Motorhuur Kärnten

GuziMoto

Rookie
9 mrt 2023
4
1
April ga een paar dagen toeren door de Kärnten. Ik heb daarvoor een BMW 1250GS gehuurd bij MegaBike in Villach (iemand ervaring) Ik was tot deze trip gekomen door een aantal ideeën die ik op de motorbeurs heb opgedaan. Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat MegaBike geen navigatiesystemen verhuurd bij de BMW en deze ook niet kan leveren. Ik zat me af te vragen op welke manier je veilig kunt navigeren of kunt je de routes goed op de borden in Kärnten en omgeving rijden Heeft iemand wellicht ervaring met Kärnten of goede tips?

vriendelijke groet,
GuziMoto
 
Mijn eerste ingeving:
Universele Ram mount kopen (of ga even bij je plaatselijke BMW dealer langs om te zien wat past en makkelijk te bevestigen is op een BMW 1250GS) en dan je eigen navi mee, zorgen dat je hem 's avonds goed oplaadt, kun je de hele dag rijden zonder voeding.

EDIT: zoiets dus.

1678382859003.png
 
De RAM Tough-claw is bijna altijd wel ergens op te klemmen. Navigeer je met een telefoon of zo'n conventioneel apparaat?

Ik zou een goedkope (rugged) Android in een telefoonklem hangen en -indien nodig- nog een powerbank meenemen. Zo'n dikke BMW zal toch wel ergens een 12V aansluiting hebben?
 
Als boven al gemeld: Een goede ram-mount-kogel kopen die op de BMW past.
Trouwens wel vreemd dat motorhuur geen GPS erbij voegt.

Naast dat ik mijn Garmin op de motoren en in de auto gebruik, plaats ik deze ook wel op mijn Vespa Ciao.
Op het brommertje heb ik wel een kogel, maar geen elektrische voeding.
Een volgeladen navi doet het wel enkele uurtjes op de accu. O ja, dan lichtintensiteit laag zetten en geluid uit.

Hier in NL weet ik de weg vaak wel uit het hoofd, maar soms effe niet.
Op zo'n moment zet ik dan de GPS kort aan om me naar de goede plek te brengen. Daarna snel weer uit.
Zo kom je toch altijd de goede kant op!

Mijn ervaring in de bergen is, dat als je eenmaal op de pasweg rijdt, dat er niet zo veel fout meer kan.
Maw is helemaal niet nodig om dan de navigatie continu op 'AAN' te hebben staan.
 
Denk dat ik toch maar voor een navigatie-app op mijn telefoon ga. Zag dat de Garmin Motorize, eigenlijk de eerste die ik kon vinden van Garmin special was ontworpen voor het Yamaha TMAX 2022-model. Weet iemand een goede app voor de motor waar ook GPX routes makkelijk kunnen worden ingeladen. Ben niet zo'n TomTom-rider fan..
 
Ik gebruikte Scenic, toptool
Ben overgestapt op MRA navigation maar das (nog) een beetje een knutselapp naar mijn mening. Maar zou Scenic zeker aanbevelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan