Motormover

Diver2000

MF veteraan
14 aug 2019
2.185
1.572
Oosterhout Gld.
Hallo allemaal. Ik heb een bezichtiging gehad bij een appartement via de woningstichting. Nu zit daar beneden een berging. Een lange gang met aan beide zijde deuren naar bergingen.
Daar krijg ik de motor met geen mogelijkheid in. Nu kijk ik naar een motormover. Zijn hier mensen met goede ervaringen met bepaalde types? Wil liever iets meer uitgeven dan dat ik een miskoop doe.

Wil ook niet zomaar een woning laten schieten in de huidige markt 😉
 
Ik heb er zo één, maar dan in het rood: HBM Motormover
Motor staat bij mij in een tuinhuis. Motor gaat via een loopplank de drempel over, daarna rij ik hem direct op deze mover. Staat die erop, dan schuif / rij ik de mover tegen de wand, fietsen ervoor, klaar. Ik vind het een ideaal ding, maar weet niet wat precies jou vraag is.
 
tip: lees ook eerst even goed het huishoudelijk reglement of je er wel een motorfiets mag stallen.

Ik gebruik zelf een achterwiel-motormover. Maar dat is meer als paddockstand om kettingonderhoud te plegen.
 
Ik heb er zo één, maar dan in het rood: HBM Motormover
Motor staat bij mij in een tuinhuis. Motor gaat via een loopplank de drempel over, daarna rij ik hem direct op deze mover. Staat die erop, dan schuif / rij ik de mover tegen de wand, fietsen ervoor, klaar. Ik vind het een ideaal ding, maar weet niet wat precies jou vraag is.
Ja zoiets. Ik moet hem de drempel van de gang overrijden en dan met zo’n mover een meter of 20 vooruit en dan de berging in.
Mijn vraag is staat zoiets stabiel? Kun hem goed verrijden? Zie ze ook met een staande buis achterop waarmee je kunt sturen.
 
tip: lees ook eerst even goed het huishoudelijk reglement of je er wel een motorfiets mag stallen.

Ik gebruik zelf een achterwiel-motormover. Maar dat is meer als paddockstand om kettingonderhoud te plegen.
Dat is nog een goede. Eens kijken wat er mag.
Moet ook de lichtschakelaar ombouwen zodat ik ook een stopcontact kan maken voor de lader.
 
Ja zoiets. Ik moet hem de drempel van de gang overrijden en dan met zo’n mover een meter of 20 vooruit en dan de berging in.
Mijn vraag is staat zoiets stabiel? Kun hem goed verrijden? Zie ze ook met een staande buis achterop waarmee je kunt sturen.
Mits de vloer glad is (bijv beton, geen kleine 30x30 tegels) zou ik dit zeker aandurven. Liggen er wel tegels, dan zou je eigenlijk wat grotere wielen moeten monteren. En opletten hoe je duwt of anders gezegd, je moet de motor niet van de standaard duwen. Maar verder, ik heb het ding al jaren en vind het ideaal.
 
Mits de vloer glad is (bijv beton, geen kleine 30x30 tegels) zou ik dit zeker aandurven. Liggen er wel tegels, dan zou je eigenlijk wat grotere wielen moeten monteren. En opletten hoe je duwt of anders gezegd, je moet de motor niet van de standaard duwen. Maar verder, ik heb het ding al jaren en vind het ideaal.
Nee gewone betonvloer.
Dan maar eens verdiepen in de soorten.
Die HBM is er niet meer.
 
Ik heb er zo één, maar dan in het rood: HBM Motormover
Die heb ik ook en werkt goed voor mijn toepassing.

Nee gewone betonvloer.
Dan maar eens verdiepen in de soorten.
Die HBM is er niet meer.
Ik heb hem bij Daytona besteld, misschien is hij daar nog wel te krijgen. Het is wel zo dat je vloer vlak moet zijn. Mijn FJR weegt bijna 300Kg en gaat goed als de vloer VLAK is. Je kunt er GEEN drempel mee over, daar zijn de wieltjes echt veel te klein voor. Hij staat stabiel op de zijstandaard, maar het verplaatsen moet je altijd aan de mover zelf doen. Absoluut niet aan de motor, kans dat je hem dan omtrekt vind ik te groot. Kan je zelf iets maken zoals langwerpige dikke plank met grote zwenkwielen + rem?
 
Die heb ik ook en werkt goed voor mijn toepassing.


Ik heb hem bij Daytona besteld, misschien is hij daar nog wel te krijgen. Het is wel zo dat je vloer vlak moet zijn. Mijn FJR weegt bijna 300Kg en gaat goed als de vloer VLAK is. Je kunt er GEEN drempel mee over, daar zijn de wieltjes echt veel te klein voor. Hij staat stabiel op de zijstandaard, maar het verplaatsen moet je altijd aan de mover zelf doen. Absoluut niet aan de motor, kans dat je hem dan omtrekt vind ik te groot. Kan je zelf iets maken zoals langwerpige dikke plank met grote zwenkwielen + rem?
Ik heb echt twee linkerhanden. Maar als het lukt met een FJR dan moet mijn Ducati er ook mee te verplaatsen zijn.
Mag vanmiddag bij een tweede appartement kijken. Voordeel is dat de gangen ruim zijn vanwege scootmobielen.
Kom in aanmerking voor levensloopbestendig.
 
Dat is nog een goede. Eens kijken wat er mag.
Moet ook de lichtschakelaar ombouwen zodat ik ook een stopcontact kan maken voor de lader.
Bergingen appartementencomplexen zijn vaak voorzien van 24V verlichting. Het is niet gezegd dat je 230 VAC tot je beschikking hebt.
 
Bergingen appartementencomplexen zijn vaak voorzien van 24V verlichting. Het is niet gezegd dat je 230 VAC tot je beschikking hebt.
Hmmm dan moet ik dus even de spanningsmeter meenemen voor ik ga slopen 😂
Vind het al bijzonder dat er geen stopcontact zit aangezien het levensloopbestendige woningen zijn en ik verwacht dat mensen ook hun scootmobiel daar moeten kunnen opladen
 
Hmmm dan moet ik dus even de spanningsmeter meenemen voor ik ga slopen 😂
Vind het al bijzonder dat er geen stopcontact zit aangezien het levensloopbestendige woningen zijn en ik verwacht dat mensen ook hun scootmobiel daar moeten kunnen opladen
Dat is maar de vraag: als een aantal mensen in zijn/haar berging allerlei eigen spullen aan stopcontacten gaat hangen, gaat dat stroomverbruik ten laste van alle bewoners (ook degenen die geen stroom verbruiken). Ik weet niet hoe de doorbelasting van algemeen stroomverbruik in dat complex is geregeld, maar wellicht is er een reden dat er geen stopcontacten in de bergingen zitten.

In ‘mijn’ (koop)complex is de afspraak dat verlichting in de garage, alsmede een elektrisch bedienbare deur voor algemene rekening komt, maar koelkasten, vrieskisten, verwarmingen etc. zijn niet toegestaan. Aangezien ik 2 motoren aan druppelladers heb hangen, en ook weleens een radiatortje aanzet heb ik een tussenmeter laten plaatsen, zodat ik mijn eigen stroom betaal.
 
Hallo allemaal. Ik heb een bezichtiging gehad bij een appartement via de woningstichting. Nu zit daar beneden een berging. Een lange gang met aan beide zijde deuren naar bergingen.
Daar krijg ik de motor met geen mogelijkheid in. Nu kijk ik naar een motormover. Zijn hier mensen met goede ervaringen met bepaalde types? Wil liever iets meer uitgeven dan dat ik een miskoop doe.

Wil ook niet zomaar een woning laten schieten in de huidige markt 😉

Ik had een vergelijkbare situatie qua berging. Ik had destijds een Motor Mover voor het achterwiel, werkte perfect! Motor achteruit het gangetje in, in de mover en je zet hem zo in je box (of haalt hem er uit).

1704450414399.png
 
Als ik dit topic lees ben ik weer blij met mijn garage van 3.40 bij 7.25; als ik de motor eruit haal kan de auto gewoon blijven staan *O*.
 
Die zijn erg breed qua wielbasis denk ik. Zeker voor krappe gangetjes
Nee hoor, denk niet breder dan de mover (dakgoot met wieltjes model) die ik eerder plaatste. Nog sterker, ik denk dat hij in totaliteit niet breder is dan mijn clip ons breed zijn (ZX10R).

Schermprint gemaakt van het filmpje, puur voor het idee.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240105_150205_Chrome.jpg
    Screenshot_20240105_150205_Chrome.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240105_150140_Chrome.jpg
    Screenshot_20240105_150140_Chrome.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan