Motorreis organiseren

Beek87

Rookie
21 dec 2013
13
0
Zwolle
Toppers!

Ik ben voornemens een motorreis te organiseren voor minimaal 15 - max 20 mensen. Wie heeft hier ervaring mee? Ik doel dan niet op het maken van de routes en het vinden van de juiste gebieden. Ook het begeleiden van groepen lukt mij goed. Ik ben erg benieuwd hoe men de hotelkosten voor grotere groepen zo laag mogelijk houdt.

Vaak zie je bij georganiseerde reizen een prijs staan inclusief ontbijt én avondeten. Ik zie dan bijvoorbeeld een prijs van +/- 830 euro voor een reis van 7 dagen inclusief ontbijt en avondeten. Hoe regelt men daar het avondeten voor elke avond? Is dit doorgaans een buffet of van de kaart kiezen? Belt men het hotel om afspraken te maken?

Hopelijk kunnen de mensen die vaker met georganiseerde reizen zijn mee geweest, of zelf reizen organiseren, mij wat informatie geven. Alvast mega bedankt:)

Grtz
 
Voor de corona ooit es een reis gemaakt via zo'n georganiseerde reisgebeuren geregeld via een maat van me. Met best een mooi groepje van ongeveer 10 man. Ook alles inclusief.

Einde v/h verhaal...?
De ene keer haalde we het buffet wel (tussen 18:00/21:00) , de andere keer zaten we om 22:00 uur bij de lokale McDonalds of KFC.
Toen ook een hoop betaald voor alles inclusief en uiteindelijk voor een deel van het avondeten zelf moeten regelen.

Reden hiervoor was dat we soms stukken hadden waar we met z'n allen langer over deden dan de reisorganisatie opgaf omdat we ergens langer bleven plakken.

Mijn advies: ga voor overnachting en ontbijt en regel de rest zelf. Kan goedkoper zijn/kan duurder zijn maar dan ben je er zeker van dat als je ergens later aankomt dan de planning en het avondeten is weg, dat je dan niet nodeloos iets betaald hebt. Vaak zijn diners in hotels vaak al duurder dan ergens happie eten.
 
Voor de corona ooit es een reis gemaakt via zo'n georganiseerde reisgebeuren geregeld via een maat van me. Met best een mooi groepje van ongeveer 10 man. Ook alles inclusief.

Einde v/h verhaal...?
De ene keer haalde we het buffet wel (tussen 18:00/21:00) , de andere keer zaten we om 22:00 uur bij de lokale McDonalds of KFC.
Toen ook een hoop betaald voor alles inclusief en uiteindelijk voor een deel van het avondeten zelf moeten regelen.

Reden hiervoor was dat we soms stukken hadden waar we met z'n allen langer over deden dan de reisorganisatie opgaf omdat we ergens langer bleven plakken.

Mijn advies: ga voor overnachting en ontbijt en regel de rest zelf. Kan goedkoper zijn/kan duurder zijn maar dan ben je er zeker van dat als je ergens later aankomt dan de planning en het avondeten is weg, dat je dan niet nodeloos iets betaald hebt. Vaak zijn diners in hotels vaak al duurder dan ergens happie eten.
Bedankt voor je reactie! Ik neem het zeker mee in mijn overweging!!

Toch hoop ik nog wat antwoorden te krijgen op mijn vraag: Vaak zie je bij georganiseerde reizen een prijs staan inclusief ontbijt én avondeten. Ik zie dan bijvoorbeeld een prijs van +/- 830 euro voor een reis van 7 dagen inclusief ontbijt en avondeten. Hoe regelt men daar het avondeten voor elke avond? Is dit doorgaans een buffet of van de kaart kiezen? Belt men het hotel om afspraken te maken?
 
geheel van het type accommodatie afhankelijk waar je voor kiest en wat er aangeboden wordt, op mijn motorreizen is er nooit buffet... ik zie wat wat ik te eten vind onderweg
 
Veel bellen, en langs gaan en bellen en mailen en bellen en langs gaan en...

Ik heb het een paar keer gedaan. Wel maar max een 4-daagse, maar of het nu 4 of 7 dagen zijn, het meer werk is verwaarloosbaar.

Hoe wil je het organiseren, elke avond/nacht een ander hotel of 1 plaats en vandaar rondritten?
Ontbijt is simpel, avondeten is moeilijker, tenzij je echt in groep weg gaat, en ze als een kudde ook op tijd terug brengt, zoniet gaat ge er altijd hebben die t avondeten niet halen wegens nog ergens een terrasje, of iets bezichtigd of...

Wil je iedereen tevreden hebben, dan kan je niet anders dan ergens voor een buffetachtig gaan. Er is in z'n grote groep altijd wel eentje die afwijkt van wat de rest eet, en dan begint het gezever in mijn ogen.
Tenzij je het voor elke avond geregeld krijgt dat je een tafel of tafels kan reserveren om a la carte te eten, maar ook dan weer moet je ervoor zorgen dat de kudde op tijd is voor t eten, no way dat een restaurant er gelukkig mee is om een hele avond voor 15-20 man tafels leeg te hebben staan...

Maar t begint met persoonlijk contact met de accomodatie. Ge moet bij wijze van spreken eerst uw vakantie aan hun kunnen verkopen voor je t kan verkopen aan de deelnemers.
 
Met 15-20 man zal het een buffet moeten worden of een vastgesteld menu. Iedereen van de kaart laten kiezen en tegelijkertijd laten eten zullen de meeste hotels niet willen.

Denk ook even na over je unique selling point : waarom zou ik met jou als newbee meegaan? Qua prijs zul je voorlopig niet onder de grote jongens kunnen
 
Een goed startpunt is zelf een reis rijden en met hotels onderweg praten over wat je van plan bent. Heeft het voordeel dat je zelf kan zien wat er te bieden valt. Onderschat ook niet hoeveel zulke vragen bij hotelmanagers terechtkomen, hou daarom rekening met afwachtende houdingen.

Als je reserveringen wil maken voor zulke grote groepen, kom je niet onder voorschotten uit. Hou daar rekening mee. En betaalde voorschotten zijn lastig terug te krijgen mocht je reis niet doorgaan, bv. omdat je te weinig inschrijvers hebt.
Korting kan je altijd krijgen, maar alleen als je zekerheid kan bieden dat je de gereserveerde logies ook zal verkopen.

Je bent een starter in dit segment, dan lijkt mij de groep te groot. Iets bescheidener beginnen -5 tot max 10 personen- geeft je meer speelruimte om de beginnersfouten, die je onvermijdelijk gaat maken, te corrigeren. Financieel is het risico ook kleiner.
 
Toppers!

Ik ben voornemens een motorreis te organiseren voor minimaal 15 - max 20 mensen. Wie heeft hier ervaring mee? Ik doel dan niet op het maken van de routes en het vinden van de juiste gebieden. Ook het begeleiden van groepen lukt mij goed. Ik ben erg benieuwd hoe men de hotelkosten voor grotere groepen zo laag mogelijk houdt.

Vaak zie je bij georganiseerde reizen een prijs staan inclusief ontbijt én avondeten. Ik zie dan bijvoorbeeld een prijs van +/- 830 euro voor een reis van 7 dagen inclusief ontbijt en avondeten. Hoe regelt men daar het avondeten voor elke avond? Is dit doorgaans een buffet of van de kaart kiezen? Belt men het hotel om afspraken te maken?

Hopelijk kunnen de mensen die vaker met georganiseerde reizen zijn mee geweest, of zelf reizen organiseren, mij wat informatie geven. Alvast mega bedankt:)

Grtz

De groep is zo veel te groot..... dat zie je nooit zo een colonne motoren moet je dat willen denk ik.
 
Vaak kan je bij een hotel wel halfpension regelen .
Kwestie van overleggen.
Als je de lengte van de routes een beetje binnen de perken houdt, kan iedereen optijd binnen zijn.
Hele massa's vriendengroepen en motor verenigingen regelen zo hun motor vakanties.
De Hotel prijzen zijn de laatste jaren wel flink gestegen.
In het voormalige Oost Duitsland zijn de prijzen vaak wat lager.
 
De grootste moeilijkheid is het toevoegen van een meerwaarde.
Waarom ga je als potentiële klant mee met een georganiseerde reis?
Een hotel boeken en routes maken kan je zelf ook.
 
Hou er rekening mee dat ze een flinke aanbetaling willen.
Je legt immers voor een relatief grote groep een tijdslot vast.
Daar zullen ze een garantie tegenover willen hebben staan en dat is zeer begrijpelijk.
Als het gaat om 15x800 dan kan ik me voorstellen dat je zelf eerst 6.000 neer moet leggen als garantie.
Eigen onderneming, dus jouw risico.

En verder scheelt het als je ervaringen hebt met onderhandelingen en contractafspraken.
Denk ook over een verzekering en kijk in hoeverre jij als organisator juridisch aansprakelijk bent.
 
Het is mooi dat je deze vraag zo net voor de motorbeurs stelt. Daar staan alle bekende motorhotels en motorreisbureau's, en kun je binnen 1 dag een schat aan informatie opdoen.
 
Als het het organiseren van TS een éénmalig iets is voor een vriendengroep o.i.d.
Dan het probleem niet groter maken dan het is.

Je laat de deelnemers op eigen gelegenheid de routes rijden.
want een groep van 15-20 man gaat niet werken.
Je kan vooraf laten betalen, of bij aankomst in het hotel.

Ik heb dit weekend een hotel geboekt voor 10 man een paar dagen in september toeren.
6 kamers geserveerd via de site van het hotel.
( vaak kan via booking ook)
betalen kan bij aankomst en tot 3 dagen voor aankomst gratis annuleren.
Nu nog wat routes knutselen.

Wil je reizen vaker en beroepsmatig gaan organiseren, dan komt er natuurlijk meer bij kijken.
 
TS wil een motorreis organiseren. Hij schrijft nergens dat het een bedrijf wordt, dus die meerwaarde vragen zijn weinig zinvol.
Ik organiseer samen met een maatje jaarlijks een lang weekend voor een club tot 20 man. Zeker als je in de gekende gebieden blijft is het nooit een probleem om eten erbij te regelen. Meestal heeft het hotel gewoon te nassen 's avonds. Als je alleen of met z'n vieren komt krijg je toch ook gewoon eten? Een club van 20 man draait een beetje hotel z'n hand niet voor om. Bij twijfel ff van te voren met de locatie bellen of je een top3 menuutje moet doen of zo. Als je met een club vrienden gaat, en daar lijkt het hier op, dan vraag je ze een voorschot waarvan je de reserveringen weer betaald. Wij doen altijd: wie er afhaakt regelt of een vervanger of je ben je aanbetaling kwijt als we het bij het hotel niet meer veranderd krijgen. Wij hebben ook als regel in de groep dat er doorgereden wordt, het is een motortrip geen bejaarden sightseeing tour bij ons. Dan is iedereen ook op tijd terug voor de borrel.

Enne @Beek87 10 jaar lid zijn en 9 postings:?
 
Het is een mooi idee, maar ik denk dat het wel een zaak van de lange termijn is wil je het uiteindelijk winstgevend krijgen. Grotere organisaties zoals bv Horizon hebben al de naamsbekendheid en kunnen daardoor ook scherpere prijzen bij hotels bedingen. Vaak hebben ze meerdere groepen achter elkaar in zo'n hotel, en blijft de begeleider daar. Voor meerdere weken een flinke groep wil zo'n hotel vaak ook wel een aardige korting geven. Zo'n bekende reisorganisatie kan dus al scherpere prijzen bieden, en jij zal daar als beginner nog onder moeten gaan zitten. Want zeg nou zelf, waarom zou ik als reiziger bij een nieuwe en onbekende organisatie boeken, terwijl ik voor dezelfde prijs of lager bij een bekende en gevestigde naam terecht kan? Dat doe ik alleen als de prijs dermate goed is dat ik die onzekerheid op de koop toe neem, of als je iets aanbiedt wat de ander niet heeft. Om het als starter winstgevend te krijgen is best lastig denk ik. Of je moet het erbij doen, en er genoegen mee nemen dat er de eerste jaren waarschijnlijk geld bij moet. Geeft niet, zo beginnen de meeste ondernemers, als je het maar incalculeert.
 
Ik verkoop bedden per nacht, maw ik en miss GC (AKA the Girlboss) hebben een klein hotel in het machtig mooie Zeeuws Vlaanderen.
Ik wil graag bij groepen (meer dan 3 kamers) in drie fases een aanbetaling voor de overnachting, overeenkomstig met onze annuleringsvoorwaarden voor groepen. Ontbijt geen probleem, lunch (niet doen, je bent onderweg), diner ook geen probleem maar menu voor de hele groep. Allergieën wil ik vooraf weten, veganisten sorry gaat hem niet worden in een groep (of de boerman moet zijn slootkant nog even willen uitmaaien).
Mocht je dingen willen weten vanuit mijn pov, roep maar.
 
Aanbetaling in 3 fasen 🤨?
Gewoon overmaken volgens onze annuleringsvoorwaarden, tenzij je me creditcard gegevens verstrekt, dan regel ik het zelf, reserveer ik het bedrag op hun creditcard. (eigenlijk doe ik dat nooit, maar vertel ik dat wel mijn gasten)

Annuleringsvoorwaarden​

Onderstaand treft u de voorwaarden aan die bij annulering van kracht zijn.
De getoonde bedragen en percentages dienen door u te worden betaald.
De speciale voorwaarden hebben bij toepassing, prioriteit boven de generieke.
Generieke voorwaarden (Individuele boeking)
  • Minder dan 48 u voor datum: 1ste Nacht
Speciale voorwaarden (Groepen*)
  • Tussen 7 en 0 Dag(en): 100 %
  • Tussen 21 en 8 Dag(en): 50 %
  • Meer dan 3 weken: 25 %
(*) Groepen: Elke boeking vanaf 3 kamers
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ga je eenmaal iets organiseren of wil je het beroepsmatig gaan doen?
Hoi Maximusll,

Zou het best beroepsmatig willen doen. Hoef er niet van te leven. Heb een baan. Dit zou ik er goed naast kunnen doen. Ben er nog niet uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan