Motorblok vervangen Honda A1

Status
Niet open voor verdere reacties.

BikeLife_GXS

BikeLife_GXS
7 sep 2021
35
11
Rotterdam
Facebook
Instagram
Hi Riders,

Ik heb jullie hulp nodig!

Vandaag is mijn motorblok van mijn Honda cb 125F (volledig) kapot gegaan, omdat er geen motorolie meer in zat.

De garage zei dat een nieuw blok €2200 gaat kosten. Dit ga ik natuurlijk niet doen.

Ik wil dus een (het liefst) dezelfde motorblok erin zetten, maar die verkopen ze niet tweedehands.

Kan ik een motorblok van bijv 150cc erin zetten? Zoja, waar moet ik dan op letten? (Afmetingen ect) en kan dit ook van een ander merk?
(Graag duidelijke uitleg, want ik heb er helemaal geen verstand van).

Ik weet dat het niet mag, maar anders is mijn motor twv €2500 opeens niks meer waard, dus ik moet wel een motorblok erin toevoegen.

Ik zou de motor binnen een maand verkopen, omdat ik een a2 motor klaar heb staan, maar ik vind het zonde om de motor naar de sloop te brengen terwijl alleen een tweedehands blok in hoeft.

Het gaat om het model: glr1251wh
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst eens beginnen om het blok aan te vragen op sloop-onderdelen motorfiets
Je weet nooit of er mss toch ergens nog 1 ligt?
Een CBR125-blok 2005 kost je €600 (weet niet of ie gaat passen?)
Ik vraag me soms oprecht af of het verhaal gelezen wordt. Zoals aangegeven ik heb overal al gezocht.

De site die je me stuurt hebben ze het blok niet, daarom vraag ik welke er wel op zou passen.
 
  • Grrr
Waarderingen: NB92
Ik vraag me soms oprecht af of het verhaal gelezen wordt. Zoals aangegeven ik heb overal al gezocht.

De site die je me stuurt hebben ze het blok niet, daarom vraag ik welke er wel op zou passen.
Met twee keer zoeken vind ik er een in de buurt van Dortmund

Je motor als defect verkopen levert het meest op. Reken voor een motorblok in goede staar zeker op 750 euro.