieden. Als dit de enige motorzaak bij jou in de buurt zit en je hebt dezelfde helm gezien op internet, zou je een dief uit je eigen portemonnee zijn om hem toch bij die motor zaak te kopen. Voor een verschil van 20-30 euro is het de moeite niet waard, puur vanuit garantie en service.

En in dit geval, je hebt je motor band voor weinig op internet kunnen krijgen dus kun je best 30 euro betalen voor montage. Ben je alsnog goedkoper uit...
 
Ik heb het vorige zomer aan de hand gehad. De set Metzeler Tourance Next die ik wilde waren in NL toen niet te krijgen.

In Duitsland besteld, 2 dagen later binnen en bij een particulier laten monteren en balanceren voor € 15,- per los wiel.

Gewoon even op MP gezocht op "monteren banden".
 
80euro/uur voor een stagiair die "vakkundig onderhoud" uitvoert vind ik absurd.
 
Terecht . Heb zelf een autobedrijf en wordt ook doodziek van de internet mensen
zelf spullen kopen = zelf ook lekker monteren . Thuis !!!!
je neemt ook geen deeg mee naar de bakker om er een brood van te laten maken

Ik ben wanneer het uitkomt ook een internet mens, en heb inderdaad dan wel het fatsoen om niet te zeuren voor montage of vragen bij een garage of het desbetreffende onderdeel.

Misschien een beetje een andere richting, maar wat ik nog wel moet zeggen..

Laats ben ik wezen kijken voor een houtkachel voor thuis (grote verbouwing etc.) , dus er moest een houtkachel komen.
Netjes naar een speciaal zaak gegaan voor informatie en offerte's etc. want stoken op hout is nieuw voor mij, dus wel zo prettig als je dan gewoon persoonlijk geholpen kan worden :)

Dus helemaal tevreden naar huis met alle foldertjes en nieuwe ideeën etc. :)

Stom toevallig (ja echt) raakte ik op ebay verzeild, en toen dacht ik, he, laat ik is deze houtkachel intypen (wel Ebay Duitsland trouwens) , nee, wat zie ^%^#$#$ laat ik het zachtjes zeggen, RUIM de helft goedkoper voor precies dezelfde kachel, en dan hebben we het niet over enkele tientjes of zelfs 'enkele' honderdjes, zeg maar gerust 2 handen honderdjes goedkoper :X :X :X :X (ja, dure design kachel etc. :+ )

En hetzelfde trouwens met gereedschap, maar van het gereedschap had ik al de gewoonte genomen om dat in Duitsland te bestellen, want het is minstens 30% goedkoper, en voor het gemiddelde dure/prof. gereedschap, wat toch al snel richting de 200ballen gaat, is dat serieus geld te noemen. En ze komen het nog door de brievenbus proppen ook !

En de middenstand hier maar klagen dat het zo slecht gaat |(

Dat de belastingen etc. hier hoger zijn, oke, maar sommige dingen zijn gewoon echt niet goed te praten, verschillen van ruim 50% is gewoon oplichterij :+

Maar ik vind het vooral triest voor de lang gekoesterde Hollandse V.O.C. mentaliteit van HANDEL. Het lijkt wel, als je zulke prijs verschillen dan constateerd, dat die mentaliteit gewoon door het afvoerputje gespoeld wordt.
Sommige ondernemers vragen er gewoon om om failliet te gaan, de consument is niet achterlijk meer.
In Duitsland zie je trouwens ook, dat zo goed als iedere handel ook een internet winkel heeft.

Waarom begint de doorsnee garage, of motorzaak, hier ook niet een internet/online afdeling ?

De consument vraagt hierom, waarom wordt er dan toch totaal niet op ingesprongen ?

Luiheid, (Suske en Wiske) de verdwenen V.O.C. mentaliteit :+ , spelen denk een hele grote rol. (net als de fles :+ :+ )
 
Ik kom bij genoeg onderdelenzaken en ken de marges, krijg standaard 25 a 40% korting op onderdelen bij deze zaken en dan ben ik geeneens een grote afnemer. Garages hebben jaren alleen maar geprofiteerd, goude bergen omdat iedereen geen keuze had, en nu moeten ze een keer gaan werken en lopen ze te huilen. Alle korting zelf opstrijken en de hoofdprijs doorberekenen aan de klant, dat noem ik oplichterij. Ik omarm de internet conurrentie en het goedpraten over gereedschapkosten is ook kul, minimaal 60,- euro per uur rekenen, terwijl een monteur een 15,- kost dus die overhead kosten zijn wel gedekt.

No hard feelings verder hoor. ;)
 
Laatst bewerkt:
Doe ik ook altijd zo... bandjes bestellen, zelf de velgen er uit halen wat me een half uurtje kost, en de velgen met banden naar de motorzaak brengen om om te leggen. Weet ik zeker dat mijn velgen er weer goed in zitten na afloop en scheelt VEEL geld.
De zogenaamd goedkope motorboer hier vraagt zon 340 euro voor banden incl. montage, en ik ben in totaal meestal zon 240 euro kwijt aan banden, + 30 euro omleggen en een uurtje knutselen.
Met dat uurtje knutselen dus 70 euro bespaard, en dat vind ik nogal wat.
 
Laatst bewerkt:
Een bandenmonteermachine en een balanceer apparaat kost ook niet niks.
En ( plak ) lood kost ook best wel wat, nette prijs voor 30 euro ;-)
 
Een bandenmonteermachine en een balanceer apparaat kost ook niet niks.
En ( plak ) lood kost ook best wel wat, nette prijs voor 30 euro ;-)

Absoluut, en 30 euro is een leuk bedrag nog om te betalen.
Voor een motorzaak lijkt me het ook makkelijk geld verdienen.
Een half uurtje werk 30 euro verdienen, met vrij simpel werk.

Zelf heb ik wel eens zitten denken om een banden demonteer apparaat aan te schaffen en een eenvoudig balanceer apparaat( op zwaartekracht). Alleen weet ik niet of dit zo makkelijk gaat, en rendabel is.
 
Ik heb een adresje waar ik een prijs voor de band die bijna hetzelfde als de internet prijs is betaal. En hij (de)monteert het wiel, vervangt de band voor 17.50. Is wel in Brabant, hier in noord holland kon ik voor die service alleen bedrijven vinden die er 35 euro voor vroegen en de band ook nog 30 euro duurder was. Nou daar heb je weer een mooi toertochtje naar Brabant voor :-). Anyway ik snap het feit ook wel dat ze graag iets marge op de band maken. Je had t ff wat beter uit moeten zoeken. Die internetwebshops die banden verkopen hebben soms ook adressen waar ze niet moeilijk erover doen.
 
Volgens mij kan een zaak in 10 minuten een band eraf halen, nieuwe erop zetten, uitbalanceren en de band oppompen. Dan is €30,= snel verdiend.
 
Hier in Leeuwarden meerdere bandenboeren die het voor een tientje doen als je met losse velg komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan