motoreninkoop.nl wie ervaring?

Moet je maar eens vragen wat ze voor je motorfiets geven, ik heb het een jaar geleden ook gedaan en daar werd ik niet vrolijk van.
 
Niet verwonderlijk kijken als ze verdomd weinig teruggegeven voor je fiets. Handelaren geven altijd minder dan je er zelf voor kan vangen bij particuliere verkoop.

Maar, ik ken ze niet.
 
Als het hetzelfde gaat als met autohandelaren zou ik gokken op: de dagwaarde van je fiets volgens de ANWB-koerslijst => delen door 2, afronden naar boven..
Dan heb je het wel wat er geboden wordt denk (en vrees) ik. B|

Hou ons op de hoogte! ;)
 
Ook al eens een keer of twee geprobeerd. Ze geven veel minder voor je motor dan wanneer je hem pariculier verkoopt. De één wilde mij vertellen dat mijn motor bijna helemaal niets meer waard was en bood de helft van de prijs die ik in gedachten had. :r En ik had een redelijke prijs in gedachten.
De ander was wel zo eerlijk om te zeggen dat hij 1: niet op een xj900f van 1993 zat te wachten en 2: Dat je het moest zien als laatste middel om je motor kwijt te raken. Op de sloop na uiteraard. :P
Ik zou zeggen: eerst particulier proberen en lukt het echt niet..... dan kan iets dergelijks altijd nog.

Succes ermee!
 
De particulier handel ligt ook zo goed als op z'n reet, dus is het niet zo vreemd dat een handelaar er ook niet zoveel voor wilt geven.

Hun moeten hem ook nog zien te verkopen en het liefst met een redelijke winst.

Het is volgens mij verstandiger om je motor particulier te verkopen, desnoods je vraagprijs een stuk naar beneden afstellen.

Ik zie regelmatig motoren een jaar of meer te koop staan.
Hij wordt natuurlijk wel ieder jaar minder waard.
Dus wat is dan wijsheid, blijven hopen op de hoofdprijs os genoegen nemen met minder ?
 
Als het hetzelfde gaat als met autohandelaren zou ik gokken op: de dagwaarde van je fiets volgens de ANWB-koerslijst => delen door 2, afronden naar boven..
Dan heb je het wel wat er geboden wordt denk (en vrees) ik. B|

Hou ons op de hoogte! ;)


wat een lulverhaal zeg, ze gaan echt niet afronden naarboven hoor ;)
 
De reactie was:

bedankt voor uw aanbod maar voor ons veel te duur
motoreninkoop

Dat terwijl mijn motor bij motorzaken zeker voor 1000 euro meer in de showroom staat.
Daar worden we dus niks wijzer.
 
Van websites maken hebben ze iig geen kaas gegeten, dus dan neem ik het sowieso niet serieus.
 
De reactie was:

bedankt voor uw aanbod maar voor ons veel te duur
motoreninkoop

Dat terwijl mijn motor bij motorzaken zeker voor 1000 euro meer in de showroom staat.


Je krijgt bij inruil ook niet de prijs waarvoor ie in de showroom staat, dus daar valt het totaal niet mee te vergelijken. D'r is nu eenmaal een verschil tussen verkoop en inkoop... ;)

Vergelijk het met een inruilprijs en een perticulieren verkoopprijs (geen vraagprijs dus)...

Overigens, bieden ze dan ongetwijfeld nog veels te weinig voor je bike...
Dit soort bedrijven maken vaak gebruik van mensen die in de problemen raken en snel hun motor kwijt moeten. Elk weldenkend mens verkoopt zijn motor dus niet aan die lui... ;)
 
De reactie was:

bedankt voor uw aanbod maar voor ons veel te duur
motoreninkoop

Dat terwijl mijn motor bij motorzaken zeker voor 1000 euro meer in de showroom staat.
Daar worden we dus niks wijzer.


Ben je nou echt zo naief, of is dat pas na dat ongeluk gekomen :)

Je mag blij zijn als je zonder inruil je motor bij een bedrijf inlevert je 50% van deze showroom prijs krijgt.

Als particulieren je motor niet eens willen kopen, waarom denk je dat een bedrijf (die er van moet leven en dus winst moet maken)er dan wel interesse in zou hebben.

P.s. Wat wil je eigenlijk verkopen ?
En wat wil je ervoor hebben ?

 
Dat terwijl mijn motor bij motorzaken zeker voor 1000 euro meer in de showroom staat.

OK, maar de motorzaak doet er toch altijd 500-1000 euro af als je niks inruilt,
dus daar zou je mee moeten vergelijken.
Trek er nog ff de garantie en winst die zij moeten maken om de toko te runnen en dan kom je wel op een redelijke vraagprijs voor de jouwe.
 
Is een leuke motor, als ik een motor voor woon-werk verkeer zou zoeken, zou ik zekeer geinteresseere zijn (voor een leuk prijsje)

Maar ik zag dat er € 1.900,- geboden was, is toch niet zo verkeerd.
Heb je al contakt opgenomen met deze bieder ?
Kan je misschien best nader tot elkaar komen.
 
Is een leuke motor, als ik een motor voor woon-werk verkeer zou zoeken, zou ik zekeer geinteresseere zijn (voor een leuk prijsje)

Maar ik zag dat er € 1.900,- geboden was, is toch niet zo verkeerd.
Heb je al contakt opgenomen met deze bieder ?
Kan je misschien best nader tot elkaar komen.
Die bieder ben jij zeker :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan