Ik heb een R6 circuitracer uit '02 gekocht,maar met een tik in het blok.
Nu wil ik het blok laten reviseren, als dat nog zin heeft!
Wie heeft een goed adresje voor mij van een revisie bedrijf voor motorfietsen?
Alvast bedankt,
gr MarVeLous
Ik heb een R6 circuitracer uit '02 gekocht,maar met een tik in het blok.
Nu wil ik het blok laten reviseren, als dat nog zin heeft!
Wie heeft een goed adresje voor mij van een revisie bedrijf voor motorfietsen?
Alvast bedankt,
gr MarVeLous
Motorzaak brengt de onderdelen ook vaak naar een revisiebedrijf.
Jouw rare gewoontes en tikken...waar zit die tik dan?
Ik breng krukassen cilinder e.d gewoon weg naar een automotorrevisie bedrijf die ik 100% vertrouw.
Het demonteren en opbouwen die ik altijd gewoon zelf omdat een motorfietsblok gewoon echt anders is dan een autoblok.
Ik ga voor optimaal resultaat.
Een autorevisiebedrijf weten heel goed wat ze doen, maar een blok opbouwen is weer wat anders.
Maar weet je wel zeker dat je die R6 wilt reviseren??????
Zijn nogal vreselijk zwakke blokken
En jij gelooft dat?De vorige eigenaar had er zelf niet veel mee gereden, o km op het circuit alleen op een pleintje en daarvoor heeft hij ruim een jaar stil gestaan.
En als het toch open ligt kunnen ze gelijk die tik checken.Blue Print Optimalisatie, € 1300,--
Optimalisatie met behoud van originele onderdelen.
Hiervoor moet het blok uitgebouwd worden, de kop netjes afgewerkt,
de kleppen krijgen extra aandacht en dit alles zonder wilde ingrepen,
zodat alles zo betrouwbaar blijft als standaard.
De vermogenswinst varieert van 5 tot 15 PK.
Deze winst is afhankelijk van model en cilinderinhoud.
Prijs inclusief: 2 dyno runs en het in- en uitbouwen van het blok.
Na afspraak in 5 werkdagen klaar.
http://www.pajic-racing.com/RenD/RenDtuning.htm
Een R6 blok is eigenlijk een beetje een wegwerpblok.
Cilinderbussen willen nogal eens scheuren en de bigendlagers gaan nog weleens stuk, net als de versnellingsbak.
En juist het zelf in elkaar zetten geloof ik niet zo erg in ivm het monteren van de juiste lagerschalen , heb je een binnenmicrometer, kan je de speling opmeten of gebruik je de kleurcode,s van de lagerschalen en merktekens??
Of gebruik je plasticouge om de speling op te meten???
Hoe meet je de rondheid van de cilinderbussen en de lengtevorm van de bussen.
En hoe controleer je de cilinderkop.
Met een R6 moet maar iets niet helemaal goed te zitten en het is gewoon boem.
Ik ga het volgen en succes ermee
Goed ik ga gewoon kijken wat ik zelf kan doen en wat niet.
Ik hoop dat het meevalt met het blok.
Ga het nu eerst maar eens onder de fiets vandaan halen.
Is een ander blok kopen en dit blok verkopen geen optie .... ?? Ik weet niet of er veel redelijke r6 blokken worden aangeboden ....