Ervaring Humbauer motoraanhanger

Rutgergr

MF veteraan
Donateur
20 jan 2023
1.939
2.095
Oosterhout
Ik ben op zoek naar een aanhanger voor mijn motoren. Liefst niet eentje van 3000 euro o.i.d.
Gewoon een praktische simpele aanhanger waarmee ik lekker naar Oostenrijk/Italie kan of de motoren naar de dealer kan brengen voor onderhoud. Zal wellicht 3-4x per jaar gebruikt worden.

Nu kwam ik dit tegen, Humbauer motortrailer, nieuwprijs 1100 euro. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
1.jpeg

Werken dit soort beugels om het voorwiel goed? Liefst heb ik zo'n acebikes inrijklem (zie onder) zodat ze gelijk klem staan, geen idee of dit soort metalen beugels net zo goed werkt. Of zijn dit soort inrijklemmen wellicht ook op deze trailers te plaatsen?
119204.jpg

Maar even bij reizen en Touren geplaatst omdat daar denk ik de meeste mensen ervaring hebben met aanhangers 8-)
 
Ik heb voor mezelf een gewone aanhanger met een losse stand , lekker makkelijk ,kan ik de aanhanger overal voor gebruiken
 
Ik zou lieer een trailer met een dichte vloer hebben maar dat is ieder zijn ding.
Die beugels heb ik liever dan inrijklemmen, krijg je hem makkelijker eruit.

Maar je schrijft motoren, hoeveel en wat voor motoren wil je ermee vervoeren?
En ook niet onbelangrijk, waarmee ga je hem naar het zuiden trekken?
 
Ik heb voor mezelf een gewone aanhanger met een losse stand , lekker makkelijk ,kan ik de aanhanger overal voor gebruiken
Uit interesse hoe ziet dat eruit? Ik heb zelf al een gewone aanhanger. Daar moet binnenkort een nieuwe bodemplaat in dus dan kan ik gelijk inspiratie op doen O-)

Overigens een foto o.i.d. voldoet wil verder hier niet het topic kapen
 
Ik zou lieer een trailer met een dichte vloer hebben maar dat is ieder zijn ding.
Die beugels heb ik liever dan inrijklemmen, krijg je hem makkelijker eruit.

Maar je schrijft motoren, hoeveel en wat voor motoren wil je ermee vervoeren?
En ook niet onbelangrijk, waarmee ga je hem naar het zuiden trekken?
Heb nu ook dit gevonden: Temared Moto3. Heeft wel een dichte vloer en kost ook rond de 900excl btw. Wil er 1 of 2 motoren mee vervoeren. Auto is een Volvo V60 T6 met 340pk die 2000kg mag trekken dus dat zit wel snor :+

Voordeel van deze aanhanger is dat ie kantelbaar is. Je kunt de dissel wegklappen en hem daardoor ook makkelijker op zn kant ergens stallen.


IMG_3835.jpeg
 
Mooie trailer.
Als je nooit met 3 motoren rijdt zou ik de buitenste goten meer naar het midden laten verzetten.
Heb je net even meer ruimte om hem af te binden.
 
Mooie trailer.
Als je nooit met 3 motoren rijdt zou ik de buitenste goten meer naar het midden laten verzetten.
Heb je net even meer ruimte om hem af te binden.
Al is die middelste wellicht handig als je met 1 motor rijdt…
Ik heb alleen echt geen ervaring met dit soort beugels. Voor mijn gevoel staat ie in zo’n inrijklem veel stabieler. Omdat ie dan ook al niet meer voor of achteruit kan.
 
Uit interesse hoe ziet dat eruit? Ik heb zelf al een gewone aanhanger. Daar moet binnenkort een nieuwe bodemplaat in dus dan kan ik gelijk inspiratie op doen O-)

Overigens een foto o.i.d. voldoet wil verder hier niet het topic kapen
Ik heb een bakmaat van 2x1 mtr ,bodem tranenplaat , daar zet ik de inrijstand op ,en ik heb natuurlijk een oprijplaat ,
klein karretje maar lekker makkelijk, past natuurlijk maar 1 motor op :t
 

Bijlagen

  • 20240116_125204.jpg
    20240116_125204.jpg
    427,6 KB · Weergaven: 0
Ik heb zo’n Acebikes vast op mijn aanhangwagen geschroefd, samen met enkele sjorogen en die rails van Acebikes om zo gemakkelijk het achterwiel te kunnen vastzetten (ook dmv een Acebikes tyrefix). Mijn bodem is dus niet volledig vlak/vrij meer maar dat heeft me nog niet echt gestoord. Als ik iets vlak wil vervoeren leg ik enkele balkjes neer.
IMG_0009.jpeg
IMG_0010.jpeg
 
Heb nu ook dit gevonden: Temared Moto3. Heeft wel een dichte vloer en kost ook rond de 900excl btw. Wil er 1 of 2 motoren mee vervoeren. Auto is een Volvo V60 T6 met 340pk die 2000kg mag trekken dus dat zit wel snor :+

Voordeel van deze aanhanger is dat ie kantelbaar is. Je kunt de dissel wegklappen en hem daardoor ook makkelijker op zn kant ergens stallen.


Bekijk bijlage 1963744
Weet iemand hoe je de buitenste motoren goed gesjord krijgt? De buitenste spanbanden staan bijna recht naar beneden volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan