• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

motorreis zomer 2010

travelcrazy

MF'er
Lid geworden
18 sep 2007
Waarderingsscore
0
Hoi!

In de zomer van 2008 heb ik een reis gemaakt met mijn motor, rondom de zwarte zee naar georgie en met een vrachtschip via de zwarte zee naar oekraine

[TOPIC=238066/0/0/travelcrazytravelcrazy]reisverhaal rondje zwarte zee[/TOPIC]

in dit topic staan foto's en mijn verhaaltje.

In de zomer van 2010 wil ik waarschijnlijk nog een reis gaan maken en wellicht naar noord-afrika. Het reizen beviel me dus erg goed maar het solo reizen wat minder. Ik vraag me af of er mensen zijn die met een soortgelijk idee rondlopen en het leuk vinden om eens plannen uit te wisselen. Het idee staat nog erg op losse voeten en op het moment ben ik ook bezig om een nieuwe motor voor het plan te kopen, een xt600.

Mocht je intresse hebben om mijn verhaaltje te lezen (geeft toch een prima beeld van wie ik ben) maar t lukt niet via het forum dan kun je me even mailen [email protected]

Laat maar horen!

Travel

Ik heb voor 2011 dezelfde plannen, een soort rondje middelandse zee.
Turkije, Sirie, Jordanie, Egypte, Libie, Tunesie en via veerboot van Tunis naar Italie en dan nog effe de grand alps erachteraan pakken.

volgend jaar ga ik naar centraal Azie

Het alleen reizen is mij trouwens prima bevallen, genoeg leuke mensen tegen gekomen onderweg.
Misschien een idee om voor Hostels te kiezen, daar ontmoet je mensen uit alle windstreken en de voertaal is bijna altijd Engels.

De XT600 is een prima keus, gewoon een goedkoop exemplaar kopen en reviseren (een duur exemplaar moet je vaak ook reviseren). Voor de Tenere modellen zijn wel wat modificaties nodig, zeker als je warmte in gaat. Verder een prima motor dat ook mijn keuze is, ik heb een 43F type welke nu omgebouwd wordt naar een Tenere uitvoering. Versnellingsbakken zijn vaak rot, kijk uit voor gereviseerde exemplaren. Reviseren kun je beter zelf doen....
De Tenere uitvoering heeft een actiradius van ruim 400km!

Noord Afrika kun je het beste in de winter doen, februari maart is het daar zeer aangenaam warm en in de zomer smoorheet (meer dan 40gr). Een keer in Juni in Egypte geweest, bij Abu Simbel was het bijna 60gr!!!! Het leek net of je over een bakplaat liep!

Noord-Afrika in de zomer? Gloeiend heet, neem dat maar aan van deze Mocro. :)
Ter info: aan de kust van Marokko is het momenteel tegen de 30 graden, richting de grens van Algerije (Nador) is het bijna 40 graden, in het binnenland (Marrakech/Fez) is het ruim 45 graden. Dus zou er nog eens over nadenken of je met die temperaturen op de motor wil zitten: ik niet in elk geval.

Als je in de lente wil gaan dan wil ik eventueel wel mee, ligt er ook aan wat je van plan bent. Heb je Zwarte Zee verhaal gelezen en als ik me niet vergis heb je toen veel gekampeerd: als je dat in Noord-Afrika weer wil doen dan haak ik af.
Ben je trouwens van plan om veel off the road te rijden?

Hoi!

In de zomer van 2008 heb ik een reis gemaakt met mijn motor, rondom de zwarte zee naar georgie en met een vrachtschip via de zwarte zee naar oekraine

[TOPIC=238066/0/0/travelcrazytravelcrazy]reisverhaal rondje zwarte zee[/TOPIC]

in dit topic staan foto's en mijn verhaaltje.

Laat maar horen!

Travel
Hoi Travel, als ik op die linkjes klikt dan krijg ik alleen reklame. Ik wil graag je verhaal lezen.

Terug
Bovenaan Onderaan