Ervaringen Motorreis organisaties

Robse

MF veteraan
8 mei 2011
1.468
290
Hengelo (ov)
Er zijn vele bekende maar ook minder bekende organisaties die (groeps)motorreizen organiseren. Wat zijn jullie ervaringen? Ben benieuwd, maar hou het respect vol.
 
Meerdere keren met Horizon Motorreizen mee geweest. Eigenlijk altijd de groepsreizen. De laatste keer was de groepsleider niet de beste.
Verder dik tevreden. Ze zijn zeker niet de goedkoopste (misschien ook wel de duurste) maar altijd is het goed geregeld en nooit gezeur als er wat problemen zijn.
 
Horizon reizen heb ik ook meerdere tours mee gemaakt, niet met een groep maar alleen samen met mijn vriendin.
Zeer goede ervaringen mee, fraaie routes maar ook de hotels waar wij verbleven waren allemaal top.
Voor langere reizen hadden ze ook een lange en korte route voor dezelfde dag.

Net terug van Slovenië, dit keer via motortours. Was ook goed geregeld, fraaie routes. Hotels was iets minder (grote groep hotels met buffet restaurant ) maar evengoed wel prima eten.

Voor beide organisaties geld, prima, zeker niet te duur, met goeie hotels en vaak halfpension.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je tijdens die reizen nog wat meer wil zien/proeven van de omgeving je flink moet doorrijden want de routes zijn zeker niet kort!
 
Moormotors meerdere keren verschillende reizen gedaan. Prima geregeld, goede hotels. Mocht je iets aanvullends willen denken ze mee.
Routes zijn niet te lang, ook bij de aangegeven reistijd van de route gaan ze al uit dat je hier en daar stopt om e.e.a. te bekijken.
 
Ook ik heb met Horizon goede ervaringen. Eerst de Berg&Bochten training gedaan, da's natuurlijk in samenwerking met RinCC. Daarna nog eens met de vrouw een individuele reis gedaan. De afhandeling door Horizon is gewoon goed, niet vlekkeloos, maar wel goed.

Dagreizen zijn inderdaad best lang.

En, het is handig de reizen die je krijgt toch even te checken van tevoren. Een van de .gpx bestanden had nogal wat punten naast de weg staan waardoor het die dag best vaak mis ging met de navigatie. En ook een beschrijving was niet helemaal compleet. Kleine puntjes.

Je kunt alles zelf plannen en je eigen routes uitzetten, maar het ziet er naar uit dat we komend jaar nog wel een of misschien meerdere keren bij Horizon gaan boeken.
 
Ik doe elk jaar een grote reis met Horizon. Erg goede ervaringen mee. De hotels zijn altijd erg goed met goed eten en een gezellige bar. De groepen zijn gevarieerd met relaxte, normale mensen, geen haantjes of gedoe. De routes zijn altijd exceptioneel goed, vooral door jarenlange ervaring en jaarlijks bijschaven. Voor sommige kunnen die wat aan de lange kant zijn.
 
Ik heb nog nooit de behoefte gehad om iets georganiseerd te gaan doen. Hou dit in gedachten, alles heeft z'n voor en nadelen.
 
Ik ga ook altijd liever gewoon zelf.
Dat betekent dat je dus vooraf al moet gaan uitzoeken wat er onderweg te zien is.
Sommigen hebben daar geen zin in, voor mij is het alsof ik al een klein beetje op vakantie ben.
Gewoon de GPX afrijden zoals die door de organisatie wordt afgegeven, is niet mijn ding.
Ik bepaal graag mijn eigen route en in welk tempo ik dat wil doen.

Ik heb enkele jaren terug met Promotor/ ANWB een reis naar Engeland gedaan.
Een heel goede ervaring is dat toen voor mij niet geworden. Kan natuurlijk bij andere trips of organisatoren beter zijn.
Ik heb 't 1x geprobeerd en dat heeft mij niet enthousiaster gemaakt.
 
Zo denk ik er ook over. Ben nu al aan het puzzelen waar ik volgende zomer heen wil gaan en hoe ik alle pasjes aan elkaar ga knopen die ik wil rijden. Voorpret.... Nu nog een nieuwe motor...
 
Ach, de een heeft weinig tijd of zin om het allemaal zelf uit te zoeken en gaat lekker verzorgd op reis. Die heeft misschien in het dagelijks leven al veel aan zijn hoofd en gaat er dus geheel verzorgd even een weekje tussenuit. Heb ik zeker begrip voor. Ik zelf vind het ook leuker om iets te bedenken. Dat is een deel van de lol voor mij. En het houdt je in de winter uit de kroeg! :) Moet zeggen dat ik wel 'ns kijk naar wat die organisaties aanbieden maar dat is meer om ideeën op te doen. Behalve rijden wil ik ook nog iets bezichtigen (museum, cultuur, architectuur, geschiedenis, WOII) dus dat probeer ik dan te combineren. Een leuk tijdverdrijf voor de lange winteravonden!! :)
 
Ik heb zelf ook nooit gedaan, omdat ik zoals meerdere hierboven al aangeven het liever zelf plan en organiseer.
Maar ik heb me er destijds wel op een groepsreis georiënteerd, omdat de motormaat waar ik al jaren mee op pad ging van de ene op de andere dag zijn motor besloot te verkopen. (Onder druk van zijn wijf vrouw , hoe stom kun je zijn?)
Toen stond ik er dus alleen voor, en in tegenstelling tot velen hier geef ik geen zak om alleen te rijden/ reizen, zo had ik al eerder ontdekt. Ik vind dat saai en eenzaam. Mij krijg je niet op een camping en in een hotel krijg je lastig contact met anderen. Wat ik het lekkerste vind na een dagje motorrijden is in je leren pak uitpuffen op het terras van een hotel en een paar goeie potten lokaal bier naar binnen gooien.
Maar in je eentje is dat dus niets.

Ik ben toen, ook hier op t forum, op zoek gegaan naar een goede organisatie, om samen te rijden. Ik heb toen aangegeven dat het mij tijdens mijn trips alleen gaat om motorrijden, ik hoef onderweg niet naar kerkjes, kaasmakerijen of een zilvermuseum. Eigen tempo rijden in een klein groepje, zelf bepalen waar en wanneer je stopt en en eet, en 's avonds met anderen relaxen onder t genot van een biertje.

Met dat in het achterhoofd werd mij hier Horizon aangeraden, omdat het best aan sluit bij die gedachte. Er zijn bijvoorbeeld ook organisaties, waar je als groep rijdt, luncht, en samen juist wel excursies doet naar het kantenklos-museum.

Ik denk dat het dus vooral van jezelf afhangt, wat je zoekt. Vraag gewoon wat brochures aan en kijk wat past.

Bij mij is het geen groepsreis geworden, omdat ik hier op M-F iemand tegen het lijf ben gelopen die er net zo over dacht als ik. Maar hij had ook even niemand om mee te reizen, stuurde mij een PB of ik het aandurfde om met hem op reis te gaan. En dat hebben we dus toen maar gedaan en dat is uitstekend bevallen.

En inmiddels heb ik weer een vaste maat waar ik mijn reizen en weekdjes mee doe.

Succes met je zoektocht.
 
Ik ga alleen met Horizon mee als het een groepreis is. Individuele reizen plan ik wel zelf.
Het voordeel van een groepsreis is de gezelligheid 's-avonds. Ook doe je dan weer leuke ideeën op of maak je nieuwe vriendschappen.
Bij de laatste groepsreis, was de groep best wel een hechte groep. Meer dan ik verwacht had. Het contact via de groepsapp is na de vakantie nog een paar maand doorgegaan.
De groepsreizen zijn voor mij ook meestal de verdere langere reizen. Noorwegen of Oost-Europa bijvoorbeeld.
Een groepreis naar de Eifel of Luxemburg voor een Weekend doe ik niet snel. De Motoplus Lezersreis is hier de uitzondering op. Dit is een "traditie" geworden voor mij en de buurman
 
Ik b
Ik heb zelf ook nooit gedaan, omdat ik zoals meerdere hierboven al aangeven het liever zelf plan en organiseer.
Maar ik heb me er destijds wel op een groepsreis georiënteerd, omdat de motormaat waar ik al jaren mee op pad ging van de ene op de andere dag zijn motor besloot te verkopen. (Onder druk van zijn wijf vrouw , hoe stom kun je zijn?)
Toen stond ik er dus alleen voor, en in tegenstelling tot velen hier geef ik geen zak om alleen te rijden/ reizen, zo had ik al eerder ontdekt. Ik vind dat saai en eenzaam. Mij krijg je niet op een camping en in een hotel krijg je lastig contact met anderen. Wat ik het lekkerste vind na een dagje motorrijden is in je leren pak uitpuffen op het terras van een hotel en een paar goeie potten lokaal bier naar binnen gooien.
Maar in je eentje is dat dus niets.

Ik ben toen, ook hier op t forum, op zoek gegaan naar een goede organisatie, om samen te rijden. Ik heb toen aangegeven dat het mij tijdens mijn trips alleen gaat om motorrijden, ik hoef onderweg niet naar kerkjes, kaasmakerijen of een zilvermuseum. Eigen tempo rijden in een klein groepje, zelf bepalen waar en wanneer je stopt en en eet, en 's avonds met anderen relaxen onder t genot van een biertje.

Met dat in het achterhoofd werd mij hier Horizon aangeraden, omdat het best aan sluit bij die gedachte. Er zijn bijvoorbeeld ook organisaties, waar je als groep rijdt, luncht, en samen juist wel excursies doet naar het kantenklos-museum.

Ik denk dat het dus vooral van jezelf afhangt, wat je zoekt. Vraag gewoon wat brochures aan en kijk wat past.

Bij mij is het geen groepsreis geworden, omdat ik hier op M-F iemand tegen het lijf ben gelopen die er net zo over dacht als ik. Maar hij had ook even niemand om mee te reizen, stuurde mij een PB of ik het aandurfde om met hem op reis te gaan. En dat hebben we dus toen maar gedaan en dat is uitstekend bevallen.

En inmiddels heb ik weer een vaste maat waar ik mijn reizen en weekdjes mee doe.

Succes met je zoektocht.
Ik ben het met heel veel van wat je schrijft eens. Paar jaar met een motormaat op reis geweest, verre trips, tot er een conflictje ontstond over al dan niet 10 kilometer peage als verbindingsroute terwijl ik de hele trip gepland had. Basta dus, neit meer gezellig. Maar , alleen reizen heb ik een paar keer gedaan en is ook niet echt gezellig. Die kerkjes en zo boeien me ook niet echt, het gaat om rijden. En zo een massaal georganiseerde trip is ook niets voor mij, als ganzen achter elkaar aan tuffen nou nee. Dus op nu op zoek naar een maatje die een beetje dezelfde "zwerfnatuur "heeft.
 
Ik heb vroeger (een jaar of 20 geleden) een paar keer een groepsreis gemaakt. Rijden was individueel, in de hotels zag je zag je de rest van de reizigers en kon je gezellig een biertje drinken. Sommigen reden in kleine groepjes.
 
Ik b

En zo een massaal georganiseerde trip is ook niets voor mij, als ganzen achter elkaar aan tuffen nou nee.
Daar zit ik ook niet op te wachten.
Zijn er (Nederlandse) touroperators die zo de groepsreizen georganiseerd hebben?

Bij verschillende organisaties is eigenlijk alleen het avondeten gezamelijk en dus een vorm van verplichting. Daarmee ligt het eindpunt van de dag dus ook vast. Hoe je de dag verder invult heb je vrijheid in.
Voor mij/ons voldoet dit goed. Overdag de vrijheid en 's-avonds de gezelligheid van mede motorrijders.
 
Daar zit ik ook niet op te wachten.
Zijn er (Nederlandse) touroperators die zo de groepsreizen georganiseerd hebben?

Bij verschillende organisaties is eigenlijk alleen het avondeten gezamelijk en dus een vorm van verplichting. Daarmee ligt het eindpunt van de dag dus ook vast. Hoe je de dag verder invult heb je vrijheid in.
Voor mij/ons voldoet dit goed. Overdag de vrijheid en 's-avonds de gezelligheid van mede motorrijders.
Ik ben dit onderwerp gestart om eens de ervaringen van anderen te peilen. Zelf ben ik 10 jaar met een vriendengroep van 5 motorrijders met motorvakantie geweest naar Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spamje, Pyreneën, Corsica etc. Dat doe ik niet meer en vanaf 2017 ben ik elk jaar met verschillende motorreisorganisaties op pad geweest. Ooit begonnen met Promotor (anwb), 2x Motortours.eu, Horizon, Stelviomotorreizen, en Trip. Ik probeer elke keer eind augustus of begin september voor 7 of meer dagen iets te boeken. Dat het steeds een andere organisatie is komt vooral omdat men veelal elk jaar dezelfde reis in zelfde periode organiseert. En om nou 2x achter elkaar zelfde reis te maken.....Het is leuk om andere motorrijders te ontmoeten. Wat de hotels betreft was het bij geen enkele organisatie een tegenvaller. Maar positieve uitschieters waren voor mij toch wel Motortours.eu (Levico en Andorra) en Stelvio (Balkanreis met elke dag ander hotel) bij Trip werd eerste dag met 14 motorrijders als groep gestart met daarbij een voorrijder en achterrijder van Trip. Absoluut niet mijn ding en ben bij de eerste pauze stop met 2 andere rijders opgesplitst en zijn vervolgens resterende dagen met z'n drieën opgetrokken. s'morgens bij het ontbijt en s'avonds bij diner is altijd wel gezellig. Wat betreft de organisatie/begeleider kan je soms met de één beter opschieten dan de ander. Raar vond ik wel dat bij Trip de begeleiders als eerste midden in de nacht het hotel hadden verlaten. Dit werd vooraf wel gemeld, maar toch. Terwijl bij andere organisaties de reisleiders op de laatste dag de accomodatie pas verlaten als alle reizigers zijn vertrokken. Zo maar even mijn ervaringen.
 
ik heb nog nooit een motor reis met een organisatie gemaakt.
ik heb het idee dat het nogal wat duurder is dan zelf georganiseerde trip.
 
Het is duurder. Dat is ook niet vreemd. De organisatie doet werk voor jou . Tevens gaat er bij een groepsreis dikwijls een reisleider mee. Vaak zijn dit vrijwilligers maar hun reis moet wel betaald worden.
 
Het is duurder. Dat is ook niet vreemd. De organisatie doet werk voor jou . Tevens gaat er bij een groepsreis dikwijls een reisleider mee. Vaak zijn dit vrijwilligers maar hun reis moet wel betaald worden.
Denk dat ze ook wel een deal maken met de hotels en restaurants. Dus waarschijnlijk verdienen ze daar ook nog wat aan.
 
Natuurlijk verdienen ze daar ook aan!
Chauffeur/ reisleider eet gratis en krijgt ook nog een 'bedragje' in handen gestopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Terug
Bovenaan Onderaan