Reis plannen, Iemand ervaring met de site Bunk a Biker

Jij gaat weinig zien onderweg behalve verkeersborden ben ik bang.

578 kilometer in 6.40 uur bijvoorbeeld in die regio is heel kort berekend en totaal niet realistisch . Wegen zijn over het algemeen goed maar niet altijd. Daarnaast willen grenspassages nog wel een iets langer duren dan je gewend bent

Mijn tip: meer dagen plannen, of de reis inkorten. Of het moet je te doen zijn om te kunnen zeggen dat je er geweest bent
 
Jij gaat weinig zien onderweg behalve verkeersborden ben ik bang.

578 kilometer in 6.40 uur bijvoorbeeld in die regio is heel kort berekend en totaal niet realistisch . Wegen zijn over het algemeen goed maar niet altijd. Daarnaast willen grenspassages nog wel een iets langer duren dan je gewend bent

Mijn tip: meer dagen plannen, of de reis inkorten. Of het moet je te doen zijn om te kunnen zeggen dat je er geweest bent
klopt, snap ik niet hoe ik bij die 578 in 6.40 uur kom eigenlijk, eerlijk gezegd dat kan nooit nee.
Dat het allemaal krap is weet ik, heb niet meer tijd. als ik het goed heb komt het neer op ongeveer gemiddeld 400km per dag en dit moet best te doen zijn. De ruimte die ik in het begin van de reis eventueel over heb schuif ik naar achteren, mocht ik tijd te kort komen kort ik de reis onderweg van zelf in, ben flexibel en niet strak van het plan. als je alles goed gelezen heb heb ik een richt planning om ergens van uit te gaan. Het gaat om het motorrijden en onderweg zie je genoeg en maak je genoeg, mee los van de toeristische attracties en steden die mee pakken is bonus en kers op de taart. En een heel land of meer in 12 dagen lukt nooit. Tja tijd is een factor
 
Tijdgebrek?:in 1 dag op de Autobahn naar de Balkan/Slovenië. Idem terugweg. Ook 1.000km in 1 dag op deze manier gaat best, zelfs op mijn cb500 uit 2002.
Doe ik ook: zo lang mogelijk in het doelgebied leuk rijden? Dan maar de peage heen en terug. Job's done!

Edit: ik zie idd dat je de 1e dag wel 800km wilt rijden.
In dat geval: simpelweg de bestemming aanpassen. "Tis nie anders nie" zoiets zeggen ze toch in brabo-land?
 
Je plan lukt misschien wel, maar leg dan geen overnachtingen vooraf vast. Dat houd je flexibel qua planning en off season is er zat te vinden
 
Ik heb de eerste twee weken van september 2023 op de planning staan om de Balkan te bezoeken. Eerste keer op de motor die kant op. Geen trein, geen aanhanger maar gewoon op alles op de brommert. Ik heb eerst gekeken bij Horizon reizen naar de route, grofweg.

De volgende sites ben ik tegengekomen met reisverslagen over de Balkan:




Dit is voor mij de basisroute:

Bekijk bijlage 1835838
Lekker rondje, hoor!
 
Bedankt iedereen:}, ik heb genoeg info en vertrouwen dat het goed komt iets vast leggen doe ik niet, slapen kan overal indien nodig.
en ja snelweg🛣️ heen en terug en zoveel mogelijk rijden:] in het land of de landen zelf. Daar zie ik wel wat er allemaal op mijn pad komt.
Nogmaals bedankt iedereen zal er straks een mooi verslag met foto's 🖼️van maken voor de gene die het interesseert.
Voor nu een service beurtjes geven, bestellen van wat reserve onderdeeltjes voor onderweg, en niet vergeten een sparen hahahah niet algeheel onbelangrijk.💰💵💸
 
Je ging kamperen toch?
Sarajevo naar Mostar kijken waar en wanneer te overnachten.
Camping Mali Wimbledon is net buiten Mostar, vond ik wel prima.

Cetinje naar Kotor naar Dubrovnik kijken waar en wanneer overnachten
Camping Jane in Mlini, is net buiten de drukte van Dubrovnik. Vanuit het dorpje gaat er een bootje naar de stad, sta je midden in het centrum en kan je de motor lekker op de camping laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan