Motorblok vervangen Honda A1

Status
Niet open voor verdere reacties.

BikeLife_GXS

BikeLife_GXS
7 sep 2021
35
11
Rotterdam
Facebook
Instagram
Hi Riders,

Ik heb jullie hulp nodig!

Vandaag is mijn motorblok van mijn Honda cb 125F (volledig) kapot gegaan, omdat er geen motorolie meer in zat.

De garage zei dat een nieuw blok €2200 gaat kosten. Dit ga ik natuurlijk niet doen.

Ik wil dus een (het liefst) dezelfde motorblok erin zetten, maar die verkopen ze niet tweedehands.

Kan ik een motorblok van bijv 150cc erin zetten? Zoja, waar moet ik dan op letten? (Afmetingen ect) en kan dit ook van een ander merk?
(Graag duidelijke uitleg, want ik heb er helemaal geen verstand van).

Ik weet dat het niet mag, maar anders is mijn motor twv €2500 opeens niks meer waard, dus ik moet wel een motorblok erin toevoegen.

Ik zou de motor binnen een maand verkopen, omdat ik een a2 motor klaar heb staan, maar ik vind het zonde om de motor naar de sloop te brengen terwijl alleen een tweedehands blok in hoeft.

Het gaat om het model: glr1251wh
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst eens beginnen om het blok aan te vragen op sloop-onderdelen motorfiets
Je weet nooit of er mss toch ergens nog 1 ligt?
Een CBR125-blok 2005 kost je €600 (weet niet of ie gaat passen?)
Ik vraag me soms oprecht af of het verhaal gelezen wordt. Zoals aangegeven ik heb overal al gezocht.

De site die je me stuurt hebben ze het blok niet, daarom vraag ik welke er wel op zou passen.
 
  • Grrr
Waarderingen: NB92
Ik vraag me soms oprecht af of het verhaal gelezen wordt. Zoals aangegeven ik heb overal al gezocht.

De site die je me stuurt hebben ze het blok niet, daarom vraag ik welke er wel op zou passen.
Met twee keer zoeken vind ik er een in de buurt van Dortmund

Je motor als defect verkopen levert het meest op. Reken voor een motorblok in goede staar zeker op 750 euro.

Andere blokken gaan niet passen (in ieder geval niet zonder aanpassingen) en je geeft aan zelf niet handig te zijn. Het vastlopen door te weinig olie is al een veeg teken. Voorkom het uitgeven van extra geld en een gestrand project. Zie het als leergeld
 
Hi Riders,

Ik heb jullie hulp nodig!

Vandaag is mijn motorblok van mijn Honda cb 125F (volledig) kapot gegaan, omdat er geen motorolie meer in zat.

De garage zei dat een nieuw blok €2200 gaat kosten. Dit ga ik natuurlijk niet doen.

Ik wil dus een (het liefst) dezelfde motorblok erin zetten, maar die verkopen ze niet tweedehands.

Kan ik een motorblok van bijv 150cc erin zetten? Zoja, waar moet ik dan op letten? (Afmetingen ect) en kan dit ook van een ander merk?
(Graag duidelijke uitleg, want ik heb er helemaal geen verstand van).

Ik weet dat het niet mag, maar anders is mijn motor twv €2500 opeens niks meer waard, dus ik moet wel een motorblok erin toevoegen.

Ik zou de motor binnen een maand verkopen, omdat ik een a2 motor klaar heb staan, maar ik vind het zonde om de motor naar de sloop te brengen terwijl alleen een tweedehands blok in hoeft.

Het gaat om het model: glr1251wh
Als er een verkeerd/ander motorblok in jouw motorfiets zit is deze waarschijnlijk nog minder waard....
 
Ik vraag me soms oprecht af of het verhaal gelezen wordt. Zoals aangegeven ik heb overal al gezocht.
Zo wordt het meedenken afgestraft. Fuck you! 😡
Ik kan toch niet weten of je ook deze site hebt bekeken? Overal is mss niet echt overal.
Beste is om die bromfiets van je naar de sloop te brengen. Waarde 5 eurie oud ijzer.

Zak d'r maar in: Bekijk 't verder!🖕
 
Ik vraag me soms oprecht af of het verhaal gelezen wordt. Zoals aangegeven ik heb overal al gezocht.

De site die je me stuurt hebben ze het blok niet, daarom vraag ik welke er wel op zou passen.

Soms heeft de ervaren sleutelaar meer kanalen.

Jij zit wat lastig gezien je het staande cilinder blik hebt. Van de liggende zijn veel Bami imitatie in NL.
 
Zo wordt het meedenken afgestraft. Fuck you! 😡
Ik kan toch niet weten of je ook deze site hebt bekeken? Overal is mss niet echt overal.
Beste is om die bromfiets van je naar de sloop te brengen. Waarde 5 eurie oud ijzer.

Zak d'r maar in: Bekijk 't verder!🖕
Per ongeluk E10 getankt vanmorgen?;)


@Beginner100 : blijkbaar ben je heel goed in Googlen, en kun je dat prima zelf. Waarom je daar dan onze hulp bij wilt snap ik niet.
Ik zou m'n verlies pakken, of die motor schorsen, in de schuur zetten en wachten tot je wel zo'n blok hebt gevonden. Een 125cc is alleen wat waard in originele conditie. Met een aangepast (groter) blok gaat de bestuurder risico's lopen met verzekering enzo, ik denk dat velen dat wel laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Hi Riders,

Ik heb jullie hulp nodig!

Vandaag is mijn motorblok van mijn Honda cb 125F (volledig) kapot gegaan, omdat er geen motorolie meer in zat.

De garage zei dat een nieuw blok €2200 gaat kosten. Dit ga ik natuurlijk niet doen.

Ik wil dus een (het liefst) dezelfde motorblok erin zetten, maar die verkopen ze niet tweedehands.

Kan ik een motorblok van bijv 150cc erin zetten? Zoja, waar moet ik dan op letten? (Afmetingen ect) en kan dit ook van een ander merk?
(Graag duidelijke uitleg, want ik heb er helemaal geen verstand van).

Ik weet dat het niet mag, maar anders is mijn motor twv €2500 opeens niks meer waard, dus ik moet wel een motorblok erin toevoegen.

Ik zou de motor binnen een maand verkopen, omdat ik een a2 motor klaar heb staan, maar ik vind het zonde om de motor naar de sloop te brengen terwijl alleen een tweedehands blok in hoeft.

Het gaat om het model: glr1251wh

Ik vraag me soms oprecht af of het verhaal gelezen wordt. Zoals aangegeven ik heb overal al gezocht.

De site die je me stuurt hebben ze het blok niet, daarom vraag ik welke er wel op zou passen.
Lees je eigen verhaal nou eens terug en vertel me dan eens waar het stukje staat dat je "overal al gezocht hebt".
Het enige dat je meldt is dat ze niet tweedehands worden verkocht en de eerste die je probeert te helpen blaf je af, dat gaat niet werken zo :N :( .

Inmiddels heb je al een linkje gehad van eBay waar een blok wel te halen is. Zou daar snel gebruik van maken. En als je verder nog hulp nodig hebt, wellicht handig om iets vriendelijker te reageren op de geboden hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan